ARKADAŞLAR BAZI ARKADAŞLAR ÇOK MERAK EDİYOMUŞ BİODİZELİ BENDE ARAŞTIRMA SONUCUNDA BİŞEYLER BULDUM
Uzmanlara göre dünyada, yalnızca 41 yıllık petrol, 218 yıllık kömür ve 63 yıllık doğalgaz rezervi kalmıştır; bu nedenle alternatif yakıt türlerine olan gereksinim yadsınamaz bir gerçektir. Biodizel de dizele alternatif olarak üretilen bir yakıt türüdür.
Kanola, soya, ayçiçeği ve diğer yağlı tohum bitkileri gibi tohumunda yüksek miktarda yağ barındıran bitkilerden elde edilen yağlara veya hayvansal veya evsel atık yağlara metil alkol katılması sonucunda elde edilen biodizel, 2005 yılı başından itibaren Avrupa Birliği (AB) ' ye üye ülkelerde dizel yakıt içerisinde % 2 oranında karıştırılarak satılması zorunlu hale getirilmiştir. Avrupa Birliği enerji politikalarının belirtildiği 'Beyaz Kitap'a göre, biodizelin motorine karışım oranının 2005 yılında % 5.75 ' e, 2010 yılında % 10 ' a ve 2020 yılında % 20 ' ye çıkartılması hedeflenmiştir.
Dizel ile biodizel arasındaki en temel farklılık, ilkinin rezervleri giderek azalan bir fosil yakıt olmasına karşılık ikincinin tarımsal etkinliklerle ve evsel atık yağların geri dönüşümü ile sürekli yenilenebilen bir ürün olma niteliğidir.
Biodizel, yağlı tohum bitkilerinden elde edilen yağların, hayvansal yağların ve evsel atık yağların bir katalizör eşliğinde kısa zincirli bir alkol ile (metanol ) reaksiyonu sonucunda açığa çıkan ve yakıt olarak kullanılan bir üründür. Biodizel petrol içermez; fakat saf olarak veya her oranda petrol kökenli dizelle karıştırılarak yakıt olarak kullanılabilir. Saf biodizel ve dizel-biodizel karışımları herhangi bir dizel motoruna, motor üzerinde herhangi bir modifikasyona gerek kalmadan kullanılabilir.
Biodizel, dizel ile karışım oranları bazında aşağıdaki gibi adlandırılmaktadır:
B5 : % 5 Biodizel + %95 Dizel
B20 : % 20 Biodizel + %80 Dizel
B50 : % 50 Biodizel + %50 Dizel
B100 : %100 Biodizel Biodizelin çevresel özellikleri ise;
Sera gazları içinde büyük bir pay sahibi olan CO2 dünyanın en önemli çevre sorunu olan küresel ısınmaya neden olmaktadır ve yanma sonucu ortaya çıkan bir emisyondur. Yine yanma sonucu açığa çıkan ve sera gazları arasında yer alan CO, SOx, NOx emisyonları insan sağlığına da zararlıdır. Biodizel, tarımsal bitkilerden elde edilmesi nedeniyle, biyolojik karbon döngüsü içinde, fotosentez ile CO2 ' i dönüştürüp karbon döngüsünü hızlandırdığı için sera etkisini artırıcı yönde etki göstermez. Yani biodizel CO2 emisyonları için doğal bir yutak olarak düşünülebilir. Ayrıca CO, SOx emisyonlarının, partikül madde ve yanmamış hidrokarbonların (HC) daha az salındığı kanıtlanmıştır. Biodizelin NOx emisyonları dizel yakıta göre daha fazladır. Emisyon miktarı motorun biodizel yakıta uygunluğuna bağlı olarak değişir. NOx emisyonlarının %13 oranına kadar arttığı test edilmiştir. Bununla birlikte biodizel kükürt içermez. Bu yüzden NOx kontrol teknolojileri biodizel yakıtı kullanan sistemlere uygulanabilir. Konvansiyonel dizel yakıtı kükürt içerdiği için NOx kontrol teknolojilerine uygun değildir. Ozon tabakasına olan olumsuz etkiler biodizel kullanımında dizel yakıta nazaran % 50 daha azdır. Asit yağmurlarına neden olan kükürt bileşenleri biodizel yakıtlarda yok denecek kadar azdır. Biodizel yakıtlarının yanması sonucu ortaya çıkan CO (zehirli gaz) oranı dizel yakıtların yanması sonucu oluşan CO oranından %50 daha azdır.