New hollandin genel yapisi bu sekilde cvt yi saymazsak dev modellerde bile 16,24 vites öyle sdf gibi 60x30 vites yok
Landini Legend modelde, 108*54 , 54*27 , 30*15 + creeper( sürüngen+süper sürüngen) transmisyon mevcuttur.
Mc Cormick, X7.660 modelde yeni seri 54*27 şanzımanla sunuluyor.Motora göre şanzıman aralığı idealdir.
Bize göre en az yakıt devir aralığı içinde traktörün vites değiştirmesi yeterli olur.
Claas Axıon Hexashift modelde, max tork 1600 devirde, max güç 1900 devirdedir. Hexashift(6 bölmeli) araları 200 rpm aralıklıdır, rampa yukarı tıkır tıkır vites büyültür.Motorun tork artış yüzdeleri %50 gibi de dizayn edilebilir, çekiş karakteristiği artar.
Deuthz 5120C 60*60 vites ama tarla ve yol kademesi 30*30 vites aktif kullanılıyor.
Sürüngen ve süper sürüngen nerdeyse hiç kullanılmaz, opsiyonel olmalıdır.
Kullanmayacağımız kademe viteslerini niye satın alalım.
Puma serisi 19*6 şanzıman ileri ve geri vitesler tarla kademesindedir,
İyi şoför zaten hep ileriden döner, ileri ileri gider, geri gidişlerde kaza riski olur.
Tork artış yüzdeleri %30 ve altında olduğu zaman vites sayısı arttırılır, motor çabuk toplamaz.
Vites araları az olursa sönümlenme biraz daha uzun sürer.
3 vitesli İMT 558 rampacılığı hiç yoktur, 4 vitesli MF 165 daha iyi, buçuklu 265 S, vites araları 800-700-600 devir biraz daha iyi,
Mc Cormick CX serisi 3 bölmeli daha rahat kullanımı olur. 4 bölmeli kademe aralıklarına da gerek yoktur.
36*12 şanzıman gayet yeterli olur.Arka kepçe kullanılacaksa 36*36 şanzımana ihtiyaç olur.
Traktörleri düz tarlada çalışacak gibi dizayn ediyorlar.