Merhaba trakkulupsever arkadaşlarım abilerim. Uzun zamandır siteden kopmuştum. Bu yaz baya yoğun bi dönem geçirdik. Buğday ve kanola hasadı bu sene çakıştığı için baya bi zorlandık. Sabah 6 gece 2 çalıştık çoğu zaman. Vee çalışmalarımız ilk meyvesini verdi. 3 senedir almaya niyetlendiğimiz, zaman zaman pazarlığa giriştiğimiz, anlaşmanın kıyısından döndüğümüz Arion serisinden bir tane nihayet aldık.
İlk zamanlar niyetimiz 6 silindirli olan 640 modelini almaktı. Ama 177 beygir olan bu traktöre alet uydurmak bi arion parası daha vermek demekti. O yüzden 540 modelinde karar kıldık. Geçen hafta düzenlenen Çorlu Tarım Fuarı ' nda Tekirdağ Bayisi ile anlaşmaya vardık.110-90 ' ı da takasa verdik. Faturalama işlemlerini bitirdikten sonra Çorlu ' da Enka ' nın garajından traktörü teslim alıp köye yürüyerek getirdik. 35-40 kilometrelik bir yoldu zaten.
Kısaca traktörden bahsedelim. Türkiye ' de bayinin söylediğine göre bi Konya ' da bir bizde varmış(Yeni kasadan bahsediyorum). İnşallah sizlere de bi tane alıp Türkiye ' de çoğaltırız. 540 modeli nominal 150,maksimum 155 beygir güce sahip. Motor DPS (John Deere) isimli Claas Power Management System (CPM) ile donatılmış,değişken geometrili turbosu olan 4 silindirli bir model. 618 Nm torka sahip. Şanzıman Hexashift denilen 4 kademeli 6 arası olan, kademe ve vites araları tamamen debriyajsız 24x24 vites. 6900 kg kaldırma kapasitesine sahip. Ağırlık konusunda endişelerimiz var biraz. üzerindeki tüm ağırlıklarla beraber (ön top 600+115 kg) (arka tekerleklerde bir tanede 400 kg) çeyrek depoyla (250 lt depo) 7410 kilogram geldi,gelirken kantara soktuk. Ama lastikler ona göre geniş takılmış. 60 cm arka tekerlerin genişliği var. Çalışırken kendini belli edecek bakalım.
Kabine gelecek olursak, traktör alırken öenmli kıstaslarımızdan biri de babamla ikimizin boyu uzun olmasından dolayı oluşan sığma sorunuydu. Mesela,fuarda babam JD 6150M ' nin kabinden zor çıktı. Çeke çeke çıkardık adamı. Claas kabinleri bu konuda mükemmel. Traktörde ön aks süspansiyonu,kabin süsoansiyonu ve havalı koltuk mevcut. Yolda giderken hiçbir tümsekten geçerken sarsmıyor. Sayabilidğim 14 farklı noktadan klima üflüyor. Soğutma konusunda da kusursuz diyebiliriz. Ayrıca sol tarafta hostes koltuğunun altı buzdolabı olarak tasarlanmış. Klimanın bir kısmını ordan vermişler. Gösterge panelinde CIS (Claas İnformation System) dediğimiz bir bilgisayar mevcut. Bu sistem, litre/hektar ölçümü, günlük ne kadar arazi işlendiğini,kalan yakıt miktarını,katetilen kilometreyi gibi birçok veriyi gösterebiliyor.
Aşağıdaki resimde de Koltukla beraber hareket edebilen kolçak ve üzerindeki vites ve kontrol ünitesini görebilirsiniz. Kısaca anlatayım. Tepesinde turuncu düğme olan baş parmağı kadar siyah şey vites, ileri ittiğinizde traktör bir vites atıyor, çektiğinizde bir vites düşüyor. Bu kadar basit. Hemen solundaki sarı ve yanlarındaki siyah tuşlar hidrolikleri kaldırma indirme görevinde. Onun hemen altında el gazımız var. El gazının sağında yeşil yanan ışık Auto-Pilot sistemi Traktör yolda veya tarlada giderken bu tuşa bastığınızda artık sadece direksiyonu tutabilirsiniz. Motor devrine ve sizin gaza basma miktarınıza göre vitesi ve hızı kendi ayarlıyor. Gazdan ayağınızı çektiğinizde vites düşüyor,bastığınızda hızlanıyor. Yeşil ışığın altındaki iki turuncu düğme devir hafızaları, üstteki 1600,alttaki 2000 devire ayarlı fabrika ayarlarında, tarlada çalışırken ben onları isteğe göre ayarlarım. sağdaki siyah düğmeler de fonksiyon tuşları. Onlara, tarla çalışmasına göre bir fonksiyon atayabilirsiniz. Mesela bi tuşa devri düşür, diğer tuşa kuyruk milini kapa gibi görevler atayabilirsiniz. Tamamen bize kalmış. Kolçağın en sağındaki yuvarlak da hidroliklerin seviye ayarı. Sarı büyük tuş da kuyruk milini açıp kapamak için.
Traktörün genel çalışma prensibi bu yönde, Ares ' ten alışık olduğumuz için zorlanmadım öğrenirken, servis gelince de birkaç ince ayarı daha öğrenicez bakalım. İçeriden daha ayrıntılı çekimi ileride yapmayı planlıyorum.
Peki neden böyle bir traktöre ihtiyaç duyduk? Birincisi,110-90 Ares ' in arkasında gidemiyordu. Yeni aldığımız toprak işleme ekipmanlarında (13lü 3 sıralı patlatma ve 24lü ağır tip azim disk tiller) zorlanıyordu. Kanola ve buğday hasadından sonra toprak tavını kaybetmeden ve en geç eylül ayına kadar toprağın hazırlanıp kanola ekilecek hale gelmesi lazım.(bkz. http://www.trakkulup.net/bilgi-kutusu/kanola-yetistiricilik-denemesi/ ) Bunları daha hızlı ve kısa sürede yapmak için yüksek güçte bir traktöre ihtiyaç vardı.
Son olarak,neden Claas? Fuara gittiğimizde aklımızda 4 firma vardı. Case, Fendt, John Deere ve Claas. Case ' in 170lik Puma modelini inceleyip pazarlığını yaptık. İyi de fiyat verdiler. Ama Case ' nin birkaç olumsuz özelliği bizi caydırdı, Güven vermedi. Fendt ' te ise mevcut traktörler 2014 model ve oldukça pahalıydı. 313 Vario için 96 bin euro dediler. Sonra John Deere ' ye geldik. Aslında JD ile Claas arasında baya bir kaldık. JD ' nin de 6125R modeli için görüştük. Ancak 125 hp motora 86 bin Euro fiyat verdiler. Bizim 110-90 ' a da istediğimiz fiyatı veremediler. O yüzden terchimizi Claas yönünde kullandık. Fiyatı da 110-90 ' ın üzerine 66.500 vererek işi bitirdik. 110-90 20 bin euroya falan geldi kısacası. Karşılaştırma yapacaksak Arion 540 (155 HP) ile JD 6125 R (ort. 130 HP) aynı para idi.
Fuardan köye gelene kadar geçen süreçte birkaç resim ve video da çektik Erkan abiyle beraber. Allah herkese, bütün Trakkulüp dostlarına daha güzel traktörleri, hayallerindeki traktörleri almayı nasip etsin. Devamı gelecek..
Arion ile ilk pozum.
Fuar buluşması sırasında Trakkulüp Trakya ekibi olarak motorun önünde poz verdik.
Fuardan sonra Mccormicklerin arasına çekmişler
Bi yolluk koyduk.
Ve yolculuk başladı.
Köye ve depoya girerken.
https://youtu.be/JLY-x7K6HGY
Ve diğerlerinin yanında yerini aldı. 110-90ı da bi ara gelip kamyonla alacaklar.
İlk zamanlar niyetimiz 6 silindirli olan 640 modelini almaktı. Ama 177 beygir olan bu traktöre alet uydurmak bi arion parası daha vermek demekti. O yüzden 540 modelinde karar kıldık. Geçen hafta düzenlenen Çorlu Tarım Fuarı ' nda Tekirdağ Bayisi ile anlaşmaya vardık.110-90 ' ı da takasa verdik. Faturalama işlemlerini bitirdikten sonra Çorlu ' da Enka ' nın garajından traktörü teslim alıp köye yürüyerek getirdik. 35-40 kilometrelik bir yoldu zaten.
Kısaca traktörden bahsedelim. Türkiye ' de bayinin söylediğine göre bi Konya ' da bir bizde varmış(Yeni kasadan bahsediyorum). İnşallah sizlere de bi tane alıp Türkiye ' de çoğaltırız. 540 modeli nominal 150,maksimum 155 beygir güce sahip. Motor DPS (John Deere) isimli Claas Power Management System (CPM) ile donatılmış,değişken geometrili turbosu olan 4 silindirli bir model. 618 Nm torka sahip. Şanzıman Hexashift denilen 4 kademeli 6 arası olan, kademe ve vites araları tamamen debriyajsız 24x24 vites. 6900 kg kaldırma kapasitesine sahip. Ağırlık konusunda endişelerimiz var biraz. üzerindeki tüm ağırlıklarla beraber (ön top 600+115 kg) (arka tekerleklerde bir tanede 400 kg) çeyrek depoyla (250 lt depo) 7410 kilogram geldi,gelirken kantara soktuk. Ama lastikler ona göre geniş takılmış. 60 cm arka tekerlerin genişliği var. Çalışırken kendini belli edecek bakalım.
Kabine gelecek olursak, traktör alırken öenmli kıstaslarımızdan biri de babamla ikimizin boyu uzun olmasından dolayı oluşan sığma sorunuydu. Mesela,fuarda babam JD 6150M ' nin kabinden zor çıktı. Çeke çeke çıkardık adamı. Claas kabinleri bu konuda mükemmel. Traktörde ön aks süspansiyonu,kabin süsoansiyonu ve havalı koltuk mevcut. Yolda giderken hiçbir tümsekten geçerken sarsmıyor. Sayabilidğim 14 farklı noktadan klima üflüyor. Soğutma konusunda da kusursuz diyebiliriz. Ayrıca sol tarafta hostes koltuğunun altı buzdolabı olarak tasarlanmış. Klimanın bir kısmını ordan vermişler. Gösterge panelinde CIS (Claas İnformation System) dediğimiz bir bilgisayar mevcut. Bu sistem, litre/hektar ölçümü, günlük ne kadar arazi işlendiğini,kalan yakıt miktarını,katetilen kilometreyi gibi birçok veriyi gösterebiliyor.
Aşağıdaki resimde de Koltukla beraber hareket edebilen kolçak ve üzerindeki vites ve kontrol ünitesini görebilirsiniz. Kısaca anlatayım. Tepesinde turuncu düğme olan baş parmağı kadar siyah şey vites, ileri ittiğinizde traktör bir vites atıyor, çektiğinizde bir vites düşüyor. Bu kadar basit. Hemen solundaki sarı ve yanlarındaki siyah tuşlar hidrolikleri kaldırma indirme görevinde. Onun hemen altında el gazımız var. El gazının sağında yeşil yanan ışık Auto-Pilot sistemi Traktör yolda veya tarlada giderken bu tuşa bastığınızda artık sadece direksiyonu tutabilirsiniz. Motor devrine ve sizin gaza basma miktarınıza göre vitesi ve hızı kendi ayarlıyor. Gazdan ayağınızı çektiğinizde vites düşüyor,bastığınızda hızlanıyor. Yeşil ışığın altındaki iki turuncu düğme devir hafızaları, üstteki 1600,alttaki 2000 devire ayarlı fabrika ayarlarında, tarlada çalışırken ben onları isteğe göre ayarlarım. sağdaki siyah düğmeler de fonksiyon tuşları. Onlara, tarla çalışmasına göre bir fonksiyon atayabilirsiniz. Mesela bi tuşa devri düşür, diğer tuşa kuyruk milini kapa gibi görevler atayabilirsiniz. Tamamen bize kalmış. Kolçağın en sağındaki yuvarlak da hidroliklerin seviye ayarı. Sarı büyük tuş da kuyruk milini açıp kapamak için.
Traktörün genel çalışma prensibi bu yönde, Ares ' ten alışık olduğumuz için zorlanmadım öğrenirken, servis gelince de birkaç ince ayarı daha öğrenicez bakalım. İçeriden daha ayrıntılı çekimi ileride yapmayı planlıyorum.
Peki neden böyle bir traktöre ihtiyaç duyduk? Birincisi,110-90 Ares ' in arkasında gidemiyordu. Yeni aldığımız toprak işleme ekipmanlarında (13lü 3 sıralı patlatma ve 24lü ağır tip azim disk tiller) zorlanıyordu. Kanola ve buğday hasadından sonra toprak tavını kaybetmeden ve en geç eylül ayına kadar toprağın hazırlanıp kanola ekilecek hale gelmesi lazım.(bkz. http://www.trakkulup.net/bilgi-kutusu/kanola-yetistiricilik-denemesi/ ) Bunları daha hızlı ve kısa sürede yapmak için yüksek güçte bir traktöre ihtiyaç vardı.
Son olarak,neden Claas? Fuara gittiğimizde aklımızda 4 firma vardı. Case, Fendt, John Deere ve Claas. Case ' in 170lik Puma modelini inceleyip pazarlığını yaptık. İyi de fiyat verdiler. Ama Case ' nin birkaç olumsuz özelliği bizi caydırdı, Güven vermedi. Fendt ' te ise mevcut traktörler 2014 model ve oldukça pahalıydı. 313 Vario için 96 bin euro dediler. Sonra John Deere ' ye geldik. Aslında JD ile Claas arasında baya bir kaldık. JD ' nin de 6125R modeli için görüştük. Ancak 125 hp motora 86 bin Euro fiyat verdiler. Bizim 110-90 ' a da istediğimiz fiyatı veremediler. O yüzden terchimizi Claas yönünde kullandık. Fiyatı da 110-90 ' ın üzerine 66.500 vererek işi bitirdik. 110-90 20 bin euroya falan geldi kısacası. Karşılaştırma yapacaksak Arion 540 (155 HP) ile JD 6125 R (ort. 130 HP) aynı para idi.
Fuardan köye gelene kadar geçen süreçte birkaç resim ve video da çektik Erkan abiyle beraber. Allah herkese, bütün Trakkulüp dostlarına daha güzel traktörleri, hayallerindeki traktörleri almayı nasip etsin. Devamı gelecek..
Arion ile ilk pozum.
Fuar buluşması sırasında Trakkulüp Trakya ekibi olarak motorun önünde poz verdik.
Fuardan sonra Mccormicklerin arasına çekmişler
Bi yolluk koyduk.
Ve yolculuk başladı.
Köye ve depoya girerken.
https://youtu.be/JLY-x7K6HGY
Ve diğerlerinin yanında yerini aldı. 110-90ı da bi ara gelip kamyonla alacaklar.