bereketli olsun..
4x4 ' e alsan bile 4 teker birden asılmaz. Arka difransiyeli kilitlersen arkalar aynı anda asılır.. önde kilit yoksa önler tek tek çabalar.. kilit varsa basarsan onlarda birlikte asılır..
önde %100 kilit yoksa bile büyük ihtimalle LSD yani %30 sınırlı kilit vardır, yoksada zaten arka kilit yeter..
*******
Lada vardı demişsin.. Nivada standart fabrikasyon
orta kilit var. 3 vites topuzundan en küçüğü.. ön-arka sonradan atılır ama Niva o haliyle bile yeter artar.. sürekli 4x4 ' dür zaten ayrılmaz..
Arazi araçlarının %99 ' u bile gerçek 4x4 değildir.. niye? ön-arka kilit standart fabrikasyon değildir.. çok özel serilerde böyledir.. meraklısı sonradan attırır..
Mesela dayının niva sürekli 4x4 ' tür.. ayırma yok.. ben sonradan taktırmıştım vaktiyle..
Niva yada başka bi 4x4 arazi aracı.. 4x4 konumundayken bile eğer orta-ön-arka kilit yoksa SADECE 1 tekeri krikoyla yerden kes..
1 cm gidemez!
Nivada
4x4+orta kilidi takarsan gider, ama bu durumda da 2 çapraz tekeri yerden kez gene gidemez! eğer ön-arkadan birine kilit takarsan çapraz 2 teker havadayken de gider..
Tüm bunlar Aynen traktörler için de geçerlidir..
Uzun oldu ama hepsi tecrübeyle sabit.. üzerinde 4x4 yazmayla iş bitmiyo kısaca
Tekrar hayırlı olsun..