Fpt 3.4 lt motorun Fiat motor karakteristiği ile farklılıkları çok,
Fiat 80 66S , 1500 rpm max tork , 1900-2300 rpm max güç , sabit güç aralığı , tork yedekleri %40 civarları , kuyruk mili gücü 55 kw , 75 hp,
Farmall 85 C , 1400-1800 rpm yazılımla 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı , kuyruk mili gücü 56 kw , 77 hp,
Fiat motor aktif operatörlük devirleri 1500-2300 rpm ,
FPT motor aktif devirleri 1600-1900 rpm ,
Motor gücü yönetimi Fiat motorda daha fazla devirle , 800 rpm kadar gazlayarak kontrol edilebilirken FPT motorda 1500-1900 rpm , 400 rpm kadar dar aralıkta buçuk vites kullanarak motor gücü yönetimi yapılıyor.
Ford motorda ise 1300 rpm max tork , 2100 rpm max güç , 1700,2100 rpm motor yük dengeleme devirleri, kısa stroklu olduğundan 2100 rpm de az yakıt.
Ford motor aktif devirleri 1300-2300 rpm , 1000 rpm kadar aralıkta vites değişim imkanı sunar.
Case JXC seri ise 1500-2600 rpm , 1100 rpm kadar uzun devir aralığı sunar.
Operating rpm devir aralıkları kısa olan motor 2 veya 3 vites powershift vites ister.
Farmall C serisinin alt beygir güçlü versiyonları veya TR5 serinin alt beygir güçlü versiyonları olabilirdi.
TR3 ve TR4 model traktör segmentleri oluşabilirdi.
Traktörün yeni 70 66 S olabilmesi için mevcut motor karakteristiğinin korunması ,
en az yakıt bölgesinin 1400-1900 rpm devir aralığından çıkarılıp eski serideki gibi 1900-2300 aralığına getirilmesi ,
DIN normu , 70 hp , 230 n.m. %40 tork yedekli motor yerine drawbar hp , çeki demiri gücü 70 hp olacak şekilde ve kuyruk mili gücü 53 kw net verebilecek şekilde bir dizayna geçilmesi gerekmektedir.
Traktörde temizlik yapılacak el sokulacak alan kalmıyor.
Özellikle filtrelerin konumları ergonomik dizayna sahip olmalıdır.
Motor yağ filtresi ve yakıt filtresi sökülünce motorun üzerine, kablolarına v.s. akmamalıdır.
Görseldeki traktörün kabin tasarımı dar yapılmış, kabinin içinde iki kişi otursun 10 dakikada kabin havasız kalıyor.
Motorun 3 piston veya 4 piston dizayn edilmesi sürüşü etkilemiyor.
MF 4707 , 3 piston motorun en az yakıt bölgesi devirleri 1700-1900 rpm aralığındadır.
Aktif kullanılır motor devirleri 1400-1900 rpm aralığında 6 senkronize vitesi var.
Kuyruk mili gücü 50 kw civarlarıdır ,
Saman balyesi bağlamak için kullanışlı bir motor haritası bulunmuyor.
Üretmeden önce foruma danışmanız daha iyi olurdu, hiç olmazsa malzeme ziyanlığı olmazdı.