Yeni Deutz-Fahr 5D Serisi

Deutz-Fahr Avrupa pazarınasağlam blok tasarımı ve düşük boş ağırlığı sayesinde yenilikçi ve kompakt bir traktör olan 5D serisini sundu. Ancak Türkiye pazarında henüz sunulmuyor.

3 silindirli 2887cc FARMotion motor %40 tork arışıyla, 354nm tork ve 1800-2100 rpm arasında sabit güç sağlıyor.
4 silindirli 3849cc FARMotion motor %32 tork artışıyla, 408nm tork ve 1700-2200 rpm arasında sabit güce sahip.

Bu motorlarda 2000 bar enjeksiyon basıncına sahip yenilikçi CommonRail enjeksiyon sistemi, 7 delikli enjeksiyon valfleri ve 3 aşamalı enjeksiyon sistemi bulunmaktadır. Dizel Oksidasyon Katalizörü (DOC) egzoz gazlarını çevreye zarar vermeyen gazlara dönüştürüyor. Bu sistem AdBlue, güç ve bakım gerektirmiyor. Egzoz Gazı Devrdaim Sistemi (EGR), nitrojen oksit emisyonlarını diğer geleneksel sistemlere göre önemli ölçüde daha iyi azaltıyor. Bu sistemde egzoz gazı bir miktar soğutulduktan sonra hava giriş borusuna tekrar karıştırılır. Elektronik sistem bu karışım oranlarını da ayarlar.

1614844169565.png


Mekanik 30+15 vites 40km/h süratlere kadar traktörü çıkarabilmektedir.
Ayrıca 3 kademe PowerShift bulunan versiyon olan 45+45 şanzıman, yol hızını korurken konforu da arttırmaktadır.

İleri geri hassasiyeti ayarlanabilir PowerShuttle ve Stop&Go sistemi de maksimum verimlilik için sunulmuştur.

1614844175450.png


5D Serisi, 540 / 540ECO / 1000 RPM ve tekerlekten senkronize kuyruk mili vitesi bulundurmaktadır. PTO elektrohidrolik olarak devreye alınır ve devreden çıkarılır.

1614844204260.png


Geniş ve ayarlanabilir ön cam, 4 direkli kabin, düz platform, kapının geniş açılma açısı kullanıcı için inip binmeyi ve verimliliği arttırmaktadır. Sunroof opsiyonel olarak sunulmaktadır.

Sağ konsoldaki düğmeler akıllıca renklendirilmiştir. Sarı renkliler PTO'yu, yeişl renkliler hidrolik aksamını, turuncu renkliler traktörün yürür aksamını kontrol eder. Bu bölümde fazladan devir sabitleme düğmesi de vardır.

1614844259024.png


Screenshot_1.png




Yeni 5D serisi; 54 litre/ dakika debiye sahip hidrolik pompası, 6 spool valf çıkışı ve ayrı bir direksiyon pompasına sahiptir. Hidrolik aksam tıpkı Agrofarm sersiindeki gibi mekanik istenirse de 5C serisindeki gibi elektronik olarak satın alınabilmektedir.


LS ve GS modelleri, isteğe bağlı 2100 kg kapasiteli ön hidrolik ile de donatılabilir. Arka hidrolik kaldırma kapasitesi isteğe bağlı olarak alınan ek piston ile 3000 kg veya 3600 kg'a kadar çıkarılabilmektedir.
1614844292071.png


Her modelinde 4 tekerden fren bulunmaktadır. Ayrı fren valfi sayesinde istenirse ön ve arka tekerler ayrı ayrı frenlenebilir.

1614844252292.png


Sizce tasarımı nasıl?

1614844374028.png

1614844445216.png
 
Lastikler, çamurluklara çok yakın duruyor.
Lastiğe çamur dolandığında çamurlukları şişirebilir.
Kuyruk milinde esneklik beklentimiz var.
Normal 540 kuyruk mili 2200 rpm devire konumlanmışsa , 200 rpm devir yükseltip 2400 rpm e geldiğimizde kuyruk mili devri 580-600 rpm devirleri geçmemelidir.Böyle olursa tarla viteslerinde buçuk vites kullanmaya gerek kalmaz.
Direksiyon turu, Fiat 7056 da olduğu gibi çeyrek tur çevirmede ön tekerleri yarıya kırmalıdır, yarım tur çevirdiğimizde ters tarafa yarım tur gelebilmelidir.
Sap sırasında ilerlerken balye makinesine namluyu ağızlatmak için gereklidir.
Bahçe serilerinde direksiyon daha iyi dönüyor, çünkü döner mafsal lastik dibine fazla yakın değil ve ortaya yakın konumlanıyor, tarla serilerine de yapılmalıdır.
70 cm sıra arası kabul edilerek iz genişliği ve direksiyon turu ayarlanmalıdır.
Traktörün dingil mesafesi biraz arttırılarak, gövdeye tekerin sarmaması için oyuk yapılır.
Traktör genel ağırlığı olarak Deuthz biraz hafif kalıyor.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt