Yeni bir tartışma başlatayım haydi bakalım bir soru ????

Traktörde çiftçeker yüzde kaç beygir gücü koyar üzerine. Yani atıyorum 75 beygir traktörde çiftçeker yüzde kaç güç koyar üzerine?

2 wd ve 4 wd farkı güçle değil tabana tutunmayla alakalı bişey örneğin sen bi duvara tırmanmaya kalktın ellerini 2 wd olarak düşün bacaklarını kullanmak yasak ikinci denemede ise bacaklarınınıda kullanma hakkı veriliyor hangisinde daha iyi tırmanırsın duvara 4 wd de Buda onun gibi bişey güç koymaz üstüne sadece seri iş yapar fark bu
 
  • Beğen
Tepkiler: ismail_17
Traktörün çiftçeker olması çekişe 1/4 yada 1/3 gibi bir katkı sağlar.

Pratik olarak gözlemlediğim kadarıyla 75hp bir çiftçeker tarlada 95 hp bir tek çeker ile yaklaşık olarak aynı ekipmanı kullanıyor.

Mesela;
Bizim eski 70 56 çiftçeker ile 12 numara 4 lü alpler pulluk çekiyorduk. Normal tek çeker bir 70 56 ise yakın tarlada 12 numara 3 lü alpler pulluk çekiyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci19
Kullanım alanına göre farklılık gösterir. Düz arazide ve hafif toprak şartlarında tek çeker yeterli olduğu gibi kuyruk mili gücüde yeterlidir zaten. Fakat eğimli ve zorlu toprak şartlarında tek çeker bir traktör kuyruk mili ve hidrolik güç açısından yeterli olsa bile tutunma ve yürüme işlemi sırasında verimsiz olur. Yani tek çeker bir traktör 100 beygir olsa bile rampada geri çıkma performansı 45 beygirlik bir traktör gibi bile olamaz.
Kısacası 4×4 tutunmayı arttırır ve buna bağlı olarak çeki gücüde artar yalnız beygir gücü (kuyruk mili gücü) artmaz.
 
Çiftçekerin güçle alakası yok tutunmada daha üstün olduğu için biraz daha büyük pulluk vb.takabilir ama örneğin tutunma ile alakalı olmayan özellikle kuruk mili ile çalışan balya makinesi rotövatör gibi aletlerde çiftçekerin hiçbir özelliği yok hatta traktörü daha ağırlaştırdığı için gözle görülmesede yakıt maliyeti bile arttırır.motor patinaja daha az düştüğü için daha büyük pullluk takılınca daha güçlü sanılıyor oysa tutunma ve güç birbirine doğru orantılı bir eylem ama işin aslında ayrı kavram.
 
  • Beğen
Tepkiler: kadirkrcl
Kullanım alanına göre farklılık gösterir. Düz arazide ve hafif toprak şartlarında tek çeker yeterli olduğu gibi kuyruk mili gücüde yeterlidir zaten. Fakat eğimli ve zorlu toprak şartlarında tek çeker bir traktör kuyruk mili ve hidrolik güç açısından yeterli olsa bile tutunma ve yürüme işlemi sırasında verimsiz olur. Yani tek çeker bir traktör 100 beygir olsa bile rampada geri çıkma performansı 45 beygirlik bir traktör gibi bile olamaz.
Kısacası 4×4 tutunmayı arttırır ve buna bağlı olarak çeki gücüde artar yalnız beygir gücü (kuyruk mili gücü) artmaz.

cenap bey çiftçekerin güçle alakalı olmadığını biliyorum zaten ama soruyu yanlış sordum sanırım ön çekerdeki tutunma ne kadarlık br beygir gücüne denk gelir manasında sordum zaten sorudada belirttim 75 beygir diye çeker tabiki motorun beygirini kuyruk milini felan artırmayacak ama tutunmın sağladığı bir beygir gücü var sonuçta kastettiğim olay oydu aslında.
 
Çiftçekerin güçle alakası yok tutunmada daha üstün olduğu için biraz daha büyük pulluk vb.takabilir ama örneğin tutunma ile alakalı olmayan özellikle kuruk mili ile çalışan balya makinesi rotövatör gibi aletlerde çiftçekerin hiçbir özelliği yok hatta traktörü daha ağırlaştırdığı için gözle görülmesede yakıt maliyeti bile arttırır.motor patinaja daha az düştüğü için daha büyük pullluk takılınca daha güçlü sanılıyor oysa tutunma ve güç birbirine doğru orantılı bir eylem ama işin aslında ayrı kavram.

Soruyu yanlış sordum fenomen bey traktörün motor beygirini ve kuyruk mili gücünü artırmaz orası tartışılmaz bir gerçek ama benim kastettiğim olay ön çekerin tutunmasının motora ne kadarlık bir beygir avantajı sağladığı olacaktı.
 
  • Beğen
Tepkiler: FENOMEN
Soruyu yanlış sordum fenomen bey traktörün motor beygirini ve kuyruk mili gücünü artırmaz orası tartışılmaz bir gerçek ama benim kastettiğim olay ön çekerin tutunmasının motora ne kadarlık bir beygir avantajı sağladığı olacaktı.

anladım o zaman göreceli kavram mesela 70 hp tek çeker bir motor 4 lü 10 numara takar buralarda ama çiftçeker 4 lü 12 götürür bana kalırsa.fazla abartmamak lazım bence yoksa sonuçda 70 hp olduğu unutulmamalı.
 

cenap bey çiftçekerin güçle alakalı olmadığını biliyorum zaten ama soruyu yanlış sordum sanırım ön çekerdeki tutunma ne kadarlık br beygir gücüne denk gelir manasında sordum zaten sorudada belirttim 75 beygir diye çeker tabiki motorun beygirini kuyruk milini felan artırmayacak ama tutunmın sağladığı bir beygir gücü var sonuçta kastettiğim olay oydu aslında.


Bahsettiğiniz olay çok yönlü bir şey. Düzde pek bir farkı olmaz ama eğimli arazide çok fark ediyor. Mesela; düzde 55 lik çift çeker 75 ila 85 arası tek çekere eşit olurken eğimli yerlerde 55 lik çift çeker 100 beygirlik tek çekere kadar bir eşitlik gosterebilir.
 
Gevşek zeminde tutunmayı arttırır güç katmaz sadece rahat ilerlediği için güç artmış hissi verir tabi bu traktörün marka ve çekiş sistemine göre farklı olur örneğin sol ön/sağ arka patinaja düşen gibi Çayıra td 80 battı köyden biri çeker traktör batarmı yahu diyor.
 
"55 beygirlik çift diferansiyelli bir traktör düzde en az 75 beygirlik bir tek diferasiyelli traktör kadar çeki gücüne sahiptir" demek istedim. Amaç sadece çeki ise 85 beygirlik bir tek çekere açık ara fark atar.
Biraz abartı olmadımı sence bizim burada 54 c ler 3 lü 10 takar L95 tek çekerler 5 li 12.Köyde 4 wd tt 55 çok kullandım 4 çeker ler 3 lü 12 yada 4 lü 9 numara takıyorlar.tt 55 kıçını yırtsa l 95 in çektiği 5 li 12 yi çekemez iki motoru da biliyorum.yer yozgat tarafı gibi kum gibiyse başka tabi.

Sizin gibi düşünsek tek çeker 95 hp 5 li 12 takıyorsa 4 çeker 8 li felan takması lazım.bence 55 hp 3 lü 10 takıyorsa en fazla 4 lü 10 takar.Bizim burada 4 lü 10 numarayı 640 felan takıyor yani 55 hp çiftçeker bence en fazla 65 hp çeker gücüne sahipmiş gibi katkısı olur 4 çekerin.Sizin fikrinize de saygı duyarım o ayrı.
 
Beygir gücü ve kuyruk mili gücü değişmez.
Tutunma değişir.Tek çeker motor kendi ağırlığının %50-60 arası kuvveti çeki kuvveti olarak yansıtır.4*4 motor ise kendi ağırlığının %80-90 arası kuvveti çeki kuvveti olarak yansıtır.Paletli ise %100 yansıtır.Motor karakteristiği de biraz etkilidir.Çap/strok oranı 1.05 , 1,10 gibi yumuşak çalışmalı motorların tutunmaları daha iyidir.
Örneğin 4 ton tekçeker 2000 kg, çiftçeker 3500 kg , paletli 4000 kg çeki kuvveti oluşturabilir.Bir çiftçeker iki tane tekçeker olmaz.:)
 

Benzer Konular