Yeni Başak 5115 Bursa fuarında yerini aldı...


📌 Bugün Bursa Tarım Fuarında ilk defa Türk çiftçisiyle buluşan yeni Başak 5115 modeli büyük beğeni topladı. Kendisini ispatlamış 3.6 litrelik, 4 silindirli ve Stage 5 emisyon seviyesine sahip Deutz motor ve 24+24 Hi-Lo mekanik şanzıman seçeneğiyle sergilenen bu modelde Powershuttle ne yazık ki bulunmuyor. 120 litrelik yakıt deposu biraz yetersiz gibi görünse de, 4500 kg'lık hidrolik kaldırma kapasitesi güven veriyor. Motor devri sabitleme sistemi standart olarak sunulan bu modelde ön PTO ve hidrolik sistemi ise opsiyonel.

✋ Yeni 5115 modeli hakkında ne düşünüyorsunuz?


310918748_792080738430200_571059395947378526_n.jpg

310840326_792081415096799_6124783041934238598_n.jpg

5115-scaled.jpg
 
Motor gücü olarak 100 kw, 500 n.m. tork , gayet yeterli dursa da 3 bölücülü powershift vites ister, görüntüsü var.
Balye bağlama işleri yapabileceğimiz 300 rpm sabit güç aralığı mevcuttur.
Sıra bağımsız mısır silaj makinesinde çalışabiliriz.
hocam balya ve sıra bağımsız slaj makinasına uygun yorumu john deere , newholland , case de hangi modele karsılık geliyor?
 
Hocam, balya ve sıra bağımsız silaj makinasına uygun yorumu john deere , newholland , case de hangi modele karşılık geliyor?
Kuyruk mili işlerinde beğenilen motor haritası Fiat 66S model olur, yeni model motorlarda en az yakıt bölgesi 1900-2300 rpm aralığında bulunmuyor , ortanca devirler 1600-1900 rpm gibi tercih ediliyor , tork, güç eğrisi kesişim devri motor anma gücü tarafında konumlanmış , sabit güç aralığı 400 rpm olan , tork eğrisi hafif yumuşak yay şeklinde veya 400 rpm gibi sabit tork aralığı bulunabilen motor modellerini tercih ederiz.
Tarlanın verim durumu da önemli olur, 200 kg sap çıkan yerle 600 kg sap çıkan yerde çalışmak farklı olur.
JD 5R - 6R , 6030 Premium motor modellerinde 1300-1500 rpm sabit tork aralığı , yumuşak yay şeklinde 1600-2200 rpm sabit güç aralığı , 1900 rpm tork,güç eğrisi kesişim devri bulunduğundan balye bağlamada kullanışlı görüyoruz.
JD 6130R , NH BC5070 , geniş boğaz haşpaylı saman bağlama makinesi kullanabilir, Tucano 320 nin döktüğü sap genişliğini yerden toplayabilir.JD 5090R , 77kw , 400 n.m. tork gücündeki motorda benzer şekilde çalışabilir.
Traktör ve ekipman durumuna göre 70 kw dan 130 kw ya kadar aralık rahatlıkla kullanılabilir.
130 kw çok gelmez mi diyen çıkabilir , motor yükü tercihleri %60 ve %35 gibi kullanımlarda ekonomik yakıtlı modellerde bulunuyor.
CNH grupta balye bağlayamayacak model nerdeyse yok gibi duruyor.
Genel karakteristik , 1500 rpm max tork tepesi , 1900-2300 rpm sabit güç aralığı çoğu modelde korunmuş hatta birazda geliştirilmiş.
NH T5 115 kullanıcısıyız.Tork rezervi %32 ,
Yazılımla 1200-1800 rpm sabit tork aralığı, 1800-2300 rpm sabit güç aralığı mevcut.
NH T5070 , Tork rezervi %50 civarında olduğundan ,
3 sıralı mısır silaj makinesi kullanabilir, motorun daha yüksek fren gücü verileri var.
NH T5 115 , bir T5070 dirayetinde silaj biçiminde çalışamaz , ancak 2 sıralı makineye yeterli gelebilir.
6-7 ton/dk silaj verimi, 1000-1200 kg/dk , tane verimi olan alanda çalışabiliyoruz.
Foruma Farmall C ve T5000 serinin motor fren gücü ve kuyruk mili güçleri ile ilgili paylaşım vermiştik.
 
Traktörde dikkatimizi çeken devir sabitleme el gazı özelliği oldu.
1400 ve 1800 rpm arası motorun vites değiştirme durumunu sınırlıyor.
Motor haritasında 1900-2200 rpm aralığı stabile yakın sabit güç aralığı bulunuyor.
Case iH , Maxxum seri tarla viteslerini 2000 rpm devirde değiştirir, benzer sabit güç aralığı devirleri vardır.
Yakıt ekonomisi sağlamak amacıyla motorun stabile yakın sabit tork aralığı devirleri 1400-1800 rpm aralığı tercih edilmiş ama motor karakteristiği MF Phantom serideki gibi 1200-1600 rpm sabit tork aralığı ve aynı devirleri kapsayan en az yakıt bölgesi olmadığından dolayı , traktörün motorunun anma gücünü görmesi içinde tarla viteslerini 2000 rpm devirde değiştirmesi gerekmektedir.
Motorun ideal çalışma bölgesi 1600-2000 rpm , operatörlük devirleri olarakta 1400-2200 rpm aralığı uygun olur.
İlgililerin bilgisine arz ederiz.
MF 6S serisinde 1600-1900 rpm arası sabit güç aralığı , 1300-1900 rpm arası en az yakıt bölgesi olduğundan devir sınırlama 1400-1800 rpm arası yapılabiliyor , karakteristik ile uyumludur.
Bu motor karakteristiği için aynı şeyi söyleyemeyiz.
Sabit güç aralığı devirlerinin konumunun daha alt devirlerde olmasıyla da motorun yakıtı azalmaz, dizayn tercihidir.
 

Benzer Konular