Estağfirullah Nail Abi. Iflas edersek hep beraber gümleyeceğiz zaten. O konuda sıkıntı yok
Asılı tip balta ayakların en güzel yanı, kontrol kolaylığı. Her araya, uca bucağa girebiliyorsun. Muhakkak söylemişlerdir ama ben yine de hatırlatayım.
Balta ayak kullanımında detaylar:
1-) asla geri gitme (bayır yukarı çıkarken bir vites düşük çık, ama çıkışta vites değiştirme) traktörü geri kaçırdığında ayaklarda tıkanmalar olur.
2-) mümkün mertebe düz gitmeye çabala. Eğim yapma zaruriyeti doğarsa, yay şeklinde değil de, açılı (köşeler oluşturarak) dönmeye çalış.
3-) hangi mahsülü ekersen ek, ideal ekim hızı 6-6.5 km/sa (seri, tempolu şekilde yürüme) hızını tercih et. Çok kişi, şanzımanlı mibzerlerde ekim hızının önemli olmadığını savunur, aldırma. Sen ne kadar hızlanırsan hızlan, makinenin atacağı tohum değişmez, bu kısım doğru ama tohumun ekilme kalitesi değişir. Çünkü hıza bağlı olarak baltaların açtığı çukurların kapanma hızı da değişiyor. Yani hız, ekim derinliğinin değişmesine neden olabiliyor. Bu nedenle en sağlıklı ekim, sürekli aynı hızda yapılan ekim.
Asılı tip balta ayakların en güzel yanı, kontrol kolaylığı. Her araya, uca bucağa girebiliyorsun. Muhakkak söylemişlerdir ama ben yine de hatırlatayım.
Balta ayak kullanımında detaylar:
1-) asla geri gitme (bayır yukarı çıkarken bir vites düşük çık, ama çıkışta vites değiştirme) traktörü geri kaçırdığında ayaklarda tıkanmalar olur.
2-) mümkün mertebe düz gitmeye çabala. Eğim yapma zaruriyeti doğarsa, yay şeklinde değil de, açılı (köşeler oluşturarak) dönmeye çalış.
3-) hangi mahsülü ekersen ek, ideal ekim hızı 6-6.5 km/sa (seri, tempolu şekilde yürüme) hızını tercih et. Çok kişi, şanzımanlı mibzerlerde ekim hızının önemli olmadığını savunur, aldırma. Sen ne kadar hızlanırsan hızlan, makinenin atacağı tohum değişmez, bu kısım doğru ama tohumun ekilme kalitesi değişir. Çünkü hıza bağlı olarak baltaların açtığı çukurların kapanma hızı da değişiyor. Yani hız, ekim derinliğinin değişmesine neden olabiliyor. Bu nedenle en sağlıklı ekim, sürekli aynı hızda yapılan ekim.