Bu konu bir kaç sene evvel tekrar açılmıştı.O dönemlerde bilen kişiler faydalı olmaya çalıştığı kadar,bilmeyenler de biliyormuşçasına yorumlar yaptığı için çok tartışmalı bir hal almıştı.En son konuya bir yazılım firmasından arkadaş el atmıştı diye hayırlıyorum.Yazılım olayı geniş kapsamlı bir durum.En önce kullanılılacağı traktörler commonrail ecu beyin sistemli motorlardır.Burada alınmak istenen konu traktör kapasitesini aşmadan belirli bir pay elde etme olanağı mevcut.Ancak ben bunu hayati ve mecburi bir şekilde değerlendirmiyorum..basit örneklerle bahsedilirse JohnDeere 6230,6330,6430 standart modelleri motor ve şanzıman kasa ölçüleri aynı,burada alınmak isteneni yazılımla düzenlemek mümkün.ancak hem bu güç hem düşük yakıt kısmına katılmıyorum.çünkü yazılım ecu ya müdahele edilerek beynin kandırılması ile basılan fazla yakıttan elde edilen güç olur.Bununda farklı beklentilere ihtiyaca göre yapılan verisiyonları var.Bilinçli bir ellerde traktörünü tanıyan biri elde etmek istediği miktarları cüzi yakıt fazlalığıyla elde edebilir.Ama bi yazılım çaktırdım hem yakıt dibe düştü çekiş öyle bi arttı gibi konular kahvehane muhabbeti olur.Burada tasarruf edilen konu eğer traktörün alt yapısı kaldırıyorsa yaktığı yakıtın hakkını daha geniş iş ekipmanıyla karşılamaktan geçecektir.artan kısmi yakıta oranla fiyat performans olarak iş genişliği artıyorsa buradaki tek kâr budur.