Yazılımla beygir gücü yükseltme


Bu konu bir kaç sene evvel tekrar açılmıştı.O dönemlerde bilen kişiler faydalı olmaya çalıştığı kadar,bilmeyenler de biliyormuşçasına yorumlar yaptığı için çok tartışmalı bir hal almıştı.En son konuya bir yazılım firmasından arkadaş el atmıştı diye hayırlıyorum.Yazılım olayı geniş kapsamlı bir durum.En önce kullanılılacağı traktörler commonrail ecu beyin sistemli motorlardır.Burada alınmak istenen konu traktör kapasitesini aşmadan belirli bir pay elde etme olanağı mevcut.Ancak ben bunu hayati ve mecburi bir şekilde değerlendirmiyorum..basit örneklerle bahsedilirse JohnDeere 6230,6330,6430 standart modelleri motor ve şanzıman kasa ölçüleri aynı,burada alınmak isteneni yazılımla düzenlemek mümkün.ancak hem bu güç hem düşük yakıt kısmına katılmıyorum.çünkü yazılım ecu ya müdahele edilerek beynin kandırılması ile basılan fazla yakıttan elde edilen güç olur.Bununda farklı beklentilere ihtiyaca göre yapılan verisiyonları var.Bilinçli bir ellerde traktörünü tanıyan biri elde etmek istediği miktarları cüzi yakıt fazlalığıyla elde edebilir.Ama bi yazılım çaktırdım hem yakıt dibe düştü çekiş öyle bi arttı gibi konular kahvehane muhabbeti olur.Burada tasarruf edilen konu eğer traktörün alt yapısı kaldırıyorsa yaktığı yakıtın hakkını daha geniş iş ekipmanıyla karşılamaktan geçecektir.artan kısmi yakıta oranla fiyat performans olarak iş genişliği artıyorsa buradaki tek kâr budur.
 
5 kulaklı 12" pulluğu bayır tarlada (%30 eğim diyelim) 5-7 km/h hızla taşıyabilecek traktör önerisi bekleriz.

JD' de stok motor güçleri bile emsal serilerin çoğundan farklı modelleri var.
Kolay tarlalarda belki ihtiyaç duyulmuyor olabilir.

Yazılım motorların tork eğrisini gayet iyi düzenlediğinden sabit tork aralığı devirlerinin kullanımı fazlalaşmış ve kuyruk mili , vites uyumu kaybolmaya çalışıyor.
Atmosferik motorların torkları orta düzeylidir.
Fiat 80 66S ile balye bağlamamızda motor devri 2000-2200 rpm arası kuyruk mili çalışırken sıra dönüşleri 1500 rpm ile yapılıyordu.
500 rpm motor devri düşüp bir üst vitese takıp 2000 rpm devirle sıra başı dönerdik.
Ağır toprak işlemede yine traktörü 2200 rpm devirle kullandık.
 
@the
5 kulaklı 12" pulluğu bayır tarlada (%30 eğim diyelim) 5-7 km/h hızla taşıyabilecek traktör önerisi bekleriz.

JD' de stok motor güçleri bile emsal serilerin çoğundan farklı modelleri var.
Kolay tarlalarda belki ihtiyaç duyulmuyor olabilir.

Yazılım motorların tork eğrisini gayet iyi düzenlediğinden sabit tork aralığı devirlerinin kullanımı fazlalaşmış ve kuyruk mili , vites uyumu kaybolmaya çalışıyor.
Atmosferik motorların torkları orta düzeylidir.
Fiat 80 66S ile balye bağlamamızda motor devri 2000-2200 rpm arası kuyruk mili çalışırken sıra dönüşleri 1500 rpm ile yapılıyordu.
500 rpm motor devri düşüp bir üst vitese takıp 2000 rpm devirle sıra başı dönerdik.
Ağır toprak işlemede yine traktörü 2200 rpm devirle kullandık.
Hocam merhaba.Landini 5-115H Perkins motorun grafiğini ve devir aralıklarını da rica etsem bi okuyabilir misiniz?Trakya bölgesinde 5-12 inc,4-16 inc pulluklarda 5.5 6 km sürümlerde 1500-1700 arası devir tercih etmek doğru olur mu?
 
@The_Hoca

Hocam merhaba.Landini 5-115H Perkins motorun grafiğini ve devir aralıklarını da rica etsem bi okuyabilir misiniz?Trakya bölgesinde 5-12 inc,4-16 inc pulluklarda 5.5 6 km sürümlerde 1500-1700 arası devir tercih etmek doğru olur mu?
Traktör yeni ve saati azsa 1800 rpm tercih daha iyi olur.
En az yakıt bölgesi devirleri 1400-1800 rpm olsa da
ara devirlerde 1400 rpm en az 1. yakıt noktası ,
1550 rpm 2. en az yakıt devri,
1700 rpm 3. en az yakıt devri,
1800 rpm 4. en az yakıt devri,
DLG yakıt diyagramlarındaki motor haritasına göre cevapladık.
1700 rpm devir kuyruk mili işleri için tercih edilmiş ve
540 normal kuyruk mili devir konumu 1687 rpm olarak ayarlanmıştır.
Çok ağır tav oluyorsa yine direk 1800 rpm devirde çalışmanızı öneririz.
Patinaj ortalamasını %10 olarak tutturabilmek için öne ek tampon yaptırmak gerekebilir.
Bunu ayarlamak içinde tarlada boş olarak arka tekere 10 tur attırılacak kadar yürünür.
Aynı yerden başlanıp arka teker 11 tur atacak şekilde pullukla yürüyebiliyorsa doğru sürüm yapıyoruz demektir.
Traktör pulluğu çekemiyorsa motor gücü düşüktür veya kasa ağırlığı olarakta az geliyor olabilir.
 
Son düzenleme:
Traktör yeni ve saati azsa 1800 rpm tercih daha iyi olur.
En az yakıt bölgesi devirleri 1400-1800 rpm olsa da
ara devirlerde 1400 rpm en az 1. yakıt noktası ,
1550 rpm 2. en az yakıt devri,
1700 rpm 3. en az yakıt devri,
1800 rpm 4. en yakıt devri,
DLG yakıt diyagramlarındaki motor haritasına göre cevapladık.
1700 rpm devir kuyruk mili işleri için tercih edilmiş ve
540 normal kuyruk mili devir konumu 1687 rpm olarak ayarlanmıştır.
Çok ağır tav oluyorsa yine direk 1800 rpm devirde çalışmanızı öneririz.
Patinaj ortalamasını %10 olarak tutturabilmek için öne ek tampon yaptırmak gerekebilir.
Bunu ayarlamak içinde tarlada boş olarak arka tekere 10 tur attırılacak kadar yürünür.
Aynı yerden başlanıp arka teker 11 tur atacak şekilde pullukla yürüyebiliyorsa doğru sürüm yapıyoruz demektir.
Traktör pulluğu çekemiyorsa motor gücü düşüktür veya kasa ağırlığı olarakta az geliyor olabilir.
Pullukları çekmesinde sıkıntı yok hocam.Pulluklar zaten yaşadığım yerde üretilen ve traktör gücü ve tekniği esas alınarak traktöre göre yapıldı.Ön taraf biraz hafif geliyor dediğiniz gibi.50 kg civarı bi çeki demiri mevcut önünde ağırlıklardan hariç.Bazı ekipmanlarda ön şahlanma yapabiliyor sıra başlarında dediğiniz gibi.(disk tiller(matris-armoni))Yolda hiçbir motor yükü yok iken en yüksek viteste en az yakıt bölgesi nedir peki bir tavsiyeniz bulunuyor mu bu konuda?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Pullukları çekmesinde sıkıntı yok hocam.Pulluklar zaten yaşadığım yerde üretilen ve traktör gücü ve tekniği esas alınarak traktöre göre yapıldı.Ön taraf biraz hafif geliyor dediğiniz gibi.50 kg civarı bi çeki demiri mevcut önünde ağırlıklardan hariç.Bazı ekipmanlarda ön şahlanma yapabiliyor sıra başlarında dediğiniz gibi.(disk tiller(matris-armoni))Yolda hiçbir motor yükü yok iken en yüksek viteste en az yakıt bölgesi nedir peki bir tavsiyeniz bulunuyor mu bu konuda?
Perkins motorların max güç tepe noktası devirleri genelde 2000 rpm devirde bulunur ve max çalışma devirleri 2200 rpm oluyor.
2200 rpm devirle yolda gitmek ekonomik olur, sürekli 2500 rpm devirle gidilirse yakıt sarfiyatı %30 yükselebiliyor, denenmiştir.
Yük durumuna göre 2200 rpm devir kullanmak çoğu şartta uygun olabiliyor, sizde küçük denemeler yaparak motor yakıt tüketim tepkilerine göre sürüş yapabilirsiniz.
 
merhaba , benzer olarak birşey sormak istiyorum.
John Deere traktörlerde nominal güç 120 hp mesela 145hp ye kadar yükselebiliyor diyor satıcı. traktör ihtiyaç duyması durumunda gücü yükseltiyormuş. detay biliyor musunuz bu konuda?
Jd motorlarda güç arttırım yüzdeleri, %8-10-12 gibi değişebiliyor.
Foruma döküman vermiştik.
Tork güç eğrisi kesişim devirleri 1900 rpm de genellikle bulunur.
Kuyruk mili kullanımında ek güç üretimi sürekli olarak mı yapılıyor veya zorlanmalarda mı devreye giriyor konusunda bilgimiz bulunmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Jd motorlarda güç arttırım yüzdeleri, %8-10-12 gibi değişebiliyor.
Foruma döküman vermiştik.
Tork güç eğrisi kesişim devirleri 1900 rpm de genellikle bulunur.
Kuyruk mili kullanımında ek güç üretimi sürekli olarak mı yapılıyor veya zorlanmalarda mı devreye giriyor konusunda bilgimiz bulunmuyor.
yani sizce nominal mi göz önünde bulunudurulmalı yoksa maksimum dedikleri mi? mesela 6120m modelini bence 120 hp düşünmeliyiz öyle değil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Model kıyaslamalarında genelde nominal motor gücünü referans alırız.
JD 6 sınıfı başlangıç motorları yazılımla +200 n.m. tork alabildiğinden diğer traktör modellerinden farklıdır.
Diğer modellerin çoğu +100 n.m. gibi tork artışı alabiliyor.
Kasa ağırlığı ve ebatlar olarakta daha gösterişli duruyor.
JD Agriculture (tarım kültürü) bu şekilde gelişme göstermiştir.
Konfor olarakta faydası vardır.
Sarsıntı algısı, hafif modellere göre daha az olabilir.
 
@The_Hoca hocam 6714S traktöre yazılım yaptırmak istiyorum.yazılımı hangi firmaya yaptırmalıyım, yazılımlar çeşit çeşit mi, hard yazılım soft yazılım gibi kulaktan dolma şeyler duydum ama tam bilgi sahibi olmadan yazılım yaptırmak istemiyorum.
Bu aralar pullukla buğday anızı deviriyorum
5li 15 inç ünlü pullukla sürüm yapıyorum, 1700 devirde saatte 10 dekar yer deviriyor, dekarda 1700-1900 gram civarı yakıt harcıyorum,
Bu haliyle traktör ihtiyacımı karşılıyor ama yazılımla daha az mazot tüketmek iyi olur.
Yardımcı olur musunuz
 
@The_Hoca hocam 6714S traktöre yazılım yaptırmak istiyorum. yazılımı hangi firmaya yaptırmalıyım, yazılımlar çeşit çeşit mi, hard yazılım soft yazılım gibi kulaktan dolma şeyler duydum ama tam bilgi sahibi olmadan yazılım yaptırmak istemiyorum.
Bu aralar pullukla buğday anızı deviriyorum
5li 15 inç ünlü pullukla sürüm yapıyorum, 1700 devirde saatte 10 dekar yer deviriyor, dekarda 1700-1900 gram civarı yakıt harcıyorum,
Bu haliyle traktör ihtiyacımı karşılıyor ama yazılımla daha az mazot tüketmek iyi olur.
Yardımcı olur musunuz
Biz T5 115 e traktörün kendi servisine yazılım yaptırmıştık.
Yazılım firmaları hakkında çok fazla bilgimiz bulunmuyor.
6714S Trakya toprağında 15 bacak kaz ayağında yerine göre sinen motor yapısı var.
MF 6700 seride forumda 6716S model daha önce alınmıştı, yazılım ihtiyacı da olmadı.
Toprak işlemeye girecek modelin seri sonuna yakın model olması hususunda tavsiye de bulunmuştuk.
Seri başı modellere çok fazla talep oluşturulmaması gerektiğini belirtmiştik.
Forumda kullanıcı arkadaşlar var, tavsiyelerini dinlesek iyi olur.
Hatırladığımız kadarıyla 3 üyemizde aynı model traktörden mevcuttu.
 
Aynen hocam zetor proxima serisindeki şanzıman zorlatmaya gelmiyor ağır işe ağır toprak yapısına koşmadan kullanılırsa sorun çıkarmıyor

SDF grup explorer - agrofarm serisi şanzımanını zetor forterraya benzetiyorum ağır hizmet tipi

Yazılımla gaz tepkimesini kalibre edildi

Tarla kısa ve şekilsizse ayak gazıyla uzunsa devir sabitlemeyle 1.700 devir devam

Bu explorer ³.85 tork nasıldır hocam pullukta rampada mibzerde vs genel olarak zetordan üstün çekişi
Hocam same Explorer 90 3 gaz tepkime ayarı yazılım ile mi yapılıyor. Yazılım yapıldığında güç artışı tahmini olarak nekadar olur.
 
Yazılımla beygir yükseltme işini nasıl buluyorsunuz ?

Ben SDF grup same explorer için olanı biraz araştırma yaptım same explorer 85 - 100 ve silver 110 olan seri için

Same explorer 100'de 85'likle motor aynı yazılımla güçlendirilmiş şanzıman farklı 110'da ise motorda farklı şanzıman da farklı

85 beygir bana çok çok yetiyor içerikte böyle olunca kurcalamamak gerektiğine kanaat getirdim motor gücüyle şanzıman gücü birbirine tam orantılı bu orantıyı bozarsak aynı zetorda olduğu gibi şanzımana zarar vereceğini düşünüyorum.

Gücü yetmediği yerde bir vites aşağı gitsin arızada vermesin.

Bu durum beygiri yazılımla arttırılabilen diğer markalarda nasıldır SDF grup gibi her modeline farklı tip şanzımanmı kullanmıştır yoksa en küçük serisindeki neyse aynı serisindeki en büyüğünede aynısınımı kullanmışlardır.

Zetor proxima serisinde 64 - 74 - 84 şanzıman birebir aynı 64 serisinde şanzıman arızası pek görülmez ne sıkıntı oluyorsa 74 ve 84 serisinde motordan arıza vermiyor hep şanzıman sıkıntısı oluyor.
Baki kardeşim selamlar bende 2017 same Explorer 3 90 var traktörün gaz tepkimesi çok kötü, hidrolik derinlik ayarı hassasiyeti berbat, 4lu 12 numara alpler pulluk ile takviye 3 ile sürüm yapabiliyorum çekişi hiç hoşuma gitmiyor. Takviye 4 ile sürüm yapmak imkansız. Daha önce explorer 70 vardı hava soğutmalı arasında fark çok az desem yalan olmaz. Yeni yazılım ile gaz tepkimesine çözüm bulabildin mi? Servise regle ayarı yapalım diyorum gerek yok diyor, siz hiç ayar yaptırdınız mi? 70 likte arıza nedir bilmiyorduk, bu 90 likta sorunlar bitmiyor vites dislillerini kırmış hepsi değişti.
 
Baki kardeşim selamlar bende 2017 same Explorer 3 90 var traktörün gaz tepkimesi çok kötü, hidrolik derinlik ayarı hassasiyeti berbat, 4lu 12 numara alpler pulluk ile takviye 3 ile sürüm yapabiliyorum çekişi hiç hoşuma gitmiyor. Takviye 4 ile sürüm yapmak imkansız. Daha önce explorer 70 vardı hava soğutmalı arasında fark çok az desem yalan olmaz. Yeni yazılım ile gaz tepkimesine çözüm bulabildin mi? Servise regle ayarı yapalım diyorum gerek yok diyor, siz hiç ayar yaptırdınız mi? 70 likte arıza nedir bilmiyorduk, bu 90 likta sorunlar bitmiyor vites dislillerini kırmış hepsi değişti.
Aleykümselam, güncel yazılımı yüklettim gaz tepkimesi çok güzel oldu devir göstergesi ayağınla yarışıyor 5 - 12 geniş ara pulluğu seri 1 - takviye 4 çekiyor tiktok hesabımdan bakabilirsin gidişine, benim same deutz motorlu elektronik regülatör ayarı ve kalibrasyonu bilgisayara bağlayıp yapıldı regülatör ve ısı ayarı güzel olur motor tam performans çalışmaya başlar tam verimli olur , dişli kırmasıda bunlar devirli şanzıman , şanzıman yağını ve filtrelerini 2.000 saatte bir değişmek gerekir rulman bozup dişli kırması ondan dolayı oluyor


WhatsApp grubunada gelin
 
Aleykümselam, güncel yazılımı yüklettim gaz tepkimesi çok güzel oldu devir göstergesi ayağınla yarışıyor 5 - 12 geniş ara pulluğu seri 1 - takviye 4 çekiyor tiktok hesabımdan bakabilirsin gidişine, benim same deutz motorlu elektronik regülatör ayarı ve kalibrasyonu bilgisayara bağlayıp yapıldı regülatör ve ısı ayarı güzel olur motor tam performans çalışmaya başlar tam verimli olur , dişli kırmasıda bunlar devirli şanzıman , şanzıman yağını ve filtrelerini 2.000 saatte bir değişmek gerekir rulman bozup dişli kırması ondan dolayı oluyor


WhatsApp grubunada gelin
Traktör 1750 saatte bakımlarını eksiksiz olarak yaptırıyoruz 200 saatte motor yağı ve filtrelerini değiştiriyoruz. Regülatör ayarı dediğiniz alyan anahtarla yapılan mozot ayarı mı oluyor? Hassasiyet ayarını dediğiniz gibi yapıyoruz, bizim topraklarda 4lu 12 numara pulluk ile bin metre karede 3.500 3.750 gram arası mazot yakıyorum. Bildiğim kadarıyla bizim SDF motorda da elektronik beyin var. 90 beygir bir traktör için beklentimi karşılamadı. 70 explorer traktörü sattigima çok pişmanım
 
Traktör 1750 saatte bakımlarını eksiksiz olarak yaptırıyoruz 200 saatte motor yağı ve filtrelerini değiştiriyoruz. Regülatör ayarı dediğiniz alyan anahtarla yapılan mozot ayarı mı oluyor? Hassasiyet ayarını dediğiniz gibi yapıyoruz, bizim topraklarda 4lu 12 numara pulluk ile bin metre karede 3.500 3.750 gram arası mazot yakıyorum. Bildiğim kadarıyla bizim SDF motorda da elektronik beyin var. 90 beygir bir traktör için beklentimi karşılamadı. 70 explorer traktörü sattigima çok pişmanım

Aynen alyan anahtarı ile yapılır , çok yakıyormuş normalde 2 litreyi geçmez , deutz 5 serisi ve same 90 , 105 regülatörü alyan ile ayarlanır sensörler için beyin vardır deutz motor gibi motor beyni yoktur, motorunuz ayarsızdır ondan dolayı çekemeyip çok yakıyor yine deutz gibi çekmesede 90'lık olanın çekişi iyidir
 

Benzer Konular