Yağmur bizi zor durdurabildi

Dedigin gbi claas yine bambaska erkan arkadasm smdi bunlarda bi 16 vites var bi 24 vites bnimki 24 vites olan birde tls var tls bnde yok ekremlerinkinde var fark o sanirim ben birde pazarliga ust ceki ve eksik farlari koydirdum onlar ay sonunda takilacak

Sıfır alman malı john deerenin claastan neyi eksik söylermisiniz veya madem claas çok iyi neden tercih etmediniz
 
  • Beğen
Tepkiler: -net-
Yinede ben kendim olsam fendt'in yerine gözü kapalı 6120-R'yi tercih ederdim.
John Deere'de ki tek parca şasi kâfidir.
Eskiden Fendti üstün kılan Varioydu ama artık John deeredede var. Avrupayı bilmiyorum ama Fendte Türkiyede ulaşılmazı zor olduğu için en iyi muamelesi yapılıyor, yapılmayada devam edecek, bunu kıracak tek seri 6R bence.
 
Eskiden Fendti üstün kılan Varioydu ama artık John deeredede var. Avrupayı bilmiyorum ama Fendte Türkiyede ulaşılmazı zor olduğu için en iyi muamelesi yapılıyor, yapılmayada devam edecek, bunu kıracak tek seri 6R bence.

Nobody runs like a deere. Hiçbiri geyik gibi koşamaz.:)
Motor serilerine baktığımda motor tork ve yedekleri bir tık üstte duruyor.Kaportaya nominal güç rakamları yazılıyor.Kalite ve motor ömrü konusunda genelde eleştiri yok ama özgül yakıt tüketim değerleri konusunda minik eleştiriler var.Yalnız traktör sadece motor kısmından ibaret değildir şanzıman ve motor yönetimi sistemleri, ekipman yönetimi sistemleri konusunda ihtiyaçları karşılıyor.
Seriler içinden cımbızla motor ayırmak lazım.Ekipman durumuna göre seçim gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: hkkcmgz

Nobody runs like a deere. Hiçbiri geyik gibi koşamaz.:)
Motor serilerine baktığımda motor tork ve yedekleri bir tık üstte duruyor.Kaportaya nominal güç rakamları yazılıyor.Kalite ve motor ömrü konusunda genelde eleştiri yok ama özgül yakıt tüketim değerleri konusunda minik eleştiriler var.Yalnız traktör sadece motor kısmından ibaret değildir şanzıman ve motor yönetimi sistemleri, ekipman yönetimi sistemleri konusunda ihtiyaçları karşılıyor.
Seriler içinden cımbızla motor ayırmak lazım.Ekipman durumuna göre seçim gerekiyor.
Hocam, sahada Fendti yerse kimse onun yakıtına bakmaz[emoji1] ayrıca öyle aşırı yakıt farkı olurmu, olacağını zannetmiyorum. Bence eleştiriler JDye değil bize bu fiyata mazot satanlara olmalı.
 
Aşırı yakıt farkı olmaz, mümkün değil, operatör farkından kaynaklanır.En az yakıt bölgesi devirleri içinde uygun motor yükü ve ekipmanla kullanmaya bakar.Şoför yakıtları %26 oynatıyor.
Şanzımanda baktığım en az yakıt bölgesi içindeki bantta vites değiştirebilme imkanı var mı?Arion 850 de hexashift (6 ya bölen) şanzıman var.Adamlar artık motor tork eğrisinin şeklini eğip büzerek, yakıt tasarrufu yapmanın hesabını yapıyor.Vites geçişlerini tork eğrisine göre ayarlıyorlar.:)
 
Aşırı yakıt farkı olmaz, mümkün değil, operatör farkından kaynaklanır.En az yakıt bölgesi devirleri içinde uygun motor yükü ve ekipmanla kullanmaya bakar.Şoför yakıtları %26 oynatıyor.
Şanzımanda baktığım en az yakıt bölgesi içindeki bantta vites değiştirebilme imkanı var mı?Arion 850 de hexashift (6 ya bölen) şanzıman var.Adamlar artık motor tork eğrisinin şeklini eğip büzerek, yakıt tasarrufu yapmanın hesabını yapıyor.Vites geçişlerini tork eğrisine göre ayarlıyorlar.:)

Fendt+vario, jd+ivt kapışması yanına belliki Claasta bişeyler katmaya bakıyor. Tek bildiğim 4 yeşilden vazgeçmemek.
 
Sıfır alman malı john deerenin claastan neyi eksik söylermisiniz veya madem claas çok iyi neden tercih etmediniz

Claas john deereden iyi ndn bikere claastaki sanziman john deerede yok ayrica claas ondan 10 beygir buyuk. Claasi secmemenin sebebide turkiyedeki gelisememesi yuksek fiyat istenmesi jd satsam zararim az olur ama claasta zarar fzla olur . Bu demek dgldir ki claas kotu asla jd yanliz konfor olarak cok konforlu claasta o yok. Turkiyeye ayak uyduruyoruz mercedes alabilirz ama rensultla geziyoruz ndn cunku renault turkiyede deger kaybetmiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: srtys ve The_Hoca
Aşırı yakıt farkı olmaz, mümkün değil, operatör farkından kaynaklanır.En az yakıt bölgesi devirleri içinde uygun motor yükü ve ekipmanla kullanmaya bakar.Şoför yakıtları %26 oynatıyor.
Şanzımanda baktığım en az yakıt bölgesi içindeki bantta vites değiştirebilme imkanı var mı?Arion 850 de hexashift (6 ya bölen) şanzıman var.Adamlar artık motor tork eğrisinin şeklini eğip büzerek, yakıt tasarrufu yapmanın hesabını yapıyor.Vites geçişlerini tork eğrisine göre ayarlıyorlar.:)
hocam mekanik bir traktörde yakıtı minimum seviye düşürmek için deviri sürekli nominal 1800 diyelim boğulma başlayınca gazı otomatik olarak verip kesen bir düzen ekleyip sürekli 1800 deviri korusak gaz belli seviyeye ulaşınca vites düşür yükselt lambaları eklesek yakıta etkisi olurmu ?
uyarılara uygun vites geçişini Manuel olarak bizim yaptığımızı varsayıyorum.
 
hocam mekanik bir traktörde yakıtı minimum seviye düşürmek için deviri sürekli nominal 1800 diyelim boğulma başlayınca gazı otomatik olarak verip kesen bir düzen ekleyip sürekli 1800 deviri korusak gaz belli seviyeye ulaşınca vites düşür yükselt lambaları eklesek yakıta etkisi olurmu ?
uyarılara uygun vites geçişini Manuel olarak bizim yaptığımızı varsayıyorum.

Kademeli şanzımanda bu işi devir sabitleme düğmeleri yapıyor, kademesiz şanzımanda zaten devir sabitken hızlanıp yavaşlayabiliyorsunuz.
Perkins motorda 1400 ve 1800 devir noktasında düşük yakıt var.Fiatta 1900-2300 devir arası, eski motorların en az yakıt tüketim bölgesi boyu kısa veya nokta şeklindedir.Yeni motorlarda 600-800 devir uzun band var.
Perkins motoru örnek vereyim.
1400 max tork, 2000 max güç, 1400-1800 devir arası düşük yakıt bölgesi,
Vites aralıkları 600 devir olacak ki 2000 devirde vites küçültüp 1400 max tork noktasında motor küsmeden kendini toplasın, 300 devir buçuk olacak ki 1800-1400 devir arası vites değiştirebilelim.
8*2,12*4,16*8,24*12 şanzımanların vites geçişlerinin çoğu malesef uymuyor, kiminin vites hız boyu kısa, kiminin ayna mahruti oranları uyumsuz, kiminin de vites aralıkları uzun kalıyor.
 

Kademeli şanzımanda bu işi devir sabitleme düğmeleri yapıyor, kademesiz şanzımanda zaten devir sabitken hızlanıp yavaşlayabiliyorsunuz.
Perkins motorda 1400 ve 1800 devir noktasında düşük yakıt var.Fiatta 1900-2300 devir arası, eski motorların en az yakıt tüketim bölgesi boyu kısa veya nokta şeklindedir.Yeni motorlarda 600-800 devir uzun band var.
Perkins motoru örnek vereyim.
1400 max tork, 2000 max güç, 1400-1800 devir arası düşük yakıt bölgesi,
Vites aralıkları 600 devir olacak ki 2000 devirde vites küçültüp 1400 max tork noktasında motor küsmeden kendini toplasın, 300 devir buçuk olacak ki 1800-1400 devir arası vites değiştirebilelim.
8*2,12*4,16*8,24*12 şanzımanların vites geçişlerinin çoğu malesef uymuyor, kiminin vites hız boyu kısa, kiminin ayna mahruti oranları uyumsuz, kiminin de vites aralıkları uzun kalıyor.
hocam çoğu traktörün şanzımanı tuhaf
bu şanzımanlar üzerine ayrı bir konu açıp boylama masaya yatırmak lazım.
 

Benzer Konular