ARKADAŞLAR:
Sizlere BURADA VARİO ŞANZIMAN ' IN Öneminden bahsetmek istiyorum...VARİO sürekli değişken ...kademesiz...stepless...anlamıda bir terimdir...diğer ifade ile CVT.(CONTINIU VARIABLE TRANSMISION)ADIYLA ADLANDIRILIR....
YANİ SIFIRDAN SONSUZA DEK HIZ SEÇENEĞİ SUNAN BİR ŞANZIMAN DEMEKTİR...
ANA MANTIĞI MAKİNANIN HER TÜRLÜ YÜK ALTIDA HIZ DEĞİŞTİREBİLME YETENEĞİDİR..BU ANCAK VARIO ŞANZIMANLA MÜMKÜNDÜR. BUNUN ANLAMI ŞUDUR:YÜK ALTINDAKİ BİR MAKİNANIN SIFIRDAN YÜKSEK HIZLARA KADAR ULAŞABİLMESİ İÇİN HİÇ MOTOR VE TRANSMİSYONUN BİRİBİRİNDEN AYRILMAKSIZIN HIZ DEĞİŞTİRMESİ DEMEKTİR..YANİ DEBRİYAJ DEDİĞİMİZ MOTORLA TRANSMİSYON ÜNİTESİNİN BİRİ BİRİNDEN AYRILMAKSIZIN HIZI ARTIRIP AZALTMAKTIR..BUDA ANCAK CVT DENİLEN ŞANZIMANLA HAİZ MAKİNALARDA MÜMKÜNDÜR. AKSİ HALDE NE OLURSA OLSUN BİR MAKİMADA BİR VİTES HIZININ BİR İKİ ÜÇ VEYA DÖRDÜNCÜ KADEMESİNİ KULLANSANIZ DAHİ BEŞİNCİ KADEMEDE MUHAKKAK DEBRİYAJ KULLANMAK ZORUNDA KALIRSINIZ...OYSA CVT DENİLEN ŞANZIMAN YAPISINDA BU İŞ KESİNLİKLE DEBRİYAJ KULLANMAKSIZIN SON HIZA KADAR GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR..BİLİNEN CVT ŞANZIMANLARDA POWER,SHUTLE GROUP GİBİ BİR TAKIM MEKANİK PARÇALAR YER DEĞİŞTİRMEKTE VEYA BİR TAKIM SELONOİD VALFLER BASIÇLI YAĞI FARKLI DİŞLİLERE GÖNDERMEK SURETİYLE HIZ DEĞİŞİKLİĞİ YARATMAKTADIRLAR...
BÜTÜN BU SİSTEMLERDE ZAMAN İÇİNDE DEĞİŞMESİ GEREKEN VEYA BAKIMI GEREKTİREN BİRTAKIM DİŞLİ.ORING.SENKRONENJ VEYA VALF GİBİ UNSURLAR OLMAK ZORUNDADIR.BUNUN DAHA FARKLI BİR ŞEKLİ YOKTUR....
ANCAK VARIO(FENDT ' İN PATENTLİ ÜRÜNÜDÜR)BUNLARDAN FARKLI BİR YAPIYA SAHİP TEK TRANSMİSYON ŞEKLİDİR...
BU SİSTEMDE AŞINAN.ESKİYEN DEĞİŞTİRMEYE GEREK DUYULAN VEYA ZAMANLA ONARIM GEREKTİREN BİR PARÇA İHTİVA ETMEZZ..
ÇOK UZUN YILLARDAN BERİ (1996 YILINDAN BERİ) KULLANILMAKTA OLAN TRANSMİSYON ÜNÜTELERİNDE DAHİ BUĞÜNE DEK HİÇBİR SORUNLA KARŞILAŞILMAMIŞ,BİR ARIZAYA RASLANMAMIŞTIR...KAYNAK(FENDT İSTATİSTİK KAYNAKLARI)
2007 YILINDA ŞUBAT AYINDA 50.000.NCİ VARIO ŞANZIMAN TRAKTÖRE(312 DENK GELMİŞ)MONTE EDİLMİŞ VE HALEN KULLANILMAYA DEVAM ETMEKTEDİR....ANA MANTIĞI BİR POMPA VE BİR HİDROMOTORDAN HAİZ BU TRANSMİSYONUN BÜTÜN MANTIĞI AYNI BASINÇTAKİ YAĞIN DEBİSİNİN DEĞİŞİMİDİR..(BİRAZ TEKNİK OLDU)SORUNSUZ BİR MOTORLA BÖYLE BİR TRANSMİSYONUN(ŞANZIMAN ' IN)BİRLEŞMESİ HER TÜRLÜ KULLANIMA UYGUN MÜKEMMEL BİR TRAKÖRÜN YARATILMASINDA ÇOK ÖNEMLİ BİR YENİLİK OLMUŞTUR.ŞU ANDA DÜNYADA BU UYGULAMANIN ÖNCÜSÜ OLARAK FENDT TRAKTÖRLERİ TESCİLLİ ÜRETİCİ KONUMUNDA TEK İMALATÇI FİRMADIR...
SEVGİLERİMLE........
BİR AYRINTIYI ATLADIM İLAVE ETMEK İSTERİM:
VARIO VEYA CVT OLARAK ADLANDIRILAN ŞANZIMANLARIN BİR ÖZELLİĞİ DAHA VARDIR...TRAKTÖR ' ÜN MOTOR DEVRİ MAKSİMUMA ÇIKARILMADAN TRAKTÖR MAKSİMUM HIZA ULAŞIR.. YANİ 1570 MOTOR DEVRİNDE 50 KM VEYA 1740 MOTOR DEVRİNDE 54 KM GİBİ BUDA TAŞIMACILIK YAPAN ÇİFTÇİ İÇİN BÜYÜK BİR YAKIT TASARRUFUDUR BİLGİLERİNİZEE...
Sizlere BURADA VARİO ŞANZIMAN ' IN Öneminden bahsetmek istiyorum...VARİO sürekli değişken ...kademesiz...stepless...anlamıda bir terimdir...diğer ifade ile CVT.(CONTINIU VARIABLE TRANSMISION)ADIYLA ADLANDIRILIR....
YANİ SIFIRDAN SONSUZA DEK HIZ SEÇENEĞİ SUNAN BİR ŞANZIMAN DEMEKTİR...
ANA MANTIĞI MAKİNANIN HER TÜRLÜ YÜK ALTIDA HIZ DEĞİŞTİREBİLME YETENEĞİDİR..BU ANCAK VARIO ŞANZIMANLA MÜMKÜNDÜR. BUNUN ANLAMI ŞUDUR:YÜK ALTINDAKİ BİR MAKİNANIN SIFIRDAN YÜKSEK HIZLARA KADAR ULAŞABİLMESİ İÇİN HİÇ MOTOR VE TRANSMİSYONUN BİRİBİRİNDEN AYRILMAKSIZIN HIZ DEĞİŞTİRMESİ DEMEKTİR..YANİ DEBRİYAJ DEDİĞİMİZ MOTORLA TRANSMİSYON ÜNİTESİNİN BİRİ BİRİNDEN AYRILMAKSIZIN HIZI ARTIRIP AZALTMAKTIR..BUDA ANCAK CVT DENİLEN ŞANZIMANLA HAİZ MAKİNALARDA MÜMKÜNDÜR. AKSİ HALDE NE OLURSA OLSUN BİR MAKİMADA BİR VİTES HIZININ BİR İKİ ÜÇ VEYA DÖRDÜNCÜ KADEMESİNİ KULLANSANIZ DAHİ BEŞİNCİ KADEMEDE MUHAKKAK DEBRİYAJ KULLANMAK ZORUNDA KALIRSINIZ...OYSA CVT DENİLEN ŞANZIMAN YAPISINDA BU İŞ KESİNLİKLE DEBRİYAJ KULLANMAKSIZIN SON HIZA KADAR GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR..BİLİNEN CVT ŞANZIMANLARDA POWER,SHUTLE GROUP GİBİ BİR TAKIM MEKANİK PARÇALAR YER DEĞİŞTİRMEKTE VEYA BİR TAKIM SELONOİD VALFLER BASIÇLI YAĞI FARKLI DİŞLİLERE GÖNDERMEK SURETİYLE HIZ DEĞİŞİKLİĞİ YARATMAKTADIRLAR...
BÜTÜN BU SİSTEMLERDE ZAMAN İÇİNDE DEĞİŞMESİ GEREKEN VEYA BAKIMI GEREKTİREN BİRTAKIM DİŞLİ.ORING.SENKRONENJ VEYA VALF GİBİ UNSURLAR OLMAK ZORUNDADIR.BUNUN DAHA FARKLI BİR ŞEKLİ YOKTUR....
ANCAK VARIO(FENDT ' İN PATENTLİ ÜRÜNÜDÜR)BUNLARDAN FARKLI BİR YAPIYA SAHİP TEK TRANSMİSYON ŞEKLİDİR...
BU SİSTEMDE AŞINAN.ESKİYEN DEĞİŞTİRMEYE GEREK DUYULAN VEYA ZAMANLA ONARIM GEREKTİREN BİR PARÇA İHTİVA ETMEZZ..
ÇOK UZUN YILLARDAN BERİ (1996 YILINDAN BERİ) KULLANILMAKTA OLAN TRANSMİSYON ÜNÜTELERİNDE DAHİ BUĞÜNE DEK HİÇBİR SORUNLA KARŞILAŞILMAMIŞ,BİR ARIZAYA RASLANMAMIŞTIR...KAYNAK(FENDT İSTATİSTİK KAYNAKLARI)
2007 YILINDA ŞUBAT AYINDA 50.000.NCİ VARIO ŞANZIMAN TRAKTÖRE(312 DENK GELMİŞ)MONTE EDİLMİŞ VE HALEN KULLANILMAYA DEVAM ETMEKTEDİR....ANA MANTIĞI BİR POMPA VE BİR HİDROMOTORDAN HAİZ BU TRANSMİSYONUN BÜTÜN MANTIĞI AYNI BASINÇTAKİ YAĞIN DEBİSİNİN DEĞİŞİMİDİR..(BİRAZ TEKNİK OLDU)SORUNSUZ BİR MOTORLA BÖYLE BİR TRANSMİSYONUN(ŞANZIMAN ' IN)BİRLEŞMESİ HER TÜRLÜ KULLANIMA UYGUN MÜKEMMEL BİR TRAKÖRÜN YARATILMASINDA ÇOK ÖNEMLİ BİR YENİLİK OLMUŞTUR.ŞU ANDA DÜNYADA BU UYGULAMANIN ÖNCÜSÜ OLARAK FENDT TRAKTÖRLERİ TESCİLLİ ÜRETİCİ KONUMUNDA TEK İMALATÇI FİRMADIR...
SEVGİLERİMLE........
BİR AYRINTIYI ATLADIM İLAVE ETMEK İSTERİM:
VARIO VEYA CVT OLARAK ADLANDIRILAN ŞANZIMANLARIN BİR ÖZELLİĞİ DAHA VARDIR...TRAKTÖR ' ÜN MOTOR DEVRİ MAKSİMUMA ÇIKARILMADAN TRAKTÖR MAKSİMUM HIZA ULAŞIR.. YANİ 1570 MOTOR DEVRİNDE 50 KM VEYA 1740 MOTOR DEVRİNDE 54 KM GİBİ BUDA TAŞIMACILIK YAPAN ÇİFTÇİ İÇİN BÜYÜK BİR YAKIT TASARRUFUDUR BİLGİLERİNİZEE...