Türkiyede Erkunt derdim


Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

Bu gün New Holland bayisine uğradım.Tesadüf eseri bir sohbete şahitlik ettim.
Üst düzey NH yetkilisi olduğunu düşündüğüm kişi soruyor:Çiftçinin TD serisi hakkında talepleri nelerdir?
Bayii:2012 modellerde sık sık fazla yakıt şikayeti var.Alman Bosch pompa olanlarda.
Yetkili:Filan seride avans hatasından şüpheleniyoruz,Hepsini servise davet edip,avans ayarını çizelgeye göre verdirtelim,memnun olmayanı ücretsiz değiştirelim!2013 modellerde Brezilya Bosch kullandık ve avansları uzman personel eğiterek artık fabrikada yaptırıyoruz,400-500 saate gelen traktörlerde %40 ' a kadar yakıt tasarrufu sağlandığını gönül rahatlığı ile çiftçiye iddia edebilirsiniz.
Bayii:Bir müşterim kabinli td 100 aldı ilk işinde her yerinden yağ kaçırdı!
Yetkili:Hata tespit edildi mi?B:Evet bir plastik keçe takılırken zedelenmiş,fabrikasyon hatası olmalı.Ama motoru ikiye ayırmadan o keçe değişmiyor!Müşteriden özür dileyelim,zararını karşılayalım.
Bayii:Vatandaş common-rail istiyor,buçuklu vites istiyor.
Yetkili 2014 planında var idi,hatta şu an izin çıksa şu an yapılır fakat diğer firmalar altyapılarının hazır olmadığını beyan edip süre taleb ettiler,Hükümet bu süreci 2015 sonuna kadar uzattı.Biz de gerekli izinleri bekliyoruz.
Bu sohbeti duyunca müdahale ettim.Yani istediğiniz yeniliği istediğiniz zaman yapamıyor musunuz dedim?
Hayır maalesef yapamıyoruz,bunlar izin dahilinde oluyor dedi.
Kim olduğunu sormadım fakat bayi ile uzun uzun konuşuyorlardı.Başka bir işim olduğundan izin isteyip oradan ayrıldım.
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

Bu sohbete bi ek..

Bu ülkede sadece 'yerli otomobil' istediği, talebi bile o kişinin kalemini kırmaya yeter..

Montaj istersen milyonlarca üret ama orjinal-GERÇEK YERLİ 1 tane bile YASSAK!
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

eski teknoloji kullanıyor bu doğru ama bayilerde soğutuyor traktörden adamı ...bence parası gücü olupta cahil cühala adamlara değil traktörden tarımdan anlayan okumuşş veya tarımdan traktörden anlayan en azından bizim kadar anlayan adam tarzında insanlara bayilik verseler iyi olur..adam sattığı malı bilmiyor iyiye kötü yada tersini söylüyor yalan söylüyor abartıyor bilmiyosan yapmıcan bayiliği
adam benim yanımda erkunta %100 yerli malı diyor ya yemin ediyor kuran üstüne veya biri çıkıyor tt65 almana gerek yok tt55 al ben pompasını ayarlatırırım tt65 olur fark yok diyor böyle binlerce olay yaşıyoruz arkadaşlar
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

uzay kasa link=topic=71186.msg819689#msg819689 date=1388517405' Alıntı:
Bu gün New Holland bayisine uğradım.Tesadüf eseri bir sohbete şahitlik ettim.
Üst düzey NH yetkilisi olduğunu düşündüğüm kişi soruyor:Çiftçinin TD serisi hakkında talepleri nelerdir?
Bayii:2012 modellerde sık sık fazla yakıt şikayeti var.Alman Bosch pompa olanlarda.
Yetkili:Filan seride avans hatasından şüpheleniyoruz,Hepsini servise davet edip,avans ayarını çizelgeye göre verdirtelim,memnun olmayanı ücretsiz değiştirelim!2013 modellerde Brezilya Bosch kullandık ve avansları uzman personel eğiterek artık fabrikada yaptırıyoruz,400-500 saate gelen traktörlerde %40 ' a kadar yakıt tasarrufu sağlandığını gönül rahatlığı ile çiftçiye iddia edebilirsiniz.
Bayii:Bir müşterim kabinli td 100 aldı ilk işinde her yerinden yağ kaçırdı!
Yetkili:Hata tespit edildi mi?B:Evet bir plastik keçe takılırken zedelenmiş,fabrikasyon hatası olmalı.Ama motoru ikiye ayırmadan o keçe değişmiyor!Müşteriden özür dileyelim,zararını karşılayalım.
Bayii:Vatandaş common-rail istiyor,buçuklu vites istiyor.
Yetkili 2014 planında var idi,hatta şu an izin çıksa şu an yapılır fakat diğer firmalar altyapılarının hazır olmadığını beyan edip süre taleb ettiler,Hükümet bu süreci 2015 sonuna kadar uzattı.Biz de gerekli izinleri bekliyoruz.
Bu sohbeti duyunca müdahale ettim.Yani istediğiniz yeniliği istediğiniz zaman yapamıyor musunuz dedim?
Hayır maalesef yapamıyoruz,bunlar izin dahilinde oluyor dedi.
Kim olduğunu sormadım fakat bayi ile uzun uzun konuşuyorlardı.Başka bir işim olduğundan izin isteyip oradan ayrıldım.

hemşo o yakıt konusunda bende 2012 model tek çeker td75d traktörümden çok şikayetçiydim özelliklede traktörü osmaniye bayide anlaşıp kadirlide ki bayiden getirdigimiz için kadirli bayisi biizim köye geldi birkaç defa her geldiginde şikayetçi oldum yakıtından yetkililere iletin bir çözüm bulsun falan dedim hep
sanırım o bahsettigi ben ve benim gibi kişilerin şikayeti olsa gerek :)
gerçi şaunda 600 küsür saatte makina ve yakıtı düştü ama yinede bi pompa ayarı olsa sanırım biraz daha düşer

birde hemşo ek özellikler gelecekmişde izin verilmemiş demiş o adam ya hani
o biraz dogru söylemiş o konuda
dünyada ve ülkemizde bunun bir çok örnegi var haksız rekabet ortamı oluşup tekelleşme yaşanacagı için bazı firmalar hem dünyada hem ülkemizde frenleniyor biraz bekleyin diger firmalarla aranızdaki fark açılmasın deniliyor
yıllarca formula 1 de 2 firmanın tekeli vardı mesela
veya aklıma geldi mesela bilgisayar dünyası teknoloji falan deyince microsoft un aldıgı cezayı birçogumuz biliyoruz tekel olmaya başladı diye :)

eger o yetkili kişinin söyledigi yenilikleri yaparsa cidden türkiyede diger yerli sınıfındaki traktör firmalarıyla arasındaki fark uçuruma dogru gider
nh bu yenilikleri yaparmı bilmem ama eger yaparsa güzel olur
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

Yerli malları belli bir konfora ulaştılar , ama kalite olarak , sağlamlık olarak eksikleri sanki daha geriye gitti. Eski MF lerdeki, NH lardaki , 1990 lardaki efsane sorunsuz traktörleri arıyoruz. Bunuda bazılarımız traktörlere yeni özellikler gelince detay ve teferruat arttı , daha güçlü motorlar konuluyor , buda bazı parçaların dayanamamasına sebep oluyor şeklinde açıklıyor.
Yerlilerin en sorunlu bölgeleri Hidrolik ve Transmisyonları , bunu aşamadılar bir türlü. NH eski transmisyona devam ediyor , Erkunt eski Steir transmisyonu kullanıyor. bu konuda daha gelişim kat ederlerse daha alınabilecek , tercih edilebilecek ürünler ortaya çıkar.
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

YAVUZ_13 link=topic=71186.msg819794#msg819794 date=1388522861' Alıntı:
hemşo o yakıt konusunda bende 2012 model tek çeker td75d traktörümden çok şikayetçiydim özelliklede traktörü osmaniye bayide anlaşıp kadirlide ki bayiden getirdigimiz için kadirli bayisi biizim köye geldi birkaç defa her geldiginde şikayetçi oldum yakıtından yetkililere iletin bir çözüm bulsun falan dedim hep
sanırım o bahsettigi ben ve benim gibi kişilerin şikayeti olsa gerek :)
gerçi şaunda 600 küsür saatte makina ve yakıtı düştü ama yinede bi pompa ayarı olsa sanırım biraz daha düşer

birde hemşo ek özellikler gelecekmişde izin verilmemiş demiş o adam ya hani
o biraz dogru söylemiş o konuda
dünyada ve ülkemizde bunun bir çok örnegi var haksız rekabet ortamı oluşup tekelleşme yaşanacagı için bazı firmalar hem dünyada hem ülkemizde frenleniyor biraz bekleyin diger firmalarla aranızdaki fark açılmasın deniliyor
yıllarca formula 1 de 2 firmanın tekeli vardı mesela
veya aklıma geldi mesela bilgisayar dünyası teknoloji falan deyince microsoft un aldıgı cezayı birçogumuz biliyoruz tekel olmaya başladı diye :)

eger o yetkili kişinin söyledigi yenilikleri yaparsa cidden türkiyede diger yerli sınıfındaki traktör firmalarıyla arasındaki fark uçuruma dogru gider
nh bu yenilikleri yaparmı bilmem ama eger yaparsa güzel olur

MErak ettim şimdi bu işi , Rekabet kurumu böyle frenlemeler yapabiliyor mu acaba?
Brader senin teknolojin çok ileri gidiyor , sen frene bas , diğerleri sana yaklaşsın tarzında mı yaklaşıyor acaba olaya.
Sektörün içinde birileri olsada aydınlatsa bizi.
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

ufukk link=topic=71186.msg819804#msg819804 date=1388523119' Alıntı:
MErak ettim şimdi bu işi , Rekabet kurumu böyle frenlemeler yapabiliyor mu acaba?
Brader senin teknolojin çok ileri gidiyor , sen frene bas , diğerleri sana yaklaşsın tarzında mı yaklaşıyor acaba olaya.
Sektörün içinde birileri olsada aydınlatsa bizi.
ben sektör hakkında bilgi sahibi degilim fakat dünyada ve ülkemizde zaman zaman başka konularda bütür frenlemeler görülüyor
bence şahsi fikrim vardır böyle frenlemeler
ülkemizde mesela telefon sektöründe( turkcell vodavofone ve avea) bir dönem bu konuda bir sorun olmuştu rekabet ve haksız rekabet durumu 3gye geçiş döneminde 1kaç yıl firmalara müsade edilmişti gelişim ve altyapılarını tamamlamaları için yoksa o dönem sadece 1 firma hazırdı alt yapı olarak
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

ufukk link=topic=71186.msg819804#msg819804 date=1388523119' Alıntı:
MErak ettim şimdi bu işi , Rekabet kurumu böyle frenlemeler yapabiliyor mu acaba?
Brader senin teknolojin çok ileri gidiyor , sen frene bas , diğerleri sana yaklaşsın tarzında mı yaklaşıyor acaba olaya.
Sektörün içinde birileri olsada aydınlatsa bizi.
Adamlar Ar-Ge ye dünyanın parasını harcıyo :)
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

konuyla pek alakalı degil ama bir zaman üretilen meşhur DEVRİM arabarı var bunlar anlatıldıgına göre tepeden tırnaga yerli bunların üzerinden birşeyler yapılamıyormu acep
 

Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

Yeni
YAVUZ_13 link=topic=71186.msg819814#msg819814 date=1388523648' Alıntı:
ben sektör hakkında bilgi sahibi degilim fakat dünyada ve ülkemizde zaman zaman başka konularda bütür frenlemeler görülüyor
bence şahsi fikrim vardır böyle frenlemeler
ülkemizde mesela telefon sektöründe( turkcell vodavofone ve avea) bir dönem bu konuda bir sorun olmuştu rekabet ve haksız rekabet durumu 3gye geçiş döneminde 1kaç yıl firmalara müsade edilmişti gelişim ve altyapılarını tamamlamaları için yoksa o dönem sadece 1 firma hazırdı alt yapı olarak
Bazı geçişlerde korumalar oluyor bildiğim kadarıyla , mesela gençler senemeye Euro Stage II ye geçiyoruz , stage 1 kaldırıyoruz tarzında.
Lakin vites konusu ilginç geldi. Erkunttun üst beygir segmentinde 16 vites ve düğmeli buçuk yok mu? Yanlış biliyorum acaba? NH ta henüz bu teknoloji yok yerli modellerde. Hala 12+12 vites e talimiz.
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

Ben bu frenleme konusunun etkisinin pek olduğunu sanmıyorum. Ona bakarsak Erkunt ' ta düğmeli buçuk var, elektronik hidrolik sistemi var misal olarak en basit diğerlerine göre farkları. Nh ' de de shuttle var mesela. İşte Erkunt ' ta hidrolik kapasitesi fazla falan filan. Bu tarz etkili farkları var. Öyle olsa Erkunt ' a bu özellikleri koydurtmazdılar. Nh ' yede shuttle koyma bekle derdiler. Ayrıca Erkunt yeni serilerinde ön hidrolik ve pto denemesi yapıyor. Belki daha yenilikler 2014 ' te göreceğiz. Ben pek o frenleme konusunun gerçekçiliği olduğunu sanmıyorum. O kişininde konuda demek istediği common rail motor ile alakalıdır diye düşünüyorum. Çünkü emilsiyon standartlarını devlet belirlediği için firmalar diğer firmalar ile aralarında haksızlık olmaması için common rail motor koyamıyor. Demek istediği budur diye düşünüyorum. Zaten şuanki motorlara geçerkende öyle olmuştu. Tüm firmalar aşağı yukarı aynı zamanda geçtilerdi. Ama diğer konularda onu koy bunu koyma diye bir sınırlama olmayacağını düşünüyorum....
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

Uzelden sonra yerli firmalarda NH ı satış anlamında değilde , yeni teknoloji anlamında daha çok en fazla zorlayan firma Erkunt oldu.
Tümosandanda daha iddialı yenilikler bekliyoruz , özelleşmesinden sonra yeniliklere hız vermeye çalışıyorlar ama mesela şu Maxima kaç senedir bir türlü çıkamadı.
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

erkuntun düğmeli bucuğunu cok beğeniyorum fakat oks pek ayar tutmadı akrabam çok şikayetci sık sık arıza veriyormuş...
nh de shutle olması güzel ancak biraz daha geliştirilmeli shutleyi çok düşük hızlarda kullanabiliyorsun + debriyaj kullanmadan gecişler çok sert oluyor motor bayılıyor...
tümosan ise sadelikten yana ne kadar teşkilat o kadar meşkulat ilkesine dayanarak üretim yapıyor galiba kabinde yalıtım diye bişey yok motor cok gürültülü çekiş ve yakıt güzel fakat tasarımı pek hoş değil tüm kontroller dağanık..
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

Hemşo adam servislerle konuşup pompa ayarı konusunda hassas davranmaları gerektiğini,çiftçilerin traktörü bozulduğu yerde bırakıp hemen servisi aramasını ve servisin çiftçinin bulunduğu yere gelip gerekli işlemleri ivedilikle yapıp çiftçiyi madur etmemesini bu sebeple Osmaniye ' nin mobil servis sistemine geçeceğini falan söyledi.Hatta NH kullanıcısı traktörünü yağ değişimi için bile servise getirmek zorunda değil!servis çiftçinin ayağına gidecek,en ucuz ve en kaliteli işçilikle sorunu halledecek! vb gibi söylemlerde bulundu :)
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

ben bu konuda yani traötör firmalarına fren konusunda büyük olasılık fren durumu vardır diyorum çünkü

herşey motorların tier2 veya tier 3 olamsı degil yada kullanılan şanzumanın 12+12 veya 16+8 veya 8+2 olması degil
mesele elin avrupalısı amerikalısı uzaya çıkarken yerli sermayeyle kurulmuş hazırcı beleşçi firmaları koruyup onların da biran önce dogru yolu bulup bu işi hakkıyla yapmasını saglamak

şöyle düşünün arkadaşlar
nh türk malımı degil
sadece ankarada koçun geniş çaplı bir yatırımı var montaj ve bazı parçaların üretimi türkiyede
hattat türk malımı evt fakat yanında valtra gibi yabancı bir traktör devi var
tümosan tüek malımı evet ne yanında nede arkasında yabancı bir traktör firması varmı hayır yok
erkunt türk malımı evet ama ne yanında ne arkaısnda yabancı bir traktör firması varmı hayır yok
ve bu firmalar dışında birsürü traktör üretmeye çalışan firma var
şimdi düşünün
nh ve hattat(valtra) istese istedigi yeniligi yaparmı istedigi teknolojiyi getirebilirmi evet

ozaman nolur
arkasında bir dev olmayan tümosan ve erkunt nekadar ugraşsada gerilemeye başlar diger iki firmanın hızına yetişemezler ve zamanla kendilerine bir tane dünya çapında ün yapmış traktör devi bulup onun bünyesine katılmayı veya ortak olmayı ister
örnak vermek gerekirse steyr in isim hakkı telif ücreti gibi bazı konularda anlaşmazlık yaşaması sonucu adapazındaki fabrika başak traktör ismine geçti ve yıllarca mücadele etmesine ragmen yükselemedi sonra satıldı bir şirkete ve şuanda birkaç yıldır başak traktörün çeşitli traktör devleriyle dirsek teması oldunu birleşim veya ortaklık atrzı yeni bir oluşuma gitmeye çaba harcadıgını hepimiz görüyoruz


uzay kasa link=topic=71186.msg819850#msg819850 date=1388525122' Alıntı:
Hemşo adam servislerle konuşup pompa ayarı konusunda hassas davranmaları gerektiğini,çiftçilerin traktörü bozulduğu yerde bırakıp hemen servisi aramasını ve servisin çiftçinin bulunduğu yere gelip gerekli işlemleri ivedilikle yapıp çiftçiyi madur etmemesini bu sebeple Osmaniye ' nin mobil servis sistemine geçeceğini falan söyledi.Hatta NH kullanıcısı traktörünü yağ değişimi için bile servise getirmek zorunda değil!servis çiftçinin ayağına gidecek,en ucuz ve en kaliteli işçilikle sorunu halledecek! vb gibi söylemlerde bulundu :)

hemşo adanada bir usta vardı nhnin nalaşmalı oldugu banasürekli onudediler sökelim yollayalım sadece cüzi bir kargo ücreti vardı ben kargo ücretinden kaçmadımda traktörün pompasına el attırmak tehlikeli küçük bir yanlış traktöü mahfeder adamın ocagına incir agacı diker yaktıgı mazot içine dert olur :)
servi konusundada malesef biraz pahalı gerçi başka markalarda servis ücreti kaç para bilmiyorum ama nhde 220 lira gibi bir rakam var serviisn bakımda yaptıgı işlemin sermayesi maksimum 70-80 lira civarıdır hadi 100 liradır diyelim gerisi hava parası :)
eve zaten telefonal arayıp servisi getiriyoruzda sorun servis ücretinin yüksek olması yoksa 1 telefonla yarımsaate sagolsunlar köydeler o yönden zaman olarak çok iyiler hızlı çalışıyorlar anında müdahale ediyorlar
 
Ynt: Türkiyede Erkunt derdim

artık dünyada oldugu gibi türkiyede de ortak üretim hazır sistem adına ne derseniz artık uygulanıyor..hiç bir firma %100 kendi üretmiyor artık..nissan reno ve dacca ile pejo fıat ve cıtroen le gibi...birçok marka italyan ve ingiliz ve alman sistemleri üretimleri kullanıyor..
biliyorsunuz dünya traktör devleri iki grubun ve ortak üretimleri var..
tümosan italyan erkunt ingiliz ve alman ve hindistan..jondere 4 ülkenin ve italyan ürünlerini kullanıyor fent birçok büyük markalara şanzuman verecek yardım alacak..pekıns dünya da herkesin ortak malı-carro italya da aynen..tüm araçların şanzumanı carro neredeyse..
başak italya versiyonuna döndü..
herşey ortak artık..sadce aksesuar ve ülke ekonomik şartların elverdiği alım gücüne göre üretim yapılıyor...
hani moda ya E serisi modeller..
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt