Bildiğim kadarıyla 480 lerin hepsi 48 HP, s8 olanları sadece şanzıman farkı var. Eğer elinde s8 olan varsa ruhsata baksın lütfen kaç kw yazılı motor gücü.
Elimde 640 var, aktif olarak kullanıyorum. Ruhsatta 47 kw yazıyor, yani 64 HP.
Yük taşımaya gelirsek; 10 12 ton buğday çeken 480 gördüm. Ama düz yolda. 640 ile hiç bu kadar yük taşımadım. Söyle bir şey söylemek gerekirse 480 ile 3.5 ton, 640 ile de 5 ton yükü bir çok sert rampadan takviyeye düşmeden çıkarsınız.
Yalnız yük çıkarmak kadar tehlikeli olan başka şey de rampa aşağı iniştir. Turunçu kaporta Fiat ların frenler iyi değil, viteste takıp motor freni ile Allah için iyi indiriliyor yükü ama bu da bir yere kadar güvenli.
ben işte pazar günü abi ilk kez kullanmama rağmen çift römork 10 tona yakın hayvan gübresini takviye 2 ile daha sonra birini bıraktık sanırım 5 ton civarı bir yük ilede seri 2 ile (ilk kullanımın acemiliği de var burda) bastım düz yol çok fazla iniş yokuş yok bizim buralarda genelde maksimum %10/15 eğim olur ki oda iniş yokuş bile sayılmaz traktör için akşam amcamın ruhsattan baktım 35.8 Kw yazıyor siteden de kw beygir hesaplamadaki sistemden yola çıkarsakta 48 beygir sonucuna ulaşıyoruz yani 480 48 beygir tescilli bir şekilde artık
ben önceki yazılarımdada söyledim fiat bir kaç kez kullandım oda 640 eniştem var biz antalyadayız o burdurda anlatır durur işte 480 şöyle böyle kendindede baba yadigarı var ben sıkıyor derdim gözümle görmeden inanmam öyle efsane laflara kendim 480 in direksiyonuna dokunup çektiği yükü görünce şaşırdım yani 48 beygirlik güce sahip küçük diyebileciğim bir traktör yaktığı yakıt ki doğrusu yakmadığı yakıtı görüp 9/10 tonu eli yatkın bir şoför olmuş olsam seri 1/2 ile rahatlıkla çeker götürür helal olsun valla hep efsane olarak dinlerdim kullananlardan ama efsane değil gerçekmiş MF 135 ile çocukluğum geçti yaşım 44 ben doğduğum yıl babam sıfır almış 8 ay beklemişler gelmesini 1974 de ben 11/12 yaşımdan beri 135 kullanıyorum MF 135 ile gözüm kapalı burdan arabistana gider gelirim normal arabayı bile o kadar uzun süre kullansam bıkarım yorulurum ama 135 ile nereye olsa ne kadar sürse hiç önemi yok benim için herneyse sonra 480 alacak olduk 1996 da komşumda bende 135 var galerici geldi baktı bizimkine bugünün rakamları ile 5,500 tl dedi komsum satmayacaktı ona 7,600 tl verdi sordum ne iş aynı marka model traktör sonuçta dedi sizinki ispanyol o ingiliz kızıp satmadım abi gittim 240 aldım o dönemde cep ona yetti 135 ide a-dan zeye komple revizyon ettirdim 1997 de belkide bir traktör parası verdim ama 1974 den 1997 ye kadar anahtar değmemiş fabrikanın taktığı lastikler dahi duruyordu kabak herşeyiyle sıfırladım 1997 den beridir sadece bağ bahçe gezmeye birde eylül ekim aylarında 1 ton maksimum zeytin kasası çeker depoya getirir harici tüm yıl yatar yine de satmam artık baba yadigarı babamdan hatıra çürüsede bi iş yapmasada gözümün önünde dursun sürekli ama pazar günü 480 i görünce o yıllarda 240 aldığıma pişman oldum desem yalan olmaz valla ama birde şu yönü var 1999 da sera kurdum 240 bugün bile hala benim en büyük yardımcım hakkını da yemem asla dar ve zahmetli yerlerde fiziki küçüklüğü ile paha biçilmez orası ayrı birde abi dikkat ettim 135 lik 45 beygir 480 ile aralarında sadece 3 beygir güç farkı var ama yük çekmede 480 135 i 2 ye katlıyor 3 beygir bukadar fark edermi mesala 240 da 49 beygir ben hiç 10 ton yük vurmadım maksimum 6/7 ton frenlerine güvenmiyorum çünkü 4 tonu geçince fren boş vites gibi oluyor ki 480 ondan 1 beygir düşük olmasına rağmen yine güçlü geldi bana göre fiatın kaporta genişliği lastiği v.s. bu kadar fark yaratabiliyormu ? 480 gözüme bir başka geldi ağır yükte özelliklede yakıtı