TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN


Ynt: TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN

Turbolu traktörün kullanılırken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ? Çalıştırırken, felan?
 
Ynt: TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN

turbo motorlarda dizeller için konuşuyorum.Motor yağı önemli çünkü turbo 120000-150000 devir çevirebilmektedir.Bu devirde aşınmaması ve uzun ömürlü olması için turboya giden yağ kanallarının temiz olması şart yağın kaliteli olması şart.Şöyle diyelim eğer atmosferik bi motorda 20w-50 motor yağı gayet uygun dur .Bir traktör için ama turbolu bi traktör için akışkanlığı daha yüksek yarı sentetik ve tam sentetik motor yağları tavsiye edilir sebebi ise akışkanlığın yüksek olması ve daha iyi koruma sağlaması. Turbonun yataklarına yağ ne kadar çabuk ulaşırsa aşınma o kadar az olur ve traktörünüzün motoru daha uzun ömürlü olur.
Castrol Tection Turbomax 15W-40; hem Avrupa, hem de Amerikan yapımı, turboşarjlı, şehiriçi, şehirlerarası ve uluslararası yol taşımacılığı yapan ağır vasıtalar ile iş makinelerinde ve diğer tüm dizel araçlarda kullanılır.
KULLANIM ÖZELLİKLERİ VE FAYDALARI
Yağ değişim aralıklarını uzatıp, yağ sarfiyatını azaltarak bakım ve işletme maliyetlerini düşürür.
Yüksek sıcaklıklarda silindir ve piston üzerindeki tortu oluşumunu kontrol eder.
Cilalanmayı ve motor aşınmasını aza indirerek motor ömrünü uzatır.
Kurum kontrolü ile yağın kalınlaşmasını azaltır.
Oksidasyon, korozyon ve köpük kontrolü sağlar.

Gelişmiş Castrol teknolojisinin yarattığı kusursuz bir molekül mühendisliği ürünü olan Castrol Elixion 0W-30, modern ağır hizmet tipi dizel araçlarda kullanılmak üzere geliştirilmiş tam sentetik motor yağıdır.

Castrol Elixion 0W-30’un eşsiz “sıfır viskozite” özelliği motorun iç sürtünmesini azaltarak daha az yakıt tüketimi sağlar. Aynı zamanda, oluşturduğu son derece sağlam molekül tabakası ile motorunuzu, kurum ve kirletici maddelerin aşındırmasına karşı korur. Castrol Elixion 0W-30, ayrıca en uzun yağ değişim aralıklarını karşılamak üzere geliştirilmiştir.
Tam sentetik motor yağları arasında bir devrim yaratan Castrol Elixion 0W-30 “sıfır viskozite” özelliği ve benzersiz teknolojisi ile motorların iç dirençlerini azaltan, böylece daha az enerji harcanmasını sağlayarak yakıt tüketimini önemli ölçüde düşüren bir üründür. Elixion 0W-30, kullanıcıları için aşağıda belirtilen önemli avantajları sunar.
Standart 15W-40 madeni yağlarla karşılaştırıldığında %5 ' e varan yakıt ekonomisi sağlar.
Talep edilen en uzun yağ değişim aralıklarını karşıladığından araç üreticileri tarafından onaylanmıştır.
“Sıfır viskozite” değerinden kaynaklanan düşük sürtünme oranı soğukta ilk çalıştırmayı kolaylaştırır ve motor gücünü artırır.
Mükemmel kurum uzaklaştırma yeteneği parçalardaki aşınmayı azaltarak motor ömrünü uzatır.
Oluşturduğu son derece sağlam molekül tabaka, motorunuzu, kurum ve kirletici maddelerin aşındırmasından korur.
Motor tortularını en az seviyede tutarak motor ömrünü korur ve maliyetleri düşürür.
Düşük emisyon oranları, parçacık ve CO2 emisyonları mineral yağlara kıyasla çok daha azdır.
En aza indirgenmiş yağ tüketimi ile, işletme maliyetlerini azaltır, emisyon oranlarının düşürülmesine yardımcı olur.

sadece örnek olsun diye ekledim.Motor içindeki sürtünme ne kadar az olursa aşınma az olur, sürtünmenin azalması çekişi artırır çekişin artması yakıt tüketimini düşürür, ve motorun daha uzun ömürlü olmasını sağlar
 
Ynt: TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN

arkadaşlar burada turboyla ilgili resimler var turbonun nasıl çalıştığını anlamanız için yardımcı olabilr


bu alttaki resim intercooler oluyor
 
Ynt: TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN

Yorumları okudum yakıt ile ilgili turbonun tabiiki yakıt ekonomisi ile direk ilgisi var şöyle diim traktörünüz turbosuz 2000 devir dakikada 250 nm tork üretirken turbolu hali ile 1500 devirde 320 nm tork üretecek örnek verdim.Traktör ekipmanı çeksin diye gaza yüklenmek tabiiki yakıt tüketimini artıracak, turbo taktıran arkadaşlar çok gaza yüklenmek zorunda kalmıyorlar düşük devirde çekiyo zaten traktörü.Çekiş konusunda bişey demiyorlarmı üstelik 50 kişiye yakın çiftçi bunu taktırdı ise yarar görmeseler 2-3 den öteye gitmezdi diimi Günümüzde dikkat ederse üreticiler turbosuz traktör üretmiyorlar.Hatta büyük firmalar traktörlerine 2 turbo montajı yapıyorlar, tork, güç , ve yakıt ekonomisi sağlamak için.
 
Ynt: TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN

emektraktor link=topic=40177.msg479486#msg479486 date=1322726207' Alıntı:
ARKADAŞLAR herkese merhaba gerçekten turbonun faydalarını gerçek bilenlerde var hiç bilmeyenlerde var ben şu şekilde aydınlatayım
turbonun %20 ekstra sağladığı (kanıtlanmış)bir gücü vardır yani 50 hp olan bir traktörde verecegi güç 10 hp olmaktadır
turbo vb uygulamaların amacı silindire daha fazla hava yani oksijen gönderip daha verimli yanma sağalamak.böylece güç performans ve yakıt tasarrufu sağlamaktır.
atmosferik motorlarda silindire daha fazla oksijen göndermek için sibop sayısını artırilarak (silindir başına 4 sibop) sağlanabilir.
yada turbo uygulanır. egsozdaki basıncı kullanarak silindirlere basınçlı hava gönderilir.
turbonun sıkıştırdığı hava ısınır. ısınan hava genleşir ve oksijen konsantrasyonu azalır. bunun içinde intercoler uygulanarak. ısınan hava soğutularak oksijence zenginleştirilir.tabi böylece tam yanma sağlanacağından motorun gücü performansı artacak. yakıt tüketimi azalacaktır.
turbo uygulamasıyla güç %10 değil daha fazla artar.örnek: vw nin 1.4 motorları 75 hp idi.bunlara turbo intercoler uygulayarak 1.4 tsi 160 hp güç elde edebilmişlerdir.
 
Ynt: TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN

demirciler_14 link=topic=40177.msg651652#msg651652 date=1353432812' Alıntı:
Holset marka turbo+intercooler seti hakkında ne düşünüyorsunuz.

Arkadaşlar bence turboya hiç gerek yok aracımızın beynine yazılım arttırmak daha mantıklı chip tuning işlemi daha çok yararlı Chiptuning motor kontrol ünitesi üzerindeki yazılımda ayarlama yaparak mükemmele ulaştırılmasıdır. Burada çeşitli parametreler (benzin miktarı, ateşleme zamanı, dolum basıncı gibi) mükemmelleştirilir. Bu düzenleme her araç için özel olarak yapılmaktadır.

Chiptuning Sonucunda ;


Turboşarjlı motorlar için %15 ile %25 arasında performans artışı ve önemli ölçüde tork artışı sağlanır. Bu muazzam şekilde hızlanma ve vites geçişini geliştirir. Normal kullanımda yakıt tüketimi azalır. Bu çeşit bir düzenlemeyle en küçük araçlarda bile %5-10 performans artışı oluşmaktadır. Ayrıca aracınızın beygirgücü de %15 ile %30 arasında artmaktadır.
 
Ynt: TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN

ecoperformansbahar link=topic=40177.msg739932#msg739932 date=1367833160' Alıntı:
Arkadaşlar bence turboya hiç gerek yok aracımızın beynine yazılım arttırmak daha mantıklı chip tuning işlemi daha çok yararlı Chiptuning motor kontrol ünitesi üzerindeki yazılımda ayarlama yaparak mükemmele ulaştırılmasıdır. Burada çeşitli parametreler (benzin miktarı, ateşleme zamanı, dolum basıncı gibi) mükemmelleştirilir. Bu düzenleme her araç için özel olarak yapılmaktadır.

Chiptuning Sonucunda ;


Turboşarjlı motorlar için %15 ile %25 arasında performans artışı ve önemli ölçüde tork artışı sağlanır. Bu muazzam şekilde hızlanma ve vites geçişini geliştirir. Normal kullanımda yakıt tüketimi azalır. Bu çeşit bir düzenlemeyle en küçük araçlarda bile %5-10 performans artışı oluşmaktadır. Ayrıca aracınızın beygirgücü de %15 ile %30 arasında artmaktadır.
Erkunt traktöre nasıl yazılım atmayı düşünüyorsun.
 

Ynt: TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN

merhaba arkadaşlar ben sonradan turbo taktırmış birisiyim ama başak 2073 e interkoler yok bir ara taktırıcam benım turbo saffer marka istedim traktöre takıldı ve lda bir başlık pompaya takıldı şimdi traktorde vites arıyorum ama radyotöru bir buyugunu taktım yağ sogutucu da yok gerek olmuyor ben pistonları felan değiştirmedim rektefelık olunca değistiririm dedim traktor 2005 model turbo takılalı 5 yıl oldu çalışma satıde 15.000 de daha hiç problem çekmedim hala karın içinde bile tek marşta çalısıyor turbo yakıtı düşürür neden sizin yanma odanıgiden hava çogalır bu da daha iyi yanma demekttir yanı 1 birimlık mazottan 1 birim güç alırken turbodan sonra 2 birimlik güç alırsın daha iyi yanmada çiğ gaz olayını yanı karbon monoksit oranı düsürür birde güç artısından dolayı az gaza basarsın daha çok iş görürsün buda avantajdır pullukla 1 le giderken 2 le gidersin basıt örnek....da ne diyeyeyim birde yeni teknoloji insanlar bunları yakıt düşşün diye yapıyorlar...
 
Ynt: TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN

başak 2073 nurullah link=topic=40177.msg751866#msg751866 date=1370957922' Alıntı:
merhaba arkadaşlar ben sonradan turbo taktırmış birisiyim ama başak 2073 e interkoler yok bir ara taktırıcam benım turbo saffer marka istedim traktöre takıldı ve lda bir başlık pompaya takıldı şimdi traktorde vites arıyorum ama radyotöru bir buyugunu taktım yağ sogutucu da yok gerek olmuyor ben pistonları felan değiştirmedim rektefelık olunca değistiririm dedim traktor 2005 model turbo takılalı 5 yıl oldu çalışma satıde 15.000 de daha hiç problem çekmedim hala karın içinde bile tek marşta çalısıyor turbo yakıtı düşürür neden sizin yanma odanıgiden hava çogalır bu da daha iyi yanma demekttir yanı 1 birimlık mazottan 1 birim güç alırken turbodan sonra 2 birimlik güç alırsın daha iyi yanmada çiğ gaz olayını yanı karbon monoksit oranı düsürür birde güç artısından dolayı az gaza basarsın daha çok iş görürsün buda avantajdır pullukla 1 le giderken 2 le gidersin basıt örnek....da ne diyeyeyim birde yeni teknoloji insanlar bunları yakıt düşşün diye yapıyorlar...

Aynen öyle.
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt