masseysuper90 link=topic=40178.msg373863#msg373863 date=1302073541' Alıntı:Arkadaşlar turbo traktör çalıştığı andan itibaren devrededir.Turbonun görevi intercool da olursa dışarıdan motorun normalde emdiği havadan daha fazla hava emdirip soğuk hava olarak pistonlara basmasıdır.Soğuk hava daha yoğundur ve daha fazla oksijen vardır oksijende yanıcı bir gazdır.Daha fazla oksijen daha iyi yanma demektir daha iyi yanmada çiğ -yanmamış mazotun azaltılması demektir. O da güç ve performansda artışı -yakıt tasarrufu demektir.
Turbonun mantığı eksozda çıkan gazın turbonun içinde bulunan çarklardan bini dödürerek eksoz gazını dışarı atarken diğer çerkın dönmesiyle havanın içeri basılmasıdır
masseysuper90 link=topic=40178.msg373863#msg373863 date=1302073541' Alıntı:Arkadaşlar turbo traktör çalıştığı andan itibaren devrededir.Turbonun görevi intercool da olursa dışarıdan motorun normalde emdiği havadan daha fazla hava emdirip soğuk hava olarak pistonlara basmasıdır.Soğuk hava daha yoğundur ve daha fazla oksijen vardır oksijende yanıcı bir gazdır.Daha fazla oksijen daha iyi yanma demektir daha iyi yanmada çiğ -yanmamış mazotun azaltılması demektir. O da güç ve performansda artışı -yakıt tasarrufu demektir.
Turbonun mantığı eksozda çıkan gazın turbonun içinde bulunan çarklardan bini dödürerek eksoz gazını dışarı atarken diğer çerkın dönmesiyle havanın içeri basılmasıdır
okay bey biraz daha açsanız özellikle (ayriyeten ' turbo az yaktırır - çok çektirir ' önermesi iki ucu açık , bıçak sırtı bir konudur ... bu şekilde bir genelleme yapılamaz ... bunlar benim naçizane fikirlerimdir .... ) bu cümlenizi az yaktırmaz çok çektirmez mi olarakmı değerlendirmeliyiz.OkayKANGAL link=topic=40178.msg373869#msg373869 date=1302074056' Alıntı:++++
evet turbo her zaman devrededir .. yoksa motor çalışmaz .. lakin bir devire kadar egzost gazı turbo tirbün ateletini yenemez . yani aslında o basınçta turbonun teoride yapması gereken devir sayısı sekteye uğrar ... (atalet momenti )... turbonun teorik değerleri tutturması için basıncın bir miktar artması gerekir ... uygun basınca çıkınca hesaptaki basınç değeri ile nominal ölçülen değer uyuşur yani turbo tam verime gelmiştir ... bu devirde motorun ivmelenmesi biraz fazla olur .. insanlarda bu nedenle turbo devreye girdi der ki bu yanlış bir tabirdir turbo her zaman devrededir ...
keykubat link=topic=40178.msg373878#msg373878 date=1302075698' Alıntı:okay bey biraz daha açsanız özellikle (ayriyeten ' turbo az yaktırır - çok çektirir ' önermesi iki ucu açık , bıçak sırtı bir konudur ... bu şekilde bir genelleme yapılamaz ... bunlar benim naçizane fikirlerimdir .... ) bu cümlenizi az yaktırmaz çok çektirmez mi olarakmı değerlendirmeliyiz.
tatar26 link=topic=40178.msg373906#msg373906 date=1302080701' Alıntı:slm peki bu işi hakkıyla Türkiye de kim hangi şehir hangi usta tam anlamı ile piston basınç(bar) ayarı intercoolerr sonradan takılma v.b. işlemleri kim hangi usta yapabiliyooo...!!! sallama degil...!!! :S :S :S