Turbo

Ben attırdım Uygulanır motorun rektefesi ile sıfır olarak taktırdım bana yaklaşık 5 bin tl masrafı oldu Hp olarak 72 beygir oldu yakıt faydası şöyle war aynı ekipmanı kullanırsan var ben 5 li takıyorum ondan fazla göremedim yakıt faydası ama gerçekten harika oldu motorun toplu ise taktırmanı tavsiye ederim 👍
 
Ben attırdım Uygulanır motorun rektefesi ile sıfır olarak taktırdım bana yaklaşık 5 bin tl masrafı oldu Hp olarak 72 beygir oldu yakıt faydası şöyle war aynı ekipmanı kullanırsan var ben 5 li takıyorum ondan fazla göremedim yakıt faydası ama gerçekten harika oldu motorun toplu ise taktırmanı tavsiye ederim [emoji106]

Çelik piston filan atılması gerekiyor mu orijinal motora uygulanabiliyor mu . İnternette gördünüz mü bilmiyorum gedrak turbo diye çok paylaşıyor yeni traktörlere bile taktıranlar var sanırım iyi bir turbo yüksek basınçlıymış
 
Sadece turboyla çok bi fark olmaz az bi pompa ayarı ve avans gerektirir. Birde subaplara da baktırırsın canavar gibi olur.


Şahsen ben kendim 1130 john deere ye bu şekilde yaptım epey bi fark oldu.

Çelik piston falan filan kafamı kurcalayan çok olmuştu.
3 yıldır çalışıyor hiç bir sıkıntıda olmadı. Aşırı randımanlı oldu diyebilirim. Yakıt ise eski haline göre bariz azaldı.
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Sadece turboyla çok bi fark olmaz az bi pompa ayarı ve avans gerektirir. Birde subaplara da baktırırsın canavar gibi olur.


Şahsen ben kendim 1130 john deere ye bu şekilde yaptım epey bi fark oldu.

Çelik piston falan filan kafamı kurcalayan çok olmuştu.
3 yıldır çalışıyor hiç bir sıkıntıda olmadı. Aşırı randımanlı oldu diyebilirim. Yakıt ise eski haline göre bariz azaldı.

Şuanki fiyatlarla ne kadarı bulur tahminini bir fiyat söyleye bilirmisin
 
ortalama 40 yaşinda ve teknolojik olarakda eski bir traktörden yapabileceği işten fazlasini beklemek pek mantıklı değil turbo takmak nasıl 15 hp artış yapabilir aynı piston çapı aynı pompa aynı sanziman
50 hp çift çeker traktör ün çift çekeri açınca gücünün 15 hp arttığına inananlar da hala mevcut interkol ün yağı soguttuguna inanlar gibi
Turbo takmak tek başına fazla bir artısı da yok turbo interkol ile birlikte tam verimli oluyor nispeten bol oksijenli soguk hava ile beslenen bir motor tam anlamıyla yanan bir yakıt ve en verimli güç bütün olay bu degilmi
Tavsiyem işin ehli tarafından yapılan iyi bir supap ve pompa ayarı bu tarz traktörlere yapılabilecek en iyi bakim dir
 
Öncellikle turbo uygulanır 5 ila 10 beygir güç artar. Çelik piston olayı da turbo ile yanma odasındaki ısı ve basınç artacağından piston erime ve aşınma olabilir tavsiyem motor zayıfsa çelik piston atın motor iyise mutlaka intercooler takın bu sayede motor daha serin çalışır aşınma daha az olur
 

640 traktöre turbo uygulanır, motor gücünü %15-20 arası arttırır, aynı oranda torku da artar, 215 n.m. tork 265 n.m. gibi değerlere gelir.
Yakıta faydası; motoru uygun devirde kullanmaktan geçer, çeki kancası kuvveti değişmez fakat en az 1 vites hızlı çalışma imkanı sağlayacaktır.
Motorun yük durumu değişebileceğinden kullanıma göre yakıt artadabilir azaladabilir. Şoföre ve tarla durumuna bakar.
Her motor ailesinin turbo basınçları farklıdır, 0,6-0,8-1,5 bar gibi, zengin hava-yakıt karışımı yanma odasındaki alev boyunu etkiler,
640 motorunda havanın burularak yanma odasına girişi bulunmuyor, bunun için alev boyunu önemsemesekte olur.Düz giriş var.
Kısa ve uzun devir çalışmalı motorların turbo çalışma devir aralıkları farklılık gösterir.
A motor ailesindeki motorun turbosu B motor ailesine uymaz, sebebi max tork noktası ve max güç noktası aralığı arasındaki açık devir aralığıdır.
Fiat 640 1500 devir max tork, 1900-2300 devir max güç devir aralığına sahiptir, en az yakıt devir aralığı 1900-2300 devir aralığıdır.
Turbonun 1500 devir gibi etkin olması 2300 devirde de motora gerekli havayı vermesi gerekiyor.
JD 1130 da ise 1500 devir max tork, 1900 devirde max güç var, turbonun etkinlik devirleri 1500-1900 devir aralığı olur,
Steyr 768, 1600 devir max tork, 2500 devir max güç noktası var, etkinlik devir aralığı daha uzun olması gerekiyor.
MF 165, 1350 devir max tork, 1000-1700 devir sabit tork aralığı, düşük devirde açan turbo gerekiyor, örnekler çoğaltılabilir.
Yazılım yapılan CRD motorlarda ise sabit tork aralığı devirleri uzatılırsa ona göre de düşük devirler de açan turbo kullanılması gerekir.
Düşük devirde açan turbo her motor ailesinde kullanılamaz, ves selam.
Turbonun çalışma devir aralığını motor tork-güç eğrisi grafikleri belirler.
Fiat 640 vakti zamanında, mavi gövdelisi blok kızartarak çalıştığımız traktördür, ateşte çalışır, egzoz kızartmak hafif kalır.
İntercooler, kullanılacak turbonun basıncına göre ihtiyaç olacaktır.
Tapalı modele turbo takımı rahat olur, hava filtresi kuru olarak kullanılıp, kaba toz tahliye borusu radyatöre verilmelidir.
Su soğutma radyatörü geniş gözlü kullanılırsa iyi olur.Pervanenin kanat sayısı da arttırılabilir. Kolay gelsin.
 
640 traktöre turbo uygulanır, motor gücünü %15-20 arası arttırır, aynı oranda torku da artar, 215 n.m. tork 265 n.m. gibi değerlere gelir.
Yakıta faydası; motoru uygun devirde kullanmaktan geçer, çeki kancası kuvveti değişmez fakat en az 1 vites hızlı çalışma imkanı sağlayacaktır.
Motorun yük durumu değişebileceğinden kullanıma göre yakıt artadabilir azaladabilir. Şoföre ve tarla durumuna bakar.
Her motor ailesinin turbo basınçları farklıdır, 0,6-0,8-1,5 bar gibi, zengin hava-yakıt karışımı yanma odasındaki alev boyunu etkiler,
640 motorunda havanın burularak yanma odasına girişi bulunmuyor, bunun için alev boyunu önemsemesekte olur.Düz giriş var.
Kısa ve uzun devir çalışmalı motorların turbo çalışma devir aralıkları farklılık gösterir.
A motor ailesindeki motorun turbosu B motor ailesine uymaz, sebebi max tork noktası ve max güç noktası aralığı arasındaki açık devir aralığıdır.
Fiat 640 1500 devir max tork, 1900-2300 devir max güç devir aralığına sahiptir, en az yakıt devir aralığı 1900-2300 devir aralığıdır.
Turbonun 1500 devir gibi etkin olması 2300 devirde de motora gerekli havayı vermesi gerekiyor.
JD 1130 da ise 1500 devir max tork, 1900 devirde max güç var, turbonun etkinlik devirleri 1500-1900 devir aralığı olur,
Steyr 768, 1600 devir max tork, 2500 devir max güç noktası var, etkinlik devir aralığı daha uzun olması gerekiyor.
MF 165, 1350 devir max tork, 1000-1700 devir sabit tork aralığı, düşük devirde açan turbo gerekiyor, örnekler çoğaltılabilir.
Yazılım yapılan CRD motorlarda ise sabit tork aralığı devirleri uzatılırsa ona göre de düşük devirler de açan turbo kullanılması gerekir.
Düşük devirde açan turbo her motor ailesinde kullanılamaz, ves selam.
Turbonun çalışma devir aralığını motor tork-güç eğrisi grafikleri belirler.
Fiat 640 vakti zamanında, mavi gövdelisi blok kızartarak çalıştığımız traktördür, ateşte çalışır, egzoz kızartmak hafif kalır.
İntercooler, kullanılacak turbonun basıncına göre ihtiyaç olacaktır.
Tapalı modele turbo takımı rahat olur, hava filtresi kuru olarak kullanılıp, kaba toz tahliye borusu radyatöre verilmelidir.
Su soğutma radyatörü geniş gözlü kullanılırsa iyi olur.Pervanenin kanat sayısı da arttırılabilir. Kolay gelsin.
Hocam,640 max tork devri 1500d/d.
En az yakıt devir aralığı 1900-2300 d/d.
Yazılmış az yakıt devri dogrumudur.
 
Selam kardes turbonun baya etkisi oldugunu soyliyebilirim. Yakit konusu nu bilmiyorum hic yakit olcum yapmadim. Benim icin guc onemli traktorumun. Ben 480 ligimi turbo arti guclendirme rektefe yaptim. Formda da traktor ile konumu actim. Traktore yapilan garbey turbo 105 mm celik piston buyuk mazot enjektorler 44 derece eksantrik.

 

Benzer Konular