turbo charger çalışma pirensibi , basit olarak

Ynt: turbo charger çalışma pirensibi , basit olarak

silindir içine hava basan komprasör ... basınç artığı için sıkıştırılan havanın sıcaklığı artmaktadır...dolayısıyla havanın yani okşijenin yoğunluğu azalmaktadır...buda yanma verimini ve yakıtla karışacak okşijen miktarını azaltmaktadır ...bunu önlemek için komrösörden çıkan sıcak havayı soğutmak için ara soğutucu ( yeni nesil dizellerde ) konulmaktadır...dolayısıyla havanın yoğunluğu artmakta ..bunun neticesinde okşijenin yoğunluğu ve miktarı artar...uygun yakıt hava karışımını sağlamak için daha fazla yakıt gönderilir...böylece aynı silindir hacminden daha fazla güç elde edilir...bunun adı sanırım inter cooler oluyor..birde 1500 bar basınçta çalışan comman rail yakıt püskürtme sistemide ilave edilirse ..aynı silindir hacminden dahada fazla güç elde edilir..eski kamyonlar burunluydu ...çünkü yeterli gücü elde etmek için 8 ve 10 silindire çıkmak gerekiyordu..büyük boyuttaki motoru ve şanzumanı tespit etmek için yeterli hacim gerekiyordu..1956 yılında volvo mühendisleri ilk turbo uygulamasını yaptıktan sonra ..aynı güçlere 6 silindirle ulaşmaya başladılar...comman rail uygulamasına geçilince 4 silindirle 150 - 160 hp civarlarına çıkıldı ...çift turbo şarzlı dizellerde vardır ..özellikle genaratör dizellerinden CUMMİNS...bunlarda alçak ve yüksek basınç türbini ve komprösörleri mevcuttur...yine daldım ..fazla yazdım galiba...
 
Ynt: turbo charger çalışma pirensibi , basit olarak

atilla abi werdiğin bilgiler için tşkler.geçende bi yerde okumuştum.turbonun fazla basıncını blow off denen bi zama zingo yu kullanarak atıyoruz.buda turbonun ömrünü uzatıyormuş :D bana göre dizel motorlarda turbo şart çünkü belli bi dewirden sonra motoru rahatlatıyor.
 
Ynt: turbo charger çalışma pirensibi , basit olarak

kral39 link=topic=17384.msg155798#msg155798 date=1234855972' Alıntı:
atilla abi werdiğin bilgiler için tşkler.geçende bi yerde okumuştum.turbonun fazla basıncını blow off denen bi zama zingo yu kullanarak atıyoruz.buda turbonun ömrünü uzatıyormuş :D bana göre dizel motorlarda turbo şart çünkü belli bi dewirden sonra motoru rahatlatıyor.
şimdi açtığım konuyu iyi incele ...turbo ve blower ne kadar önemliymiş...blower gücü eksoz gazından değilde motordan kayışla alıyor...eski CHAMPİON greyderlerde vardı...
 
Ynt: turbo charger çalışma pirensibi , basit olarak

atilla link=topic=17384.msg155801#msg155801 date=1234856451' Alıntı:
şimdi açtığım konuyu iyi incele ...turbo ve blower ne kadar önemliymiş...blower gücü eksoz gazından değilde motordan kayışla alıyor...eski CHAMPİON greyderlerde vardı...
abi blower demedim blow off dedim.
bkz:
--------------------------------------------------------------------------------

BLOW OFF VALVE, gaz kelebegi kapandıgında turbo içerisindeki türbinin gaz sıkısması yuzunden durmaması, dönmeye devam etmesi , ve gaza tekrar basıldıgında durmus bir türbini hızlandırmaya zaman kaybetmemek için takılan bir valftir. Turbonun hava giriş kısmına takılır. Gazdan ayak cekildiginde basınclı havayı dışarı vererek türbinin dönmeye devam etmesine ve türbinin zarar görmemesine yardımcı olur.
 
Ynt: turbo charger çalışma pirensibi , basit olarak

kral39 link=topic=17384.msg155805#msg155805 date=1234857278' Alıntı:
abi blower demedim blow off dedim.
bkz:
--------------------------------------------------------------------------------

BLOW OFF VALVE, gaz kelebegi kapandıgında turbo içerisindeki türbinin gaz sıkısması yuzunden durmaması, dönmeye devam etmesi , ve gaza tekrar basıldıgında durmus bir türbini hızlandırmaya zaman kaybetmemek için takılan bir valftir. Turbonun hava giriş kısmına takılır. Gazdan ayak cekildiginde basınclı havayı dışarı vererek türbinin dönmeye devam etmesine ve türbinin zarar görmemesine yardımcı olur.
... benim söylediğim blower video da kayışla tahrik olan...ayrı konular hemşerim..ne demek isterdiğini anladım hemşerim...
 

Benzer Konular