TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]


Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

UÖZKAN.77 link=topic=66871.msg852962#msg852962 date=1393305664' Alıntı:
anladım Tümodaki arka gibi önüde %100 kililiyo.. ben de diyomki o kadarına çok da gerek yok.. arka %100 ön otomatik %30 bize yeter..

belki bahçelerde dediğin gibi lazım olur diyecem ama bu güne kadar o sistem yokken nasıl çalıştı motorlar.. çok mu sıkıntı oluyo kilit olamayınca..
bahcelerde O sıstem eksık lık yaratmıs kı adamlar alternatıf olarak koymuslar bencede guzel bır sıstem Askıda kalmamak ıcın
 
Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

https://www.youtube.com/watch?v=LxWRPJTFdP4

bu video senin sistemini anlatıyor bunun yerine bağımsız teker çalışma özelliği yapsa bundan daha mantıklı deyilmi mf lerin bildiğim kadarıyla 3070 serisinde bağımsız çalışma özelliği var yere baskı yapan tekerde dönüyor boşlukda olan dönmüyor böylece difraniyele basmaya gerek yok ve keçeleride zorlamaya gerek yok şimdi iş makinalarında kullanılan sistem gibi çalışıyor bence bu düğme çokda gerekli birşey deyil gibime geldi
 
Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

zehriduman link=topic=66871.msg852981#msg852981 date=1393316560' Alıntı:
https://www.youtube.com/watch?v=LxWRPJTFdP4

bu video senin sistemini anlatıyor bunun yerine bağımsız teker çalışma özelliği yapsa bundan daha mantıklı deyilmi mf lerin bildiğim kadarıyla 3070 serisinde bağımsız çalışma özelliği var yere baskı yapan tekerde dönüyor boşlukda olan dönmüyor böylece difraniyele basmaya gerek yok ve keçeleride zorlamaya gerek yok şimdi iş makinalarında kullanılan sistem gibi çalışıyor bence bu düğme çokda gerekli birşey deyil gibime geldi
evet bu sıstem mf lerde bıldıgım kadarıyla bahce tıplerınde carraro on dıfrensıyel kullanılıyor ole bişi yok lımıted slıp var
 
Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

jrkeag3 link=topic=66871.msg852954#msg852954 date=1393303149' Alıntı:
o otomatık dıfrensıyel (limited slip) zaten tumosandada var ayrıca tumosan kıtleme dumesı koyarak 100 de 100 kıtlıyor nh dekı yuz de yüz kıtlenmıyor Lutfen arastırıp yazalım nh de sadece sınırlı kaydırma lı var yanı lımıted slıp adı ustunde sınırlı kaydırmalı sınırı gecınce kaydırıyor dıger tekere ama tumosanda sınırı gecınce oda kaydırıyor dıger tekere kaydırınca dumeye basıyorsun dıger tekerde donuyor ama nh de donmuyor .

dostum dediğin gibi ortada kaydıran bi sistem yok sadece belirli tur sayısını geçince tekerlekleri belirli oranda kilitleyen bir sistem var bana araştır diyorsun ama daha bahsettiğin sistemin nasıl çalıştığını bile bilmiyorsun bence bizimle dalaşacağına biraz kendin araştır...

jrkeag3 link=topic=66871.msg852960#msg852960 date=1393305332' Alıntı:
sorun burda zaten arkada 100 de 100 kıtleme butun motorlarda var ama onlerde 100 de 100 kıtleme her motorda yok sıstemı ben cok ıyı bılıyorum bunun calısma sıstemınıde gordum o senın dedıgınde yuzde 30 u gectıkten sonra zorlamaz ama tumosanda dumeye basınca gerı kalan yuzde 70 ı zorluyor

arka diferansiyel kilidini bile kilitleyince manevra yapılmıyor alt açıklığı 30 cmlik bi motorla diz boyu çamurda dümdüz doğrultuda tüm diferansiyeller kilitli 0 manevra ile seyrekmek ne kadar mümkün orası tartışılır ki ön difransiyel çok daha hassa bi sistem en ufak manevrada istenmeyen sonuçlar doğurur o yüzden bu sistemin geçerliliği biraz tartışılır ha yarayışlımıdır yerine göre evet ama anası danasını geçiyor derler ya öyle bişey..

jrkeag3 link=topic=66871.msg852963#msg852963 date=1393306004' Alıntı:
bahcelerde O sıstem eksık lık yaratmıs kı adamlar alternatıf olarak koymuslar bencede guzel bır sıstem Askıda kalmamak ıcın

bahçede çok büyük eksiklik olsaydı antonio carraro(bilen bilir dünyanın bahçe segmentinde 1 numarası) bu özelliği otomatik yada bağımsız çalışma özellikli yapmazdı...

jrkeag3 link=topic=66871.msg853021#msg853021 date=1393329926' Alıntı:
evet bu sıstem mf lerde bıldıgım kadarıyla bahce tıplerınde carraro on dıfrensıyel kullanılıyor ole bişi yok lımıted slıp var

bu arada mflerdeki sistem LSD ' den farklı 'hydrolock' sistemi yani senin tümosanda elinle yaptığının otomatikleşmiş hali...yani tümosanda kullanılan sistemin LSD sistemiyle alakası yok atası 'hydrolock'tur...
 
Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

tumosanı ve nh yı bır gun askıya alın bakalım bır vıdeo cek de gorelım nh askıda kalır tumosan dumaye basarsa cıkar askı ıcın uretılmıs bu sıstem motor la cıft surerken masmıyacaksın 10 adımlık yer ıcın . ıkıncısı lmıted slıp sınırlı kaydırmadır ıyı arastır bahcede buyuk eksıklık dıyorsunda antonıo carraro ıle ne alaksı var kı bu sıstemın adamlar yapmıs eyvallah dıyecegınıze nıye muhalefet oluyorsunuz anlamıs deılım. anlş-*s
 
Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

bu arada nh nın ve tumosanın on dıfrensıyelı carraro aynısı tıpa tıp ytalnız tumosan Arge ekıbı dıfrensıyelı gelıstırerek 100 de 100 kıtlemlı sıstemı koymus. yanı nh den ustun. ok-*-s yanı tumosandada dumeye basmadan lsd lımıted slıp calısıyor + dumeyle kıtleme yapılabılıyor nh de ıse sadece lsd var massyde var mıdır bılmıyorum . ama fuarda konustugum adama carraro on dıfrensıyellerde bu yok demıstı bırde deustlarda var dedi
 
Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

jrkeag3 link=topic=66871.msg853037#msg853037 date=1393331929' Alıntı:
tumosanı ve nh yı bır gun askıya alın bakalım bır vıdeo cek de gorelım nh askıda kalır tumosan dumaye basarsa cıkar askı ıcın uretılmıs bu sıstem motor la cıft surerken masmıyacaksın 10 adımlık yer ıcın . ıkıncısı lmıted slıp sınırlı kaydırmadır ıyı arastır bahcede buyuk eksıklık dıyorsunda antonıo carraro ıle ne alaksı var kı bu sıstemın adamlar yapmıs eyvallah dıyecegınıze nıye muhalefet oluyorsunuz anlamıs deılım. anlş-*s

nahçede büyük eksiklik demişsinya dünyanın 1 numaralı bahçe traktörü üreticisi antonio carrarodur onlar bile buna gerek duymamışlar demekki çok büyük bir eksiklik değil onu demek istedim...

jrkeag3 link=topic=66871.msg853039#msg853039 date=1393332012' Alıntı:
bu arada nh nın ve tumosanın on dıfrensıyelı carraro aynısı tıpa tıp ytalnız tumosan Arge ekıbı dıfrensıyelı gelıstırerek 100 de 100 kıtlemlı sıstemı koymus. yanı nh den ustun. ok-*-s yanı tumosandada dumeye basmadan lsd lımıted slıp calısıyor + dumeyle kıtleme yapılabılıyor nh de ıse sadece lsd var massyde var mıdır bılmıyorum . ama fuarda konustugum adama carraro on dıfrensıyellerde bu yok demıstı bırde deustlarda var dedi

uzel üretimi mflerde hydrolock sistemi vardır senin tümosanda üstüne basa basa anlattığın özellikte odur...bu arada merak etme geçen kaldık askıda boşa çıkan teker bi-kaç tur atınca diğer tekerde dönüp kendini kurtarıyor..
 
Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

askıda kalınca havadakı teker donuo yere basan donmuyor dumeye basınca yere basanda donuyo nh de bu kıtleme olmadıgı ve lımıted slıp oldugu ıcın kendı otomatık ayarlıyomus yuzde 30 a kadar antonıo carraro falan bılmem ama adamlar yapmıs bahce motorları alcak oldugu ıcın askıda kalma olayı mevcut ve buna bır sekılde cozuk getırmısler mf cararo ılgılendırmez benı bır sorunu cozume kavusturmuslar mı ? kavusturmuslar bnm ıcın onemlı olan odur tbr etmek gerekır dıye dusunuyorum elestırmek yerıne
 
Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

jrkeag3 link=topic=66871.msg853021#msg853021 date=1393329926' Alıntı:
evet bu sıstem mf lerde bıldıgım kadarıyla bahce tıplerınde carraro on dıfrensıyel kullanılıyor ole bişi yok lımıted slıp var
tam bilmiyorum bir usta bana soylemisdi 3070 4x4 sistemi farkli demisti ben onun yalancisiyim tumonun bu sistemi oyle bir anlatiyorki sanki dunyada ilk
 

Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

zehriduman link=topic=66871.msg853197#msg853197 date=1393349320' Alıntı:
tam bilmiyorum bir usta bana soylemisdi 3070 4x4 sistemi farkli demisti ben onun yalancisiyim tumonun bu sistemi oyle bir anlatiyorki sanki dunyada ilk
tümosanın sitesinde de 4wd için şu bilgi var %100 4 çeker 4 tekeri birden tamamen kilitleyebilme yerli emsallerinde ve cogu ithallerdede yok
 
Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

körsaban link=topic=66871.msg853596#msg853596 date=1393400873' Alıntı:
tümosanın sitesinde de 4wd için şu bilgi var %100 4 çeker 4 tekeri birden tamamen kilitleyebilme yerli emsallerinde ve cogu ithallerdede yok
zaten bu dediğin benim dediğim sistemde gereği bile yok çünkü ihtiyaç duymuyor bağımsız teker çalışma özelliği oldukdan sonra gerek kalmıyor bu düğmeye mf nin ve nh nin bazı modellerinde var bu dedğim sistem ama tam bilmiyorum hangi modellerinde olduğunu
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci48
Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

UÖZKAN.77 link=topic=66871.msg852959#msg852959 date=1393305163' Alıntı:
evet SDF sama/deutz/lmbardini aynı bahçenin gülleri onlarda da olabilir bu sistem..

jrkeag3...yalnız LSD/veya senin dediğin gibi Limited Slip.. sınırı geçince kaydırmaz.. sınırı geçince KİLİTLER... ve çok da etkili bi sistem..

kabaca %30 LSD.. şöyle çalışır.. tekerin biri 10 aynı dingildeki öteki 13 tur atamaya başlayınca (batmaya başladınız ve biri patiye düşmek üzre demektir bu) sen hiçbişey yapmıyon difransiyel kilitleniyo oran %30 ' un altına düşene kadar.. 2 teker aynı anda çabalıyo..

tekniğini/detayını bırakalım bi kenara 3 gün diz boyu çamurda çalıştık.. hep böyle oldu, tecrübeyle sabit.. yani çok etkili ve pratik bi sistem.. yeterli ve işgörür bi sistem, zaten arkada %100 kilit tüm motorlarda var..

varoooool baba..açıklama dediğin böyle olur işte....yawf agam senden şüpeleniyorum bazen hee..cezk de mühendis misin nesin sen baboş..konyaya gelde bi sinerji yaratalım :))şaka bi yana konu güzel emeğe teşekkür de biraz garip düşmüş..tamamını okuyamadım ama genelde tümo birine pirim vermiş sanki..ben 98 eml mezunuyum o zamanda şasi dersinde kayar kilir adı altında ders konusuydu bu olay.ve o gün için 398 mf incelemiştik onda bile 4 tekerlek tam kilitleniyordu.o zamanda 398 leri uzel üretiyordu..gövdeleri akyurtta dökülüyordu...motorları anadolu (antor ankara) topluyordu..gömlekleri kondöksan dı..supabları supardı..yani en az tümo kadar yerliydi :) yani sözün özü atla deve bi teknoloji olarak görmüyorum...hatta okadar sıradanlaştıki bu olay artık stansart özellikler listesine bile yazmıyo çoğu firma..meselaaaaa...erkunt..meselaaaaa..hattat..yawf kulağı sağdanda göstersen soldanda göstersen kulak kulaktır..düğme olmuş kol olmuş bişey değişmez..bu artık tarımın olmazsa olmazı..bidi der çamur takviyesi..biri der kayar dif.kilit..bu artık üstünde olağanüstü olarak durulacak bişey değil..keşke bize nayif bi üslupla olayı anlatsaydında tümo tanıtımı yapmasaydın..piriminmi var???fuar standımı burası???elden çıkartmayamı çalışıyon???müşterimi arıyon???napıyon sen kardeş??yinede eline sağlık...teşekkürler...biz saf köylüleri aydınlatıp muhasır medeniyetler seviyesine taşıdığın için...saygılar...
 
Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

slm arkadaslar. bizim 2012 8085 var yeni aldık ve haliyle traktörcülüğümüz yok. 4x4 kolu traktör hareket halinde çekilebiliyor mu yoksa traktör durur haldeyken mi çekiliyor.
 
Ynt: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

koru_06 link=topic=66871.msg965856#msg965856 date=1422953411' Alıntı:
slm arkadaslar. bizim 2012 8085 var yeni aldık ve haliyle traktörcülüğümüz yok. 4x4 kolu traktör hareket halinde çekilebiliyor mu yoksa traktör durur haldeyken mi çekiliyor.

Hayırlı olsun traktör , siteye hoş geldin , Durarak kolu kullanmak en uygunu tabi hareket halindeyken de kullanılabiliyor .

Tabi hereket halindeyken kol sıkışır aşağı yada yukarı çalışmaz ise ( kolu bırakmadan )biraz yavaşlayıp tekrar hızlanmak yeterli olur kolun çalışması için, yada park halindeyken kol sıkışır ise traktörü biraz hareket ettirmek yeterli olur.

Eskiler böyle manuel kollamak gerek kullanmak zor , yeniler düğmeli hidrostatik
 
Cevap: TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]

Kardeş öncelikle selamın aleyküm senin o dediğin düğme kızdırma düğmesi hava çok soğuk olunca ilave kızdırma sağlar tmm normal kızdırması da var ama çok soğuklarda yetmiyor ilave kızdırma istiyor senin o dediğin sistem otomatik devreye geçiyor yani teker patinaja bindiği zaman bende tümosan 90 80 dt Yeni kasası var yani 2011 o düğmeye bastığın zaman ibrede kızdırma lambasının yandığını görürsün saygılarla
 
Kardeş öncelikle selamın aleyküm senin o dediğin düğme kızdırma düğmesi hava çok soğuk olunca ilave kızdırma sağlar tmm normal kızdırması da var ama çok soğuklarda yetmiyor ilave kızdırma istiyor senin o dediğin sistem otomatik devreye geçiyor yani teker patinaja bindiği zaman bende tümosan 90 80 dt Yeni kasası var yani 2011 o düğmeye bastığın zaman ibrede kızdırma lambasının yandığını görürsün saygılarla

o dume kızdırma dugmesı degıl o dume on tekerleklerın dıfrensıyel kılıdı ama tumosanların bazı serılerınde aynı sekılde o dume var onlar kızdırma dumesı fakat bu kıtleme dumesı
 
  • Beğen
Tepkiler: Agriboy

Kızdırma olsa ne yazar, 4x4 olsa ne yazar ağzıyla kuş tutsa ne yazar. Bugün şanzıman dağıttı, yarın arkayı dağıttı, bir güne bölündü. Ne oldu şimdi. Adam 500 saat traktöre bindi 10-15 bin masraf etti götürdü yarı fiyatına sattı. Ali sattı veli aldı. Bu defa alinin kaldigi yerden veli başladı. Sonuçta tümo çok arıza yapiyo ekonomiye zarar. Yerli merli hikaye. Traktör dediğin anahtar değmeden 3-5 bin saat yapabilmeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: cifci_38
Kızdırma olsa ne yazar, 4x4 olsa ne yazar ağzıyla kuş tutsa ne yazar. Bugün şanzıman dağıttı, yarın arkayı dağıttı, bir güne bölündü. Ne oldu şimdi. Adam 500 saat traktöre bindi 10-15 bin masraf etti götürdü yarı fiyatına sattı. Ali sattı veli aldı. Bu defa alinin kaldigi yerden veli başladı. Sonuçta tümo çok arıza yapiyo ekonomiye zarar. Yerli merli hikaye. Traktör dediğin anahtar değmeden 3-5 bin saat yapabilmeli.
VALLA BAŞINA GELMEYEMEYENE HİKAYE GELİYOR AMA BAŞA GELİNCE ANLIYOR İNSAN BİZZAT TATTIK YANİ DAHA 450 SAATTE Kİ MOTORU SATMAK ZORUNDA BIRAKTIRDILAR RESMEN.
BİSSÜRÜ ZARAR ETTİK. SESİMİZİDE ANCA BURALARDAN DUYURMAYA ÇALIŞIYORUZ Kİ AMAN BİRİSİNİN DAHA KANINA GİRMESİNLER Bİ KİŞİ DAHA BUNLARIN TUZAĞINA DÜŞMESİN DİYE YERLİ MERLİ HİKAYE O SATANA KADAR SATTIKTAN SONRA KİMSE YOK BAŞ BAŞA KALIYORSUN TÜM SIKINTILARINLA...
 

Benzer Konular