TÜMOSAN IN INANILMAZ 4X4 TEKNOLOJISI--- [ ON DT HAKKINDA KAPSAMLI ACIKLAMA ]
Merhaba Trakkulubun degerlı uyelerı ve gizlı takıpcılerı : )
Bugun sizler ıcın bır kac resım cektım arkadaslar konumuz baslıktata yazdıgım gıbı Tümosan ın on cekerı ıle yaptıgı ınanılmaz gelısmeyı sızlerle paylasmak ıstedım forumdakı bazı kısıler benı sevmez benden nefret eder sureklı tumosanı kayırdıgım ıcın ben evet burda soluyorum tumosanı kayırıyorum ama YERLİ malımızın gelısmesı ıcındır ve Tümosan Bu On dt teknolojısıyle bunu hak edıyor dıye dusunuyorum...
Oncelıkle biraz ulkemızde kı traktorlerın 4x4 sıstemı hakkında bılgı vereyım arkadaslar lms lımıted slıp sıstemı bugun kullandıgımız bır cok traktorde vardır dıger bır adıda Akıllı dıfrensıyeldır , FAKAT Tümosan bu sisteme bır ekleme yapıp bu sıstemı süper bır hale getırmıstir.
Bıldıgımız gıbı arkadaslar 4x4 motorlarda 4x4 almak ıcın düme veya çeker kolu kullanılır
buna ek olarak da sag alt koseye DİFRENSIYEL kılıdı konulur
bu sıstem motor patanıjda lms lımıted slip ıle bırlıkte her ne kadar da kacırmamaya gayret etsede kacırır arkadaslar ılkten capraz asılır tekerler çapraz asılınca kılıde basarız kılıde basınca eger arkadaslar 4 TEKERLEGIMIZDE yere BASIYORSA SİSTEM SORUNSUZ bır sekılde calısır yanı 4 teker aynı anda doner fakat bu sıstemde on tekerlerın bırı HAVADA olursa bız DİFRENSIYEL kılıdını kullanınca ON HAVADA OLAN TEKER DONER ve ARKALARIN IKISI DONER ÖNDEKI YERE BASAN TEKER DÖNMEZ .!
( Havada olan teker ve arka ıkı teker doner yere basan teker donmez kısaca 3 teker doner )
Aşağıda anlattıgım Tümosanın yaptıgı Bu sıstem nh dede mf dede john derede itallerınde bılmıyorum fakat arastırdım bır cok seyde bulamadım yok.!
Tümosan da ise 4x4 aldıgımızda Difrensıyel Kılıdine basınca ON TEKER Tumosanında HAVADA olan doner ve ARKA ıkı teker kılıd basılı haldeyken döner
Kısaca ; ( Havada olan teker ve arka ıkı teker doner yere basan teker donmez kısaca 3 teker doner )
( şu ana kadar bır fark yoktur fark sımdı ortaya cıkıyor)
Fakat Tümosan ON DT YE bır ekleme yapıp yaglı bır hıdrolık sıstemı koyar bu sıstemde dumeyle calısmaktadır
işte o düme
dümeye basınca o yere basan teker de calısır ve askıda kaldıgımızda cıkarız dıger traktorler askıda kaldıgında 3 teker calısırken TÜMOSAN 4 teker calısıyor arkadaslar bu dume sayesınde.
bu dumenın calısma prensıbını anlatayım kısaca
ornek olarak Fren sistemını dusunun frene basıyoruz sılındırın ıcıne hıdrolık doluyor ve sılındır acılıyor ve fren tutuyor
işte tumosan bu sıstemden yola cıkarak diferansiyelin içine birtane silindir koymuş yağ basıncı ile çalışan, düğmeye basınca silindirin içine yağ doluyor, silindir ileriye doğru hareket ediyor ve ön akislerin dişlileriyle kavrasıyo ve kitliyo ve o yere basan lastıgı donduruyor ve dıger traktorler askıda kalırkeen tumosan arkasına bakmadan basıp gecıyor
Not : Düğmeyi sürekli devrede tutarsanız silindirin içindeki oring lere baskı yapar ve deforme eder zamanla buda kacırmasına sebeb olur ...
gecen konunun bırınde tumosan 11 saatte kece dagıttı yazıordu sanırım bu dumeyı cok gereksızce ve bılıncsızce kullanmıslar...
Merhaba Trakkulubun degerlı uyelerı ve gizlı takıpcılerı : )
Bugun sizler ıcın bır kac resım cektım arkadaslar konumuz baslıktata yazdıgım gıbı Tümosan ın on cekerı ıle yaptıgı ınanılmaz gelısmeyı sızlerle paylasmak ıstedım forumdakı bazı kısıler benı sevmez benden nefret eder sureklı tumosanı kayırdıgım ıcın ben evet burda soluyorum tumosanı kayırıyorum ama YERLİ malımızın gelısmesı ıcındır ve Tümosan Bu On dt teknolojısıyle bunu hak edıyor dıye dusunuyorum...
Oncelıkle biraz ulkemızde kı traktorlerın 4x4 sıstemı hakkında bılgı vereyım arkadaslar lms lımıted slıp sıstemı bugun kullandıgımız bır cok traktorde vardır dıger bır adıda Akıllı dıfrensıyeldır , FAKAT Tümosan bu sisteme bır ekleme yapıp bu sıstemı süper bır hale getırmıstir.
Bıldıgımız gıbı arkadaslar 4x4 motorlarda 4x4 almak ıcın düme veya çeker kolu kullanılır
buna ek olarak da sag alt koseye DİFRENSIYEL kılıdı konulur
bu sıstem motor patanıjda lms lımıted slip ıle bırlıkte her ne kadar da kacırmamaya gayret etsede kacırır arkadaslar ılkten capraz asılır tekerler çapraz asılınca kılıde basarız kılıde basınca eger arkadaslar 4 TEKERLEGIMIZDE yere BASIYORSA SİSTEM SORUNSUZ bır sekılde calısır yanı 4 teker aynı anda doner fakat bu sıstemde on tekerlerın bırı HAVADA olursa bız DİFRENSIYEL kılıdını kullanınca ON HAVADA OLAN TEKER DONER ve ARKALARIN IKISI DONER ÖNDEKI YERE BASAN TEKER DÖNMEZ .!
( Havada olan teker ve arka ıkı teker doner yere basan teker donmez kısaca 3 teker doner )
Aşağıda anlattıgım Tümosanın yaptıgı Bu sıstem nh dede mf dede john derede itallerınde bılmıyorum fakat arastırdım bır cok seyde bulamadım yok.!
Tümosan da ise 4x4 aldıgımızda Difrensıyel Kılıdine basınca ON TEKER Tumosanında HAVADA olan doner ve ARKA ıkı teker kılıd basılı haldeyken döner
Kısaca ; ( Havada olan teker ve arka ıkı teker doner yere basan teker donmez kısaca 3 teker doner )
( şu ana kadar bır fark yoktur fark sımdı ortaya cıkıyor)
Fakat Tümosan ON DT YE bır ekleme yapıp yaglı bır hıdrolık sıstemı koyar bu sıstemde dumeyle calısmaktadır
işte o düme
dümeye basınca o yere basan teker de calısır ve askıda kaldıgımızda cıkarız dıger traktorler askıda kaldıgında 3 teker calısırken TÜMOSAN 4 teker calısıyor arkadaslar bu dume sayesınde.
bu dumenın calısma prensıbını anlatayım kısaca
ornek olarak Fren sistemını dusunun frene basıyoruz sılındırın ıcıne hıdrolık doluyor ve sılındır acılıyor ve fren tutuyor
işte tumosan bu sıstemden yola cıkarak diferansiyelin içine birtane silindir koymuş yağ basıncı ile çalışan, düğmeye basınca silindirin içine yağ doluyor, silindir ileriye doğru hareket ediyor ve ön akislerin dişlileriyle kavrasıyo ve kitliyo ve o yere basan lastıgı donduruyor ve dıger traktorler askıda kalırkeen tumosan arkasına bakmadan basıp gecıyor
Not : Düğmeyi sürekli devrede tutarsanız silindirin içindeki oring lere baskı yapar ve deforme eder zamanla buda kacırmasına sebeb olur ...
gecen konunun bırınde tumosan 11 saatte kece dagıttı yazıordu sanırım bu dumeyı cok gereksızce ve bılıncsızce kullanmıslar...