tümosan gerçekten 4x4 mü?

Ynt: tümosan gerçekten 4x4 mü?

tümosanlarda ön akslarında limited slip yani sınırlı kaymalı direransıyal kullanılır bu kullanılan sistemin kilitlenmesi yani %20 dir yani ön tekerin birini havaya kaldırsanız dahi diger tutunan tekere %20 lik bir döndürme momenti aktarır ama klasik diferansiyellerde %0 dır bu sistem tam kilitlenme olmadığı için ve çok ağır koşullarda tekeri kaydırdığında yani tek teker çektiğinde içindeki kavrama diskleri aşınıp ısı ortaya çıkacağı için genelde bu sistem kullanılmaz onun yaerine %100 de 100 kilitlenen elktro hidrolik veya otomatik hidrolik kilitlenen twin lock kullanılır bu sistemlerde 4 teker %100 kilitlenir tekerin birini havaya kaldırsanız bile diğer tekere motor stop edinceye kadar güç uygular genelde büyük traktörlerde bu sistem kullanılır limited slip diferansiyelin blataları 5 sene sonunda aşınacağından kilitlenme % 10 %5 e düşecektir daha çok aşındığında ise bu 0 a düşecektir yani bu şekil diferansıyel kullanan arkadaşlar kesinlikle ön tekeri tek çekecek kadar zorlamasınlar sürekli iki teker çekmesi için özen gösterin
 
Ynt: tümosan gerçekten 4x4 mü?

Ön diferansiyelin kalitesine bakar. Bazı ön diferansiyeller her zaman çift çalışıyor. Arka diferansiyeli de kilitlediğinizde 4x4 oluyor. Eğer bu özelliğe sahip traktörse 4x4 tür. Yok sıradan bir ön diferansiyel varsa en fazla 3 lastik çeker..
 
Ynt: tümosan gerçekten 4x4 mü?

<iframe frameborder='0' width='480' height='360' src='http://www.dailymotion.com/embed/video/xix31g'></iframe><br /><a href='http://www.dailymotion.com/video/xix31g_266-batmiyy-gene_auto' target='_blank'>266 batmişş gene</a> <i>ile <a href='http://www.dailymotion.com/agusta80' target='_blank'>agusta80</a></i>bu traktör 4x4 kilid e basmadan dahi önlerrin herikiside çeker kilide basarsan 4 düde çeker askıda da kalsa boşa döner fakat bırakmaz masseyler böyle..............
 

Ynt: tümosan gerçekten 4x4 mü?

yola çıkış bnim eski traktörüm biliyosunuz.......önllerin biri askıda kalırsa bırakır kilide bassan dahi 4x3 çeker herzaman sadece 4 teker aynı açıda ve sağlamda olursa 4 dü çalışır......tümosana geliince 70 70 var burda 4 düde çalışıyo gördüm bizzat fakat video yok......82 80 var birisi bırakıyormuş die duydum ama görmedim.....tarlada silajda pulluk tırmık vs işlerde bu aradaki farkı inanın anlayamazsınız..ama böyle zor şartlarda çok fark yaratıyo.....266 nın aynı yükle geçtiği yerden 15 dk debelenip çıktım 95 ile....umurım anlaşılmışmdır..........
 
Ynt: tümosan gerçekten 4x4 mü?

sonuçta hepsi 4x4 tür bildiğim kadarıyla ama mf 285 4x4 4 tekeri aynı anda aynı hızla çeviriyor 80-66s dt ise havada olan tekere 0 kuvvet veriyor ve diğer tekerlere bu gücü aktarıyor bu sayede batma şanşımız azalıyor.

arkadaş sen yanlış bilion fiatlarda hangi teker havadaysa o teker kaçırır diğer teker dönmez kısacası batma şansın artar tekirlek bi kere kaçırdımı o hep kaçırır
 

Benzer Konular