Tümosan 8185/8195


Arkadaşlar merhaba resimde gördüğünüz kasadan 2012 model 8185 yada 8195 tümosan traktör almak istiyorum. Kullanan arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var. Traktörün artıları eksileri nelerdir kronik şanzuman problemleri var dediler. Yorumlarınızı bekliyorum
 

Resimler ve ekler

  • 8100.jpg
    8100.jpg
    100.6 KB · Görüntüleme: 18
Traktörün hidrolik kapasitesi gayet iyi ve hidrolik kollar uzun , ekipman takmak rahat oluyor.
Kuyruk mili 540E devri çoğu işte kullanabiliyor.
Motor ve şanzıman uyumu iyi , yol hızı azdır.
Fiyatı ve yedek parçası ekonomik ama kronik sorunları çok,
4. vites ve levye dişlisi kırma , diferansiyel 1000 saatte bir bakım ister.
Su devir daimi 3000 saatlerde değişmek ister.
Debriyaj plakası traktör sıkı çalışıyorsa 1500 saatlerde değişim ister.
Traktör bölmesi 3000 TL gibi işçilik maliyeti oluyor, 2 günde iş ancak toparlanabiliyor.
Stop muşuru 2000 saatlerde değişim gerekebilir.
Şanzıman yağında çapak sorunu çok görülebiliyor.
Eskiden yağ tapalarında mıknatıs bulunurdu , hatta 3 lt motor yağı alan Pancar su motorunda bile mıknatıslı tapa bulunur.
Şanzıman yağ kapasitesi 10 tonluk römorku kaldırmaya yetiyor.
Motorun duman tahliye borusu yağa verildiğinden yağı karartıyor ve turbonun erken aşınmasına neden oluyor.
Şanzıman ve motor yağ soğutucusu bulunmuyor.
Hava filtresindeki kaba toz tahliyesi yapan çıkış su radyatörü önüne verilmemiş , egzoza veriliyor.
Saman çöpü hava filtresinden egzoza geçerse kıvılcım atabilir, radyatöre verilmesi gerekir.
Akü şalteri bulunmuyor.
Debriyaj boşluk ayarı yapmak için mazot deposunun kenarı çok dar kalmış, ayar yapılamazsa debriyaj balatası daha da çabuk bitiyor.
Debriyaj halatının segmanını takana kadar akla karayı seçersiniz.
Ön tekerlerin jantlarındaki somunlar gevşek olabiliyor, ikinci somun takılabilir veya kauçuklu cıvata takılabilir.
Boşluklu kullanılırsa jantta çatlama yapabilir.
Janttaki somunların başları pas yapabiliyor, paslanmaz malzeme kullanılmasını tavsiye ederiz.
Kaputun mandalı bozulabiliyor ve kaput titreşim yapabiliyor.
Frenler , kazıklama tutuyor, yumuşak tutan bir fren sistemi bulunmuyor.
Pullukta limited slip ön diferansiyel bazen salıyor , çift tekeri kitlemiyor.
Arkaya 20 ton yük atsak, traktörü rampada boşa salsak şanzıman traktörü salmaz, hatta durma seviyesinde yavaşlatır.
Mısır yeri pulluk sürümünde 4 12" pullukla, 2,5-3 lt/dk , yolda 400 gr/km gibi yakıt tüketimi oluyor.
Kolay işlenen arazide çalışıp, az işi olan kişi için belki uygun görünebilir.
Sahada gezer servisleri fazla olmadığı için tercih etmedik.
Olası bir arıza durumunda piyasaya çalışan kişiyi işten alabilecek bir modeldir.
Sezon öncesi muhtemel bakımları tahmin edip yaptırarak kullanmak gerekiyor.
 
Arkadaşlar merhaba resimde gördüğünüz kasadan 2012 model 8185 yada 8195 tümosan traktör almak istiyorum. Kullanan arkadaşların yorumlarına ihtiyacım var. Traktörün artıları eksileri nelerdir kronik şanzuman problemleri var dediler. Yorumlarınızı bekliyorum
Kulandığım motor 2012 model 8195
Çekişi güzel pompa ve turbo güçlendirmesi yapıldı
13lü ağır tip kazayağını düz2 ile çeker
Şanzuman dağıtma sebebi şanzuman yağı ve arka defransiyel yağı ayrı şanzuman yağını sık sık kontrol etmek gerek .
3500 küsür saatte devirdaim pompası değişti su kaçırıyodu
3600 saat çıvarı baskının balatası değişti
Debraj ayarı iyi olursa vitesler kolay geçiyo
+ Olarak kabin altındaki debraj kolunu uzattık ve debraj yumuşadı ve vites geçişleri düzeldi
Motor buharını eksoza verdik turboyu ve intercoleri yağlamıyo
Motor yağını kalınlaşmadan değişmesi gerek turboyu kesebilir
4x4 i ve kuyruk mili yağlı olan ve mekanik olan iki motor var
4x4 ve kuyruk mili yağlı olanın merkezi şanzumanın altında
merkezin içinde yağ keçesi var o keçe patlayınca 4x4 den çıkmaz devamlı olarak çalışır
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Traktörün hidrolik kapasitesi gayet iyi ve hidrolik kollar uzun , ekipman takmak rahat oluyor.
Kuyruk mili 540E devri çoğu işte kullanabiliyor.
Motor ve şanzıman uyumu iyi , yol hızı azdır.
Fiyatı ve yedek parçası ekonomik ama kronik sorunları çok,
4. vites ve levye dişlisi kırma , diferansiyel 1000 saatte bir bakım ister.
Su devir daimi 3000 saatlerde değişmek ister.
Debriyaj plakası traktör sıkı çalışıyorsa 1500 saatlerde değişim ister.
Traktör bölmesi 3000 TL gibi işçilik maliyeti oluyor, 2 günde iş ancak toparlanabiliyor.
Stop muşuru 2000 saatlerde değişim gerekebilir.
Şanzıman yağında çapak sorunu çok görülebiliyor.
Eskiden yağ tapalarında mıknatıs bulunurdu , hatta 3 lt motor yağı alan Pancar su motorunda bile mıknatıslı tapa bulunur.
Şanzıman yağ kapasitesi 10 tonluk römorku kaldırmaya yetiyor.
Motorun duman tahliye borusu yağa verildiğinden yağı karartıyor ve turbonun erken aşınmasına neden oluyor.
Şanzıman ve motor yağ soğutucusu bulunmuyor.
Hava filtresindeki kaba toz tahliyesi yapan çıkış su radyatörü önüne verilmemiş , egzoza veriliyor.
Saman çöpü hava filtresinden egzoza geçerse kıvılcım atabilir, radyatöre verilmesi gerekir.
Akü şalteri bulunmuyor.
Debriyaj boşluk ayarı yapmak için mazot deposunun kenarı çok dar kalmış, ayar yapılamazsa debriyaj balatası daha da çabuk bitiyor.
Debriyaj halatının segmanını takana kadar akla karayı seçersiniz.
Ön tekerlerin jantlarındaki somunlar gevşek olabiliyor, ikinci somun takılabilir veya kauçuklu cıvata takılabilir.
Boşluklu kullanılırsa jantta çatlama yapabilir.
Janttaki somunların başları pas yapabiliyor, paslanmaz malzeme kullanılmasını tavsiye ederiz.
Kaputun mandalı bozulabiliyor ve kaput titreşim yapabiliyor.
Frenler , kazıklama tutuyor, yumuşak tutan bir fren sistemi bulunmuyor.
Pullukta limited slip ön diferansiyel bazen salıyor , çift tekeri kitlemiyor.
Arkaya 20 ton yük atsak, traktörü rampada boşa salsak şanzıman traktörü salmaz, hatta durma seviyesinde yavaşlatır.
Mısır yeri pulluk sürümünde 4 12" pullukla, 2,5-3 lt/dk , yolda 400 gr/km gibi yakıt tüketimi oluyor.
Kolay işlenen arazide çalışıp, az işi olan kişi için belki uygun görünebilir.
Sahada gezer servisleri fazla olmadığı için tercih etmedik.
Olası bir arıza durumunda piyasaya çalışan kişiyi işten alabilecek bir modeldir.
Sezon öncesi muhtemel bakımları tahmin edip yaptırarak kullanmak gerekiyor.
Bi muhabbet oldu ne kadar doğrudur bilmem 10 ton silaj yüklü römorku haşmetinin tek çekerde gittiği tarlada 4çekerde gidemedi diye çok söyleniyor bizüm burda
 

Benzer Konular