alakazem_43 link=topic=63427.msg713356#msg713356 date=1362437935' Alıntı:turboya gelen havayı sogutsada bu bg gucunu artırmaz..sadece patlamayı fazlalaştırır dıye dusunuyorum..senın motor bolumunde okuyup okumaman umrumda değil...
alakazem_43 link=topic=63427.msg713358#msg713358 date=1362438333' Alıntı:sen beygır gucunu artırdıgını soyluyorsun ama...turbo tamm ona sözum yok..
bizim 54c ye taktrcaktik olur dediler olmaz dediler..bide cevrede hic taktiran yok..bu yüzden taktirmadk..KaraMurat link=topic=63427.msg712751#msg712751 date=1362396232' Alıntı:tesekkurler.turboyu zaten tumosan servisi takti ve tumosanin kullandigi saffer marka turbo imis.motor numarasina gore fabrika gonderiyor parcalari dedi.uygun olmazsa zaten fabrika gondermez dedi.bakincada zaten belli oluyor uyduruk bir parca yok.sadece eksozu ile susturucu arasi uyduruk oldu o da benim kepcenin dikmesinden dolayi mecburiyetten oldu.Tumosan servisi sorun olursa getir dedi....
bakalim ...tarla surunce bilgi veririm turbo taktirmak isteyen ama cekinenlere bilgi olur ins
1800-1900 devirde etkili olduğunu duymuştum..1500 ise iyiymiş.KaraMurat link=topic=63427.msg712393#msg712393 date=1362327131' Alıntı:tesekkurler....beygir olarak 8-10 beygir artar dedi usta.turbonun performansinida 1500 devirden itibaren alirsin dedi. cidd*-*-*
evet hava kompresör işide güzel olacağına eminim yaptınmı fotolarını bekleriz..:KaraMurat link=topic=63427.msg713457#msg713457 date=1362479590' Alıntı:saolun.LDA yakit -hava oranini duzenleyen bir cesit valfmis...daha fazlasini bilmiyorum. Intercooler u da dusunuyorum.su turbo randimanli calissin biraz.
Simdi ise hava kompresoru takacagiz traktore.cikma bir ev tipi kompresorun hava tankini bulduk sanayide 35 tl.cek valf ve emniyet subabi dahil.
baglanti borulari elemanlari manometre vs 50 tl ...elimde de kuyruk miliyle calisan basit bir kompresor var.......yani 100 tl ye traktorde aninda basincli hava (kuyruk mili kompresorunun her ciftcide var oldugunu varsayarsak)....Sistem sadece lazim oldugunda calisacak boylece fazladan enerji kaybi olmayacak....neyse fotograflari birkac gune eklerim foruma.....
KaraMurat link=topic=63427.msg713457#msg713457 date=1362479590' Alıntı:saolun.LDA yakit -hava oranini duzenleyen bir cesit valfmis...daha fazlasini bilmiyorum. Intercooler u da dusunuyorum.su turbo randimanli calissin biraz.
Simdi ise hava kompresoru takacagiz traktore.cikma bir ev tipi kompresorun hava tankini bulduk sanayide 35 tl.cek valf ve emniyet subabi dahil.
baglanti borulari elemanlari manometre vs 50 tl ...elimde de kuyruk miliyle calisan basit bir kompresor var.......yani 100 tl ye traktorde aninda basincli hava (kuyruk mili kompresorunun her ciftcide var oldugunu varsayarsak)....Sistem sadece lazim oldugunda calisacak boylece fazladan enerji kaybi olmayacak....neyse fotograflari birkac gune eklerim foruma.....
54_lift_o_matic link=topic=63427.msg713501#msg713501 date=1362487162' Alıntı:arkadaşlar LDA dızel aracların pompasına takılan bir alettır traktorde anı gaza basma yuksek devırlere cıkınca cogunuz bi motor kullanıcısı olarak kara duman atar bilirsiniz pekı neden kara duman atar yakıtı tam yakamadıgı ıcın atar işte bu esnaaada lda devreye gırıyor yanmamıs gazları bırıktırıp yenıden yakıyor bu motora hem guc hemde yakıt tasarufu saglıyor inanın lda super bı sıstem kesınlıkle yakıtınızın bellı bı oranda dustugunu goruceksınız cekısı dusurmez tam tersi attırıyor.
KaraMurat link=topic=63427.msg713542#msg713542 date=1362495783' Alıntı:umarim oyledir...bekliycegiz ve gorecegiz
yanmamış gazları biriktirip yeniden yakan bir sistem henüz dünyada icad edilmedi,lda( manifold basınç düzenleyici) turbo motorlarda emme manifoldundaki basınç ile yakıt ayarı yapan bir sistem diye biliyorum yani gaza bastıgında motor anında devirlenip bastığın kadar mazotu yakamıyor devrini alması bir süre alıyor bu zaman aralığında fazla miktarda yakıt silindirlere yollanıyor lda bu sırada manifolddaki hava basıncı pompadaki lda diyaframını oynatarak yakıt ayarını değiştiriyor, fazla yakıtı azaltıyor54_lift_o_matic link=topic=63427.msg713501#msg713501 date=1362487162' Alıntı:arkadaşlar LDA dızel aracların pompasına takılan bir alettır traktorde anı gaza basma yuksek devırlere cıkınca cogunuz bi motor kullanıcısı olarak kara duman atar bilirsiniz pekı neden kara duman atar yakıtı tam yakamadıgı ıcın atar işte bu esnaaada lda devreye gırıyor yanmamıs gazları bırıktırıp yenıden yakıyor bu motora hem guc hemde yakıt tasarufu saglıyor inanın lda super bı sıstem kesınlıkle yakıtınızın bellı bı oranda dustugunu goruceksınız cekısı dusurmez tam tersi attırıyor.
Bu lda yeni traktörlerde mevcutmudur yoksa model olarak yeni filan takılmasımı gerekir.nabolant link=topic=63427.msg713579#msg713579 date=1362500334' Alıntı:yanmamış gazları biriktirip yeniden yakan bir sistem henüz dünyada icad edilmedi,lda( manifold basınç düzenleyici) turbo motorlarda emme manifoldundaki basınç ile yakıt ayarı yapan bir sistem diye biliyorum yani gaza bastıgında motor anında devirlenip bastığın kadar mazotu yakamıyor devrini alması bir süre alıyor bu zaman aralığında fazla miktarda yakıt silindirlere yollanıyor lda bu sırada manifolddaki hava basıncı pompadaki lda diyaframını oynatarak yakıt ayarını değiştiriyor, fazla yakıtı azaltıyor
http://home.wavecable.com/~gregandjenn/VE_Pump/VE_Pump.JPG