Yılmaz abi yapmışken tam olsun. Şimdi avrupa ekipmanlar da hep L şeklinde kıvrık beyaz kırmızı reflektör levhaları kullanılıyor. Yapmışken onlardan olursa hem şık hem modern hemde avrupa standartlarında olur. Mesela havalı makina da en sağ ve soldaki ünitelere monte ediyorlar. Hem yandan hem arkadan L şeklinde olduğu için gözüküyor. Bunun dışında daha başka şeyler de yapılabilir tabi. Ben mesela tüm ekipmanlarımıza genişliğince reflektör bant çekmeyi elimden geldiğince yapıyorum. Hem şık oluyor hemde faydalı. Fazla reflektör göz çıkarmaz...
Erkan onu yapmak sorun değil de yaparken tüm noktaları düşünmek lazım.
Ekim makinalarındaki en meşakkatli iş tohum gübre yüklemesi. Yapılacak olan reflektörlü yükleme işlemini kesinlikle engellememesi gerekiyor.
Benim de ilk aklıma gelen, Avrupa'da örneklerini gördüğümüz. Senin "L" formunda dediğin harici yan reflektörlerdi. Ancak onu koyduğunda, yandan yapılacak bir çuval yükleme işlemi önemli oranda zorlaşıyor.
Avrupa'da bu kısım sorun değil, keza onlarda yükleme işlemi büyük oranda iş makinası ile yapılıyor. Bizde ise elle.
Adam yan kısımdan bi çuvalı atayım dediğiminde ve çuval oraya takıldığında, "bunu buraya koyanın..." diye saydırma başlarsa, ilk benim kulaklar çınlar.
İkinci nokta da ulaşımda yaratacağı sorunlar.
Bizim yollar malum. Hem dar, hem biçimsiz. Tek başına 3 metre mibzerle bile geçerken sorun yaşadığımız oluyor. Tarla yollarındaki fena. Yan reflektörler, makina genişliğini davada artırır.
Son nokta da kanun. Türkiye'de bir aracın trafiğe çıkabilmesi için 3 metre genişliği aşmaması gerekiyor. 3 metrenin üstü ancak özel izinle.
Özetle fiyatı artırmayacak, kullanışlılığı bozmayacak ama güvenlik açısından da bariz şekilde fayda sağlayacak bir tasarımda yapmalı.