sebazios link=topic=80355.msg953645#msg953645 date=1420411907' Alıntı:Hesabın daha kolayı var. Ani kalkışta kafa kalkmadı mı ağırlık tamdır
Hesaplama sonucu;CropMasteR link=topic=80355.msg953630#msg953630 date=1420410783' Alıntı:Merhaba huseyin, soyle bir formul kullansak uyar mi...
Additional weight = implement weight × distance ÷ wheelbase
Ilave agirlik = ekipman agirligi x mesafe ÷ dingil acikligi
Gürkan abi hesabi detaylı olara yaptıgımda;
372 kg ön agırlıgın harıcınde gerekli 385 kg daha gerektiğini ögrendim TESEKKÜRLER
Mesela
1000 kg pulluk (equipment weight) , 150 cm mesafe (distance), 250 cm dingil acikligi (wheel base) olsun
Ilave agirlik = 1000 × 150 ÷ 250
600 kg cikar. Yani bu pullugu randumanli cekmek icin 600 kg ilave agirlik ihtiyacimiz var.
Hüseyin ASLAN link=topic=80355.msg953811#msg953811 date=1420465900' Alıntı:Hesaplama sonucu;
372 kg agırlıga ek olarak 396 kg daha gerektiğini ögrendim tesekkürler abi.
sebazios link=topic=80355.msg953819#msg953819 date=1420468166' Alıntı:Hüseyin, ben de motorları ikiye bölmeden iş yapamayacağımızı öğrendim
Hüseyin ASLAN link=topic=80355.msg953859#msg953859 date=1420471253' Alıntı:O nasıl oluyor be Yılmaz Aga
Yok aman kalsın şahlanmayan at at degildir.sebazios link=topic=80355.msg953864#msg953864 date=1420471831' Alıntı:TD ' nin öndeki 372 kg ' a hesapta söylendiği gibi 396 kg daha eklediğinde sert bi kasise girdiğin an büyük ihtimal tecrübe edersin
Sahi pullukla ilgili paylaşımlar kesildi. Aynı pulluktan niyetim var, paylaşım bekliyorum.
Hüseyin ASLAN link=topic=80355.msg953882#msg953882 date=1420475604' Alıntı:Yok aman kalsın şahlanmayan at at degildir.
Aga inan saç sakal karıstı bu sene.
Görenler bazen beni tanıyamıyor.
Yani ondan paylasım yok Zaten sene basında bi 600 dekar iş yaptım bıraktım köşeye.
Ama yazdan kalma bir resimle sana küçük bir açıklama yapabilirim
Mesela uzun olması çok iyi bir durum. Kollar arasında mesafe arttıkca çekili avrupa pullukları gibi cm ayar kaçmadan sürüm yapılabiliyor.
Kötü yanı yolda traktörün ön tekeri bazen yerden kesilmesi...
Pulluk genişliği arttıkça sürüm kalitesi artıyor çünkü aynalara gelen toprak miktarının artması daha dengeli ve tam anlamıyla topragın alt üst olması demek oluyor.
En can alıcı noktası gördüğün gibi toprak yumusak ve kumsal 5*17inç genişlikte iş imkanı. Dez avantajı ise yüksek hp motorlarda kullanım olanagı saglandıgı için gercekten her parcası agır ve kalıte içeriyor.
Bu gün hesaplama yaparken pulluk boy ölçümü yaptım tam açıda (18inç) 4,5 metre uzunluga sahip
UÖZKAN.77 link=topic=80355.msg953423#msg953423 date=1420396675' Alıntı:normal motorlara çok bişe diyemem..
kepçeli motorun arka jantları hatta arka hidrolik kolları doldurabildiğin kadar doldur.. o kadar iyidir..
90 ' lık motorun ağırlığı 6 tona dayandı anca kararını bulduk diyebilirim..
Emin Ünal link=topic=80355.msg967807#msg967807 date=1423340920' Alıntı:Benim bildiğim kadarıyla %60 arka %40 ön dengeli olan. Sebebi ise arkadaki ekipmanı tarlada indirince arka tekerler hafifte olsa askıya alınıyor....
O sebeble arkanın öne göre , biraz daha ağır olması gerekir diye düşünüyorum.
ortaam askıya niye alsınki hidrolik aşşağıya basmıyor sonuçta bence dengeli olan 50 50 veya 55 45 olması tdd serisinin dengesi 66 serisinden kalma olduğu için öyle öyle olması gerektiği için değil. Demekki 66 serisinin ilk üretildiği yıllarda çekilir tip veya hafif asılır tip ekipmanlar yaygındır o yüzden böyle yapmışlardır buda aynen günümüze kadar devam ediyor zaten ama artık ağır tip çekilir ekipmanlar yaygın o yüzden 50 50 daha dengeli diye düşünüyorum benEmin Ünal link=topic=80355.msg967807#msg967807 date=1423340920' Alıntı:Benim bildiğim kadarıyla %60 arka %40 ön dengeli olan. Sebebi ise arkadaki ekipmanı tarlada indirince arka tekerler hafifte olsa askıya alınıyor....
O sebeble arkanın öne göre , biraz daha ağır olması gerekir diye düşünüyorum.
önün ağırlığı az olmuş oluyor senin dediğin şekilde zaten artırılmalı dengeli patinaj olmalıPOYRAZLI TALHA link=topic=80355.msg967817#msg967817 date=1423341509' Alıntı:Aynen öyle arka tekerlere fazla ağırlık atınca tarlaya motor zora geldiği zaman ön tekerler boşa eşiniyor.
ağbi 1 hp ye 40 kg ağırlık olması gerekiyormuş yaniHüseyin ASLAN link=topic=80355.msg953066#msg953066 date=1420315614' Alıntı:[size=10pt] Arkadaslarım abilerim iyi aksamlar ve kar yagıslı bereketli günler dilerim
Öncelikle böyle bir konu varsa, konular içinde kaybolup bulamadıgım için bunu açtım.
Bildiğiniz gibi agır traktör cok çeker az mazot yakar mantıgı var bizim halkımızda. Tabi böyle olunca yerli üretim kullandıgımız motorlarda onlarca çanta agırlık mevcut. Kulandıgımız çift ceker ya da tek ceker traktörlerde neden gerekli arka ya da ön agırlıklar ? Kullandıgımız ekipmana göre mi agırlık secmeliyiz? Traktörde agırlık dengesini nasıl kurmalıyız?
Sezon ortasında (yanlıs anlasılsın istemem) 8095 tümosan pancar sarımı esnasında gövdeden ikiye ayrıldı önde sahlanmayı kessin diye koyulan ek 250 kg agırlıktan dolayı.
Benim ilgimi ceken nokta ise bu videoda traktörlerde hiç ek arka agırlık yok ya biz yanlıs bılıyoruz yoksa onlar mı. ???
Acaba benimde sökmem gerekli mi?
NOT: Motor 4650kg+1100kg pulluk 5750 kg uygun mu 100 hp motor için?[/size]
https://www.youtube.com/watch?v=w3hzeQPeEQA
İsmail Pelit link=topic=80355.msg967827#msg967827 date=1423342699' Alıntı:önün ağırlığı az olmuş oluyor senin dediğin şekilde zaten artırılmalı dengeli patinaj olmalı