TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

CropMasteR link=topic=80355.msg953630#msg953630 date=1420410783' Alıntı:
Merhaba huseyin, soyle bir formul kullansak uyar mi...

Additional weight = implement weight × distance ÷ wheelbase

Ilave agirlik = ekipman agirligi x mesafe ÷ dingil acikligi

Gürkan abi hesabi detaylı olara yaptıgımda;
372 kg ön agırlıgın harıcınde gerekli 385 kg daha gerektiğini ögrendim TESEKKÜRLER :)

Mesela

1000 kg pulluk (equipment weight) , 150 cm mesafe (distance), 250 cm dingil acikligi (wheel base) olsun

Ilave agirlik = 1000 × 150 ÷ 250

600 kg cikar. Yani bu pullugu randumanli cekmek icin 600 kg ilave agirlik ihtiyacimiz var.
Hesaplama sonucu;
372 kg agırlıga ek olarak 396 kg daha gerektiğini ögrendim tesekkürler abi.
 
Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

Hüseyin ASLAN link=topic=80355.msg953811#msg953811 date=1420465900' Alıntı:
Hesaplama sonucu;
372 kg agırlıga ek olarak 396 kg daha gerektiğini ögrendim tesekkürler abi.

Hüseyin, ben de motorları ikiye bölmeden iş yapamayacağımızı öğrendim :D
 
Hüseyin ASLAN link=topic=80355.msg953859#msg953859 date=1420471253' Alıntı:
O nasıl oluyor be Yılmaz Aga :)

TD ' nin öndeki 372 kg ' a hesapta söylendiği gibi 396 kg daha eklediğinde sert bi kasise girdiğin an büyük ihtimal tecrübe edersin :D

Sahi pullukla ilgili paylaşımlar kesildi. Aynı pulluktan niyetim var, paylaşım bekliyorum.
 
Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

sebazios link=topic=80355.msg953864#msg953864 date=1420471831' Alıntı:
TD ' nin öndeki 372 kg ' a hesapta söylendiği gibi 396 kg daha eklediğinde sert bi kasise girdiğin an büyük ihtimal tecrübe edersin :D

Sahi pullukla ilgili paylaşımlar kesildi. Aynı pulluktan niyetim var, paylaşım bekliyorum.
Yok aman kalsın şahlanmayan at at degildir. :D

Aga inan saç sakal karıstı bu sene.

Görenler bazen beni tanıyamıyor. :D

Yani ondan paylasım yok :) Zaten sene basında bi 600 dekar iş yaptım bıraktım köşeye.

Ama yazdan kalma bir resimle sana küçük bir açıklama yapabilirim :)



Mesela uzun olması çok iyi bir durum. Kollar arasında mesafe arttıkca çekili avrupa pullukları gibi cm ayar kaçmadan sürüm yapılabiliyor.
Kötü yanı yolda traktörün ön tekeri bazen yerden kesilmesi...






Pulluk genişliği arttıkça sürüm kalitesi artıyor çünkü aynalara gelen toprak miktarının artması daha dengeli ve tam anlamıyla topragın alt üst olması demek oluyor.


En can alıcı noktası gördüğün gibi toprak yumusak ve kumsal 5*17inç genişlikte iş imkanı. Dez avantajı ise yüksek hp motorlarda kullanım olanagı saglandıgı için gercekten her parcası agır ve kalıte içeriyor.
Bu gün hesaplama yaparken pulluk boy ölçümü yaptım tam açıda (18inç) 4,5 metre uzunluga sahip :)
 
Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

Hüseyin ASLAN link=topic=80355.msg953882#msg953882 date=1420475604' Alıntı:
Yok aman kalsın şahlanmayan at at degildir. :D

Aga inan saç sakal karıstı bu sene.

Görenler bazen beni tanıyamıyor. :D

Yani ondan paylasım yok :) Zaten sene basında bi 600 dekar iş yaptım bıraktım köşeye.

Ama yazdan kalma bir resimle sana küçük bir açıklama yapabilirim :)



Mesela uzun olması çok iyi bir durum. Kollar arasında mesafe arttıkca çekili avrupa pullukları gibi cm ayar kaçmadan sürüm yapılabiliyor.
Kötü yanı yolda traktörün ön tekeri bazen yerden kesilmesi...






Pulluk genişliği arttıkça sürüm kalitesi artıyor çünkü aynalara gelen toprak miktarının artması daha dengeli ve tam anlamıyla topragın alt üst olması demek oluyor.


En can alıcı noktası gördüğün gibi toprak yumusak ve kumsal 5*17inç genişlikte iş imkanı. Dez avantajı ise yüksek hp motorlarda kullanım olanagı saglandıgı için gercekten her parcası agır ve kalıte içeriyor.
Bu gün hesaplama yaparken pulluk boy ölçümü yaptım tam açıda (18inç) 4,5 metre uzunluga sahip :)

Hüseyin bu mesajı olduğu gibi 'otomatik pullukla marka seçimi' isimli konuya kopyalıyorum. Ordan devam edelim.
 
Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

UÖZKAN.77 link=topic=80355.msg953423#msg953423 date=1420396675' Alıntı:
normal motorlara çok bişe diyemem..

kepçeli motorun arka jantları hatta arka hidrolik kolları doldurabildiğin kadar doldur.. o kadar iyidir..

90 ' lık motorun ağırlığı 6 tona dayandı anca kararını bulduk diyebilirim..

Çok haklısın abi daha 2 gün önce traktörü deviriyordum'
1-2 günlüğüne köye gittim köyden bi abi ahırda biraz pislik var atıverelim işin yoksa dedi atmak için gittim doldurdum kepçeyi kaldırdım sıkıntı yok, az ilerde küçük bir taşa geldi sol arka teker 1 metreye yakın havalandı Allahtan kepçe yere yakındı hemen bırakabildim biraz yukarda olsa kesin devrilmişti :D
Normalde hidrolik kollarına takılan ağırlığı var ön yükleyicinin :)
 
Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

Kelepçeli traktörun arkasına koyabildigin kadar ağırlık koymak lazım tabi arka lastik durumda göz önüne alınmalı birde ciftceker traktörde on kepçe doluyken ilk kalkış sert olmamalı yoksa traktör burnunun üstüne dikilir oda devrilme tehlikesi yaratır.
 
Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

konuyu biraz hortlatalım bugün tdnin kullanım kitapçığına göz gezdirdim tam ağırlıktaki dengesi %60 arka %40 ön şeklindeymiş traktör toplam 4680 kg ağırlığında yani arkaya 2820 öne 1880 kg ağırlık biniyor bu durumda ne yapmalı? Benim aklıma gelen çözüm arka ağırlıkları sökmek (300kg) ve ihtiyaç olursa önü ağırlaştırmak. Buda farklı şekillerde olabilir mesela ön tekerlere su doldurmak, ağırlığı öne doğru uzatmak, veya biyerlerine ek ağırlık eklemek sizin tavsiyeleriniz neler? Bu dengesizlik zıplama sorununa yol açarmı?
 
Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

Benim bildiğim kadarıyla %60 arka %40 ön dengeli olan. Sebebi ise arkadaki ekipmanı tarlada indirince arka tekerler hafifte olsa askıya alınıyor....
O sebeble arkanın öne göre , biraz daha ağır olması gerekir diye düşünüyorum.
 
Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

Emin Ünal link=topic=80355.msg967807#msg967807 date=1423340920' Alıntı:
Benim bildiğim kadarıyla %60 arka %40 ön dengeli olan. Sebebi ise arkadaki ekipmanı tarlada indirince arka tekerler hafifte olsa askıya alınıyor....
O sebeble arkanın öne göre , biraz daha ağır olması gerekir diye düşünüyorum.

Aynen öyle arka tekerlere fazla ağırlık atınca tarlaya motor zora geldiği zaman ön tekerler boşa eşiniyor.
 
Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

Emin Ünal link=topic=80355.msg967807#msg967807 date=1423340920' Alıntı:
Benim bildiğim kadarıyla %60 arka %40 ön dengeli olan. Sebebi ise arkadaki ekipmanı tarlada indirince arka tekerler hafifte olsa askıya alınıyor....
O sebeble arkanın öne göre , biraz daha ağır olması gerekir diye düşünüyorum.
ortaam askıya niye alsınki hidrolik aşşağıya basmıyor sonuçta :) bence dengeli olan 50 50 veya 55 45 olması tdd serisinin dengesi 66 serisinden kalma olduğu için öyle öyle olması gerektiği için değil. Demekki 66 serisinin ilk üretildiği yıllarda çekilir tip veya hafif asılır tip ekipmanlar yaygındır o yüzden böyle yapmışlardır buda aynen günümüze kadar devam ediyor zaten ama artık ağır tip çekilir ekipmanlar yaygın o yüzden 50 50 daha dengeli diye düşünüyorum ben :)
 
Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

POYRAZLI TALHA link=topic=80355.msg967817#msg967817 date=1423341509' Alıntı:
Aynen öyle arka tekerlere fazla ağırlık atınca tarlaya motor zora geldiği zaman ön tekerler boşa eşiniyor.
önün ağırlığı az olmuş oluyor senin dediğin şekilde zaten artırılmalı dengeli patinaj olmalı
 
Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

Hüseyin ASLAN link=topic=80355.msg953066#msg953066 date=1420315614' Alıntı:
[size=10pt] Arkadaslarım abilerim iyi aksamlar ve kar yagıslı bereketli günler dilerim :)
Öncelikle böyle bir konu varsa, konular içinde kaybolup bulamadıgım için bunu açtım.
Bildiğiniz gibi agır traktör cok çeker az mazot yakar mantıgı var bizim halkımızda. Tabi böyle olunca yerli üretim kullandıgımız motorlarda onlarca çanta agırlık mevcut. Kulandıgımız çift ceker ya da tek ceker traktörlerde neden gerekli arka ya da ön agırlıklar ? Kullandıgımız ekipmana göre mi agırlık secmeliyiz? Traktörde agırlık dengesini nasıl kurmalıyız?
Sezon ortasında (yanlıs anlasılsın istemem) 8095 tümosan pancar sarımı esnasında gövdeden ikiye ayrıldı önde sahlanmayı kessin diye koyulan ek 250 kg agırlıktan dolayı.
Benim ilgimi ceken nokta ise bu videoda traktörlerde hiç ek arka agırlık yok ya biz yanlıs bılıyoruz yoksa onlar mı. ???
Acaba benimde sökmem gerekli mi?
NOT: Motor 4650kg+1100kg pulluk 5750 kg uygun mu 100 hp motor için?
[/size]
https://www.youtube.com/watch?v=w3hzeQPeEQA


ağbi 1 hp ye 40 kg ağırlık olması gerekiyormuş yani
100hp=4000kg
50hp=2000kg
 

Ynt: TRAKTÖRLERDEKİ AGIRLIK DENGESİNİ NASIL KURMALIYIZ

İsmail Pelit link=topic=80355.msg967827#msg967827 date=1423342699' Alıntı:
önün ağırlığı az olmuş oluyor senin dediğin şekilde zaten artırılmalı dengeli patinaj olmalı

Aynen örnek vercek olursak bizim 70-66 nın arkada birer ağırlık var, 80-66 da ise arkada üçer ağırlık ön ağırlıklar yine tam. Bizim için sorun olmuyor fakat 80-66yla tarlaya giderken öne çuval atmak gerekiyor..
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt