peki ben mf 6455 ile 4f de rampa çıkarken 4e vitesinden daha seri çıkıyo 4e 2000 devirle çıkabiliyo iken 38 km, 4f de aynı rampada 39 km 1600 1700 devirde çıkıyo bu biraz tezat olmuyomuceya023 link=topic=48937.msg479533#msg479533 date=1322736843' Alıntı:maygun10 maksimum tork devrinde traktör maksimum güçünü üretmez.. tork un tekerlere aktarımı şanzımanla olur.. maksimum devirde motor maksimum güç üretir.. güç esas olandır performansta (yakıt tüketimini katmıyorum).. traktörden aldıgınız performans esas olarak kullandıgınız devirdeki güçü dür.. tork ve devir güçün çarpanlarıdır.. tork un devir aralıgında değişme oranı devirdeki değişme oranına göre düşüktür.. onun için devir arttıkca üretilen güç artar.. vites küçültülerek devir artışı yapmak daha fazla çekiş güçü sağlar... örnegin bir rampaya girerken tam gaz gireriz motor devri düştükce vites değişiriz.. eger maksimum tork devrinde rampaya girerseni hemen motor yıgılır vites i daha erken küçültmek durumunda kalırsınız.. umarım açıklayıcı olmuştur... torku çok kafaya takmayın maksimum performans konusunda bg güçü önemlidir.. yakıt ekonomisi gibi konularda tork ön plana çıkabilir..
6455 link=topic=48937.msg481264#msg481264 date=1322944407' Alıntı:peki ben mf 6455 ile 4f de rampa çıkarken 4e vitesinden daha seri çıkıyo 4e 2000 devirle çıkabiliyo iken 38 km, 4f de aynı rampada 39 km 1600 1700 devirde çıkıyo bu biraz tezat olmuyomu
yokuşa girmeden önce 14 gazla gidiyorsak yokuşta biraz daha gaz pedalına dokunarak aynı devirle çıkabilirizceya023 link=topic=48937.msg479533#msg479533 date=1322736843' Alıntı:maygun10 maksimum tork devrinde traktör maksimum güçünü üretmez.. tork un tekerlere aktarımı şanzımanla olur.. maksimum devirde motor maksimum güç üretir.. güç esas olandır performansta (yakıt tüketimini katmıyorum).. traktörden aldıgınız performans esas olarak kullandıgınız devirdeki güçü dür.. tork ve devir güçün çarpanlarıdır.. tork un devir aralıgında değişme oranı devirdeki değişme oranına göre düşüktür.. onun için devir arttıkca üretilen güç artar.. vites küçültülerek devir artışı yapmak daha fazla çekiş güçü sağlar... örnegin bir rampaya girerken tam gaz gireriz motor devri düştükce vites değişiriz.. eger maksimum tork devrinde rampaya girerseni hemen motor yıgılır vites i daha erken küçültmek durumunda kalırsınız.. umarım açıklayıcı olmuştur... torku çok kafaya takmayın maksimum performans konusunda bg güçü önemlidir.. yakıt ekonomisi gibi konularda tork ön plana çıkabilir..
qarizmatiqa link=topic=48937.msg484127#msg484127 date=1323284246' Alıntı:yokuşa girmeden önce 14 gazla gidiyorsak yokuşta biraz daha gaz pedalına dokunarak aynı devirle çıkabiliriz
Magnum serisi traktör, ek güç üretiminde max tork devri 1500 rpm de max 400 hp güç veriyor, traktörü pullukla kullanmak için iyi bir motor haritası görüntüsü var gibi , heeri.Ynt: TRAKTÖRDE TAM GÜÇ HANGİ DEVİRLER ARASINDA MEYDANA GELİYOR
maygun10 maksimum tork devrinde traktör maksimum güçünü üretmez.. tork un tekerlere aktarımı şanzımanla olur.. maksimum devirde motor maksimum güç üretir.. güç esas olandır performansta (yakıt tüketimini katmıyorum).. traktörden aldıgınız performans esas olarak kullandıgınız devirdeki güçü dür.. tork ve devir güçün çarpanlarıdır.. tork un devir aralıgında değişme oranı devirdeki değişme oranına göre düşüktür.. onun için devir arttıkca üretilen güç artar.. vites küçültülerek devir artışı yapmak daha fazla çekiş güçü sağlar... örnegin bir rampaya girerken tam gaz gireriz motor devri düştükce vites değişiriz.. eger maksimum tork devrinde rampaya girerseni hemen motor yıgılır vites i daha erken küçültmek durumunda kalırsınız.. umarım açıklayıcı olmuştur... torku çok kafaya takmayın maksimum performans konusunda bg güçü önemlidir.. yakıt ekonomisi gibi konularda tork ön plana çıkabilir..