Aleyküm selam,
Biçerde, traktörde, araçta yazılım kullanıyoruz.
Forumda, ilgili konular mevcuttur.
Yazılım yapılması +güç, %10-15 gibi yakıt tasarrufu yapabilir.
Motor ömrünü, sürüş tercihleri doğru olursa kısaltmaz.
Biçerdöverde , Claas Tucano 320 ve JD W540 model için kesinlikle yapılmasını tavsiye ederiz.
Tucano 320 , tork eğrisi ucu 2300 rpm de düşük ayar verilmiş , 2500 rpm devire şekil düzeltmesi yapılıyor.
Motorun torku sabit tutularak + 40 hp güç elde ediliyor.
Güç=Tork*Devir/9551 , motor anma gücü sonu 2300 devirde 205 hp iken 2500 rpm devire çekildiğinden sadece beygir sayısı artmış oluyor.
Mekanik aksam 2400 rpm de verimli çalışmaya ayarlanmıştır.
JD W 540 ise aynı durum söz konusudur, 300 hp güce ayarlanır , +100 n.m. tork ile 1000 n.m. torka motora ayar verilir.
Traktörlerin motor grafiklerinde farklı durumlar söz konusu oluyor.
Sabit tork aralığının ve sabit güç aralığının boyu uzatılabilir , sadece tork eklenen veya sadece beygir gücü arttırılacak modellerde olabiliyor.
EGR iptal edildiği zaman motora giren ortalama %10 gibi egzoz gazı yerine hava yakıt karışımı kullanılmış oluyor, güç ve tork artıyor.
Motor grafiklerinde tork eğrileri bir taksi motorunda olduğu gibi dümdüz ve hiç pürüzsüz bir yapıya sahip değildir, sinyal güçlendirme yaparak dışarıdan kutuyla uygulanabilecek çözümler olduğu gibi direk beyine yapılacak yazılım ile de yazılım iyileştirmesi yapılıyor.
Sabit tork aralığının boyu açılınca erken devirde açan turboya ihtiyaç duyulabilir.
Soğutma sisteminin yeterliliği kontrol edilmesi gerekir.
Ağır hizmet tipi şanzıman kullanılan modellerde +50 hp ye kadar yazılım yapılabiliyor.
Hafif tip şanzıman kullanılan modellerde soft, yumuşak yazılım tavsiye ederiz.
Aynı motor farklı şanzıman tiplerinde kullanılabiliyor.
Deuthz 5120C model, 110 kw, 600 n.m. torka açılma durumu var.
Traktör ağırlığını 5 ton kabul edersek , 11 n.m./kg , ağırlık dengesi üzerinde bir yüklenme durumu söz konusu olacağından yaş sürüm yapılan yerlerde belki olumlu etkisi olacak , kumsal olan yerlerde olumsuz etkisi de olabilir, bu konuda tecrübemiz yoktur.
Bir taksi motorunda 3 farklı beygir gücü seçeneği varsa turbosuz 90 hp , turbolu 110 hp , turbolu 130 hp ,
Yüksek beygir gücündeki modelin turbo basıncı , orta beygir güçlü modelden biraz daha fazladır ve motorun volan ağırlığı da benzer şekilde fazla yapılır.
Turbosuz modele orta güçteki modelin turbosu takılırsa durum tölere edilebilir, yüksek beygirdeki motorun turbosu takılırsa durum tölere edilmeyebilir.
Motor ayarlarına yapılacak müdahalelerde sistemin tamamı etkileniyor, bu durumunda motor ömrüne hiç etkisi yoktur denemez , malzeme kalitesi daha çok motor ömründe etkili olacaktır.
NH TR5 110 EC modele, egzantrik attık , turbo yeniledik , volan değiştirmedik, optimum yakıt seviyesi yakalanamayabilir , kimisi için çok önemsenmeyecek bir durumda olabilir, belki aynı işte benzer güçteki başka bir modelle %10-20 yakıt farkı oluşur.
NH T5 115 EC model seviyesinde düşük yakıtla iş yapmaz.
Yazılım konusu bizce bilinçli bir kişi tarafından yapılırsa kesinlikle yaptırmaya değerdir.
Çekmeyen bir traktör insanın iş yapma hevesini kırıyor.