biraz daha detay ...Yusuf link=topic=23485.msg192666#msg192666 date=1246900642' Alıntı:Bence en basit olarak yere yatırılan 30 cm çapındaki bir tomruğun üzerine traktörün iz genişliklerine ayarlanarak iki adet sağlam kalas tam ortasından tomruğa binecek şekilde konur.Tıpkı çocuk parklarındaki tahteravalliler gibi Traktör yavaş yavaş kalasların üzerine sürülür hagi noktada traktör dengeye gelirse ağırlık noktasıda tomruğun tam üzerine gelen noktasıdır.
paylaşımlarını dikkatle izliyorum ... mücadeleci bir yapınız var...mutlaka doğru yorumu bulursunuz ...traktörün yerden yüksekliğini devre dışi bakalım ...ali_kockaya link=topic=23485.msg193084#msg193084 date=1246998373' Alıntı:şimdi elimizde bir veri var.ancak ağırlık merkezinin birde yerden yüksekliği var.örneğin havaleli yükü olan kamyonlar kolay devrilir çünkü ağırlık merkezi yerden yükseldikçe devrilme kolaylaşır.ikinci veriyi de aynı şekilde elde edecez.bu sefer sağdaki büyük ve küçük lastikler ile soldakleri kantara çıkaracaz.(çünkü bağzı traktörlerin yakıt depoları sağda yada soldadır...)bizi işimizi kolaylaştırmak için iki tarafın da aynı olduğunu kabul edelim.yani traktörümüzün ağırlık merkezi arka dingilden 80 cm uzakta traktörün tam ortasını dikine kestiğini farz ettiğimiz çizgi üzerinde.ama bize 3 ncü veri azım yerden yüksekliği kaç cm....
katılıyorum...okkangal link=topic=23485.msg193091#msg193091 date=1246998869' Alıntı:yatay eksende tespit etmek bence ekpiman uygulamalarında bir takım faydalar sağlamakta kafidir ... değilmi atilla abi ... yükseklik önemli değil ... eğer çok hızlı bir araç olsa idi o zaman dikkat ederdik dikey eksendeki koordinata ....
yüksek yapılı ve yüksek hızlı 936 da ağırlık merkezini FSC ile dengelemeğe çalışıyorokkangal link=topic=23485.msg193091#msg193091 date=1246998869' Alıntı:yatay eksende tespit etmek bence ekpiman uygulamalarında bir takım faydalar sağlamakta kafidir ... değilmi atilla abi ... yükseklik önemli değil ... eğer çok hızlı bir araç olsa idi o zaman dikkat ederdik dikey eksendeki koordinata ....
ali_kockaya link=topic=23485.msg193095#msg193095 date=1246999466' Alıntı:örnek traktörümüz ön dingil ile arka dingil arsı mesafe 240 cm.ve lastikler arası açıklık içten içe 100 cm diyelim.dıştan dışa 180 cm diyelim.yani traktörümüzün ağırlık merkezi arka dingilden 80 cm traktörün dış kenarından 90 cm uzaklıkta ve yerden x cm yükseklikte bir nokta.bu noktayı şöyle bulacaz.traktörün yana devrilme açısını bulacaz.örneğin traktörümüz 45 derecede devriliyorsa.traktörün ağırlık merkezi (90cm X tan 45derece=90 cm eder.yani ağırlık merkezinin yerden yüksekliği 90 cm dir.bu benim sorunuz üzerine geliştirdiğim bir fikir.eğer bu mantık yanlış ve bir doğru yöntem varsa sizden bekliyorum....
devrilme ölçüsü olarak düşünmeyelim ...yatay olarak ağırlık merkezi ???ali_kockaya link=topic=23485.msg193099#msg193099 date=1247000229' Alıntı:öyle bir sistem kurulmalı ki bir damper gibi.traktör yavaş yavaş traktörü yanına devirme şeklinde kaldıracak.ve traktör aynı zamanda zincirle bağlanıp tam devrilmesi engellenecek.tam denge noktasında elinle ittirdiğinde traktör devilecek kadar dengede (sallantıda)olmalı.işte ozaman yerdeki lastiğin köşesinden yukarıya doğru dik bir ok çıkarırsan o çizgi ağırlık merkezinden geçer.ve devrilme açısını bu şekilde ölçüp 90 derceden çıkartıp ele ettiğimiz açının tanjantıyla traktör ağırlık merkezinin traktör kenarına uzaklığıyla çarparsak yerden yüksekliğini buluruz.bence...
atilla link=topic=23485.msg193098#msg193098 date=1246999850' Alıntı:yusuf kardeşim kaçırdığı balığı tekrar yakalasın...
ali_kockaya link=topic=23485.msg193104#msg193104 date=1247000645' Alıntı:Ben aynı fikrimi savunuyorum.elektronik kantarda tartıp.basit bir orantı hesabıyla ağırlık merkezinin yatay olarak hangi noktada olduğu bulunur.ki o noktadan kriko ile kaldırdığında bütün traktörü kaldırabilirsin...