teşekkürler.masseysuper90 link=topic=534.msg166439#msg166439 date=1237487905' Alıntı:isteyene istediği kadar yardımcı olunur
Bu araçlar birbirlerine bağlandığında torku yüksek olanın diğerini götürebilme şansı daha fazladır,diyorsanız katılmıyorum ,çünkü hangisi ağırsa o götürür sonuçta 4 lastik üstünde iş yapıyor,samenin bahçe tipi traktörü var lastikleri ,çapı, yüksekliği ,ağırlığı az ama 100 hp ben şimdi bu traktörü normal traktörle (75)hp çekerim şimdi tork nerde kaldımasseysuper90 link=topic=534.msg166420#msg166420 date=1237485975' Alıntı:Tork araç motorlarındaki moment kuvvetidir. Bir başka deyişle gücün uygulanma şeklidir. Pistonlar krank miline ne kadar büyük momentle itme kuvveti uygularsa tork da o kadar fazla olur. Dizel motorlarda piston kol uzunluğu benzinli motorlardakinden daha uzun olduğundan dizel motorların torku daha yüksek olur.
Pratik olarak anlatmamız gerekirse bir adamı devirmek için 2 kişi aynı gücü kullanacak. Birisi adamı bacağından itekledi diğeri ise omuzundan. Omuzdan itekleyenin verdiği zarar daha fazla olacaktır, hatta belki devirebilecektir. Ama bacaktan itenin pek de şansı yok. Daha çok güç uygulaması gerekecektir.
Yani kısacası tork, aracın az güçle ne kadar çok iş yapabileceği anlamına gelmektedir. İşte bu sebeptendir ki dizel motorlar daha iyi çekişe sahip olur az devirle daha çok iş yapabilir ve daha az yakarlar. Tabi bu kanunda işten kazanç hızdan biraz kayıp sağlamaktadır. Zira dizel motorlar piston kolu uzunluğu sebebiyle yüksek devirlere çıkamazlar. Ama düşük devirle işi bitirmesini de bilirler.
Umarım tork merakınızı giderebildim. Bir örnek daha vermemiz gerekirse, 70bg gücünde 2 aracımız var. Birinin torku diğerinden daha yüksek. Bu araçlar birbirlerine bağlandığında torku yüksek olanın diğerini götürebilme şansı daha fazladır. Torku yüksek olanın daha hızlı gitmesi olasıdır fakat aynı hıza çıkabilseler bile düşük torklu olanın arkadan geleceği kesindir. Yokuş yukarı yapılan yarışta ise torku yüksek olan garanti kazanandır.
İşte bu yüzden tork çok önemli bir kavramdır. Trafikteki ara hızlanmalarda devri iyi ayarlayabilirseniz yüksek tork ile neyi kast etmek istediğimi anlayabilirsiniz.
sağolasın birader aydınlattığın için +repmasseysuper90 link=topic=534.msg166420#msg166420 date=1237485975' Alıntı:Tork araç motorlarındaki moment kuvvetidir. Bir başka deyişle gücün uygulanma şeklidir. Pistonlar krank miline ne kadar büyük momentle itme kuvveti uygularsa tork da o kadar fazla olur. Dizel motorlarda piston kol uzunluğu benzinli motorlardakinden daha uzun olduğundan dizel motorların torku daha yüksek olur.
Pratik olarak anlatmamız gerekirse bir adamı devirmek için 2 kişi aynı gücü kullanacak. Birisi adamı bacağından itekledi diğeri ise omuzundan. Omuzdan itekleyenin verdiği zarar daha fazla olacaktır, hatta belki devirebilecektir. Ama bacaktan itenin pek de şansı yok. Daha çok güç uygulaması gerekecektir.
Yani kısacası tork, aracın az güçle ne kadar çok iş yapabileceği anlamına gelmektedir. İşte bu sebeptendir ki dizel motorlar daha iyi çekişe sahip olur az devirle daha çok iş yapabilir ve daha az yakarlar. Tabi bu kanunda işten kazanç hızdan biraz kayıp sağlamaktadır. Zira dizel motorlar piston kolu uzunluğu sebebiyle yüksek devirlere çıkamazlar. Ama düşük devirle işi bitirmesini de bilirler.
Umarım tork merakınızı giderebildim. Bir örnek daha vermemiz gerekirse, 70bg gücünde 2 aracımız var. Birinin torku diğerinden daha yüksek. Bu araçlar birbirlerine bağlandığında torku yüksek olanın diğerini götürebilme şansı daha fazladır. Torku yüksek olanın daha hızlı gitmesi olasıdır fakat aynı hıza çıkabilseler bile düşük torklu olanın arkadan geleceği kesindir. Yokuş yukarı yapılan yarışta ise torku yüksek olan garanti kazanandır.
İşte bu yüzden tork çok önemli bir kavramdır. Trafikteki ara hızlanmalarda devri iyi ayarlayabilirseniz yüksek tork ile neyi kast etmek istediğimi anlayabilirsiniz.
traktörlerin maximum torku hepsinin 15 gazmıdır yoksa traktördem traktöre değişiyormu???masseysuper90 link=topic=534.msg166619#msg166619 date=1237552762' Alıntı:Bence traktörleri kendi sınıfında değerlendir.Adı üstünde bahçe traktörü diyorsun orta sınıf traktörle çekerim diyorsun mantığın yanlış.O yüz beygire 6 lı pulluk tak bakalım çekecek mi?
Konuyu saptırma istersen TORK konusunda bilgi istemiştin verdik gerisi senin sorunun takarsın çeker çekemez
samsunbafra link=topic=534.msg166667#msg166667 date=1237564195' Alıntı:ya ben anlatamıyorum ya siz anlamıyorsunuz,aynı hp deki traktörleri arka arkaya bağlasak torku yüksek olan ötekini çeker diyen sen değilmisin bende diyorumki arkaarkaya çekmede torkun bir önemi yoktur,burda hangi traktör ağırsa o çeker diyorum .ancak rampada torku yüksek olan gider ona katılıyorum fakat çekmeyle torkun bir öne mi yoktur
delidolu11 link=topic=534.msg166662#msg166662 date=1237563215' Alıntı:traktörlerin maximum torku hepsinin 15 gazmıdır yoksa traktördem traktöre değişiyormu???
ÇağRı link=topic=534.msg3495#msg3495 date=1199647309' Alıntı:evet 285 çok az yakmaz ama şu an kullandığın 285in 1980lerde yapıldığını unutma motorlar eskidikçe yakıtı artar ayrıca sen eğer 285in 398den fazla yaktığını iddia edersen ben sana hiçbirşey bilmiyorsu derim dersen i 285le 398in beygir gücü farklı yeni 286larla 285i veya daha başka bir motorla 285i karşılaştırdığında 285 ya aynı ya az yakar 285i tarlaya koydu mu 8 saat çalışırsın tabi süreceğin yer eğimine göre değişir sendeki fazla yakma motorunun eskimesindendir zaten rektefiyeye giren bi motorun otomatik olarak yakıtı da düşer