Nail abimi rahmetle anarak bir bilgilendirme yapalım konu öne çıkmışken.Ynt: traktör , şasisi döküm mü olmalı , çelik profilden mı olmalı...
Bence de döküm olmalı. Neden derseniz; traktörün bütün aktarma organları birbirine sabit olarak bağlanmıştır, yani aralarında esneme ve hareketlilik sağlayacak bir takoz, pleyt v.b. bi malzeme kullanılmamıştır. Bu arada genleşme durumuda göz önüne alınmıştır. Eğer farklı metaller kullanılırsa farklı sıcaklıklarda da farkıl genleşmeler olurki; sonuç önlenemeyen yağ kaçakları, devamlı gevşeyen cıvatalar ve çatlayan profil ve buna yapılan bilinçsiz kaynak işleri...Şahsi kanaatim.
Tam şasi sadece jd de bulunan bir sistem. (Diğer markalarda da kısmi (yarım) döküm şasiler bulunsada tam şasi yok.) Nail abinin bahsettiği gibi jd lerde aktarma organları birbirine bağlı değil, motor takozun üstünde, şanzıman takozun üstünde -birbirinden ayrı vaziyette durur-. Motorla şanzımanın arasında dışarıdan görünür şekilde şaft vardır aktarmayı bu şaft yapar yani motor ve şanzıman diğer tüm traktörlerdeki gibi birleşik değildir. Motor ve şanzımanın titreyerek yarattığı titreşim stres oluşturur; zamanla bu stres gerekeni yapar. Jonderenin stresi en fazla takozun üstündeki motorun kaputu sallamasıdır. Bu sistem jonderenin Almanya menşeili tüm traktörlerinde mevcuttur Almanya dışındaki üretim tesislerinde de mevcut değildir. Yani şase varsa jd almandır yoksa değildir