Traktör Römork Fren hidrolik Valfi kullanımı hk

04.10.2008
4,134
196

Merhaba, yeni 80bg üzeri traktörlerin çogunda standart olarak bulunan, kubota da 2011 den belli standart olarak vardı ancka hiç kullanmadıgımız Römork fren jackını kullanan test edenler , deneyimlerini paylaşırsa memnun olurum. Valf traktör üzerinde erkek jack olarak duruyor aslında uygun dişi jacklı hiç fren hortumu olmamasından da kaynaklı test edemedik.
Fren pedalıyla senkronize çalışıyor bu valf, ancak muhtemelen römork fren pistonunun da ayarlanlanması lazım hassasiyetine göre.

Son eklediğim resim Kubota m40 serisinin fren sisteminin şeması 2. nolu yuva römork freni
 

Resimler ve ekler

  • 20230626_150317.jpg
    20230626_150317.jpg
    194.7 KB · Görüntüleme: 134
  • 20230626_150504.jpg
    20230626_150504.jpg
    179.1 KB · Görüntüleme: 131
  • WhatsApp Image 2023-07-06 at 15.57.29.jpeg
    WhatsApp Image 2023-07-06 at 15.57.29.jpeg
    217 KB · Görüntüleme: 111
  • trailer brake.PNG
    trailer brake.PNG
    391.1 KB · Görüntüleme: 127
Son düzenleme:
Römorkta bulunan hidrolik fren hattı üzerine hidrolik kısıcı valf eklemek gerekebilir. Aksi halde römork traktörden önce veya sonra fren yapabilir. Bu valf üzerinden deneyerek ayar yapabilirsiniz. Genelde römork frenindeki hidrolik silindirler tek yön oluyor. Ek'teki bilgiye göre tek bir yönde kısma yapılmak isteniyorsa çekvalfli tek yönlü kısma valfi gerekiyor. Çekvalf olmazsa geç fren yapıp geç freni bırakabilir veya tam tersi olur.
1688630361598.png
 
  • Beğen
Tepkiler: ceya023
Römorkta bulunan hidrolik fren hattı üzerine hidrolik kısıcı valf eklemek gerekebilir. Aksi halde römork traktörden önce veya sonra fren yapabilir. Bu valf üzerinden deneyerek ayar yapabilirsiniz. Genelde römork frenindeki hidrolik silindirler tek yön oluyor. Ek'teki bilgiye göre tek bir yönde kısma yapılmak isteniyorsa çekvalfli tek yönlü kısma valfi gerekiyor. Çekvalf olmazsa geç fren yapıp geç freni bırakabilir veya tam tersi olur.
Ekli dosyayı görüntüle 76226

Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için haklısınız böyle bir ayar mekanizması olmalı lakin römork frenini yapan piston unda kısalık ve uzunlugunu ayarlayarak erken tutup geç bırakmaması bir miktar ayarlanabilir. burada esas olan sertliğin balatalardan ayarlanması yag basıcına göre hafif bir frende bile kilitlenmemesi lazım.

İşin garip tarafı bir cok romork üreticisi budurumdan bi haber . Yıllardır olan bu valfi aktif kullandıgımızda ciddi guvenlik ve konfor getirecektir.
 
Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için haklısınız böyle bir ayar mekanizması olmalı lakin römork frenini yapan piston unda kısalık ve uzunluğunu ayarlayarak erken tutup geç bırakmaması bir miktar ayarlanabilir. burada esas olan sertliğin balatalardan ayarlanması yağ basıcına göre hafif bir frende bile kilitlenmemesi lazım.
İşin garip tarafı bir cok römork üreticisi bu durumdan bi haber . Yıllardır olan bu valfi aktif kullandığımızda ciddi güvenlik ve konfor getirecektir.
Bi haber olmayan , Köksal römork , bir yılı aşkın süredir yurt dışına hava frenli römork gönderiyor ,
Bizde, 10 tonluk , 15 m^3 ve 10 tonluk katı gübre dağıtma makinesi bulunuyor.
10 tonluk römorkta çift dingilde fren bulunuyor.
Fren hotumunu normal damper çıkışına bağlıyoruz, rampa inerken manuel olarak kullanıyoruz.
27 ton çakıl taşı yükledik , römorktan çıt ses gelmiyor.
%40-45 gibi eğimde , 1 km mesafe de balatalar ısınma yapmadı, gayet güzel tutuyorlar.
Römorkun önüne 3,5 tonluk , 70-75 hp bir traktör bağlamıştık.
70 hp lik traktora TD85 turbosu taktığımızdan beygirini tam bilemiyoz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ceya023
Bi haber olmayan , Köksal römork , bir yılı aşkın süredir yurt dışına hava frenli römork gönderiyor ,
Bizde, 10 tonluk , 15 m^3 ve 10 tonluk katı gübre dağıtma makinesi bulunuyor.
10 tonluk römorkta çift dingilde fren bulunuyor.
Fren hotumunu normal damper çıkışına bağlıyoruz, rampa inerken manuel olarak kullanıyoruz.
27 ton çakıl taşı yükledik , römorktan çıt ses gelmiyor.
%40-45 gibi eğimde , 1 km mesafe de balatalar ısınma yapmadı, gayet güzel tutuyorlar.
Römorkun önüne 3,5 tonluk , 70-75 hp bir traktör bağlamıştık.
70 hp lik traktora TD85 turbosu taktığımızdan beygirini tam bilemiyoz.
havalı fren ekstra maliyet zaten orjinalde hidrolik fren çıkışı var. Hidrolik fren çıkışlı traktörlerin baglantısı düz alın jack lı veya normal erkek jack lı olarak duruyor. ve fren pedalı ile senkronize çalışıyor bunu kullanan arıyorum açıkcası.
Damper çıkışından freni kontrol etmek zor tekeri kilitleyecek kadar hızlı yagda basabilir veya tam tersi yavasta kalabilir. Aniden önünüze bişey çıktıgı durumda damper çıkışını kontrol edene kadar iş işten geçmiş olabilir.

Traktöre bu sistemi koymuslar kullanmak gerek nasip olursa yeni yaptırdıgım tandem römork ta test edeceğim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Merhaba, biz 12 tonluk romorku hem arion 540 ta hem de fiat 55 46 da kullaniyoruz, ustelik tek hortum ile. Romorkla birlikte geken hortum standart damper hortumu idi. Bu hortumu fiatta kullanarak manuel fren kullanabiliyoruz ancak claas ta duz alinli fren cikisi var bu hortumu kullanmak icin hortumun traktor tarafina yakin kisimdan kesip T koyduk, T koydugumuz hortumun ucuna arion a uygun duz alinli jack taktik, simdi ayni hortum ile ayni romorku iki ayri traktorde sorunsuz kullanabiliyoruz, kullanmadan once cok test yaptim, sert frende traktor ile ayni surede tutuyor ama hafif frenlerde romork biraz daha once devreye giriyor fakat bu kadar problem edilecek bir fark degil. Zaten tirlarda daa once dorsenin fren yapmasi beklenir ozellikle kis aylarinda cekicinin once frene yapmasi durumunda dorse arkadan vuracagi icin kafa bukme sorunu olabiliyor. Fren pedalindan ayagimi cektigim anda romorktaki fren lifti eski pozisyonuna donuyor yani takili kalma vs sorunu yok. Ayak frenine bagli oldugu zaman ozellikle inislerde surme olmuyor ve daha hizli inme inkani oluyor, oncedene yuklu inerken panik olurduk en kucuk vitese takardik vs. Simdi oyoe bir problem yyok, tek sorun hortum patlamasi, bu durumda da el freni ile yine traktorun 4 tekeri hidrolik frenden bagimsiz calisabiliyor. Koaly gelsin.
 
Merhaba, yeni 80bg üzeri traktörlerin çogunda standart olarak bulunan, kubota da 2011 den belli standart olarak vardı ancka hiç kullanmadıgımız Römork fren jackını kullanan test edenler , deneyimlerini paylaşırsa memnun olurum. Valf traktör üzerinde erkek jack olarak duruyor aslında uygun dişi jacklı hiç fren hortumu olmamasından da kaynaklı test edemedik.
Fren pedalıyla senkronize çalışıyor bu valf, ancak muhtemelen römork fren pistonunun da ayarlanlanması lazım hassasiyetine göre.

Son eklediğim resim Kubota m40 serisinin fren sisteminin şeması 2. nolu yuva römork freni
Biz kubota 9540'a, römorkun hidrolik fren hortumunun bağlantısını değiştirerek resmini koyduğum fren çıkışına bağladık. Frenle senkronize çalışıyor. Sanayide sadece hortumun başını değiştirdiler. 780 tl verdik.
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2023-07-03-13-27-49-951.jpeg
    Screenshot_2023-07-03-13-27-49-951.jpeg
    86.1 KB · Görüntüleme: 66
Uygun duz alin disi jack pimak marka buldum ve taktik . Sorunsuz çalışıyor çok büyük kolaylık. 450tl ye jack i aldım. Orijinal servislerin satis fiyatı 1400tl . Kubota daki römork fren sistemini mutlaka kullanın güzel ve sorunsuz bir sistem.
 

Benzer Konular