MF 3.105 traktöre römork freni ekleme çalışmaları


2008 model MF 3.105 traktörüme römork freni eklemeyi düşünüyorum ilk etapta kollu yani tetikli şekilde ekleyeceğim randıman verirse el gazı gibi pedal ile entegre edeceğim tamirci ve tornacı kolay ama büyük firmalardan kodlu parça bulman lazım dedi Ankara'da bir firma istediğim kodlu valfi yaptı şimdi sıra tornacida. Daha önce deneyen yok bakalım randıman verecek mi.
 

Resimler ve ekler

  • Screenshot_2024-01-31-09-12-05-82_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-01-31-09-12-05-82_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    51.4 KB · Görüntüleme: 63
  • Screenshot_2024-01-30-19-25-35-02_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2024-01-30-19-25-35-02_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    47.7 KB · Görüntüleme: 62
2008 model MF 3.105 traktörüme römork freni eklemeyi düşünüyorum ilk etapta kollu yani tetikli şekilde ekleyeceğim randıman verirse el gazı gibi pedal ile entegre edeceğim tamirci ve tornacı kolay ama büyük firmalardan kodlu parça bulman lazım dedi Ankara'da bir firma istediğim kodlu valfi yaptı şimdi sıra tornacida. Daha önce deneyen yok bakalım randıman verecek mi.
Bişey soracam. Sen beğenmediğin ve her başlıkda kötülediğin traktöre neden para harcayıp yenilik katmaya çalışıyorsun.
Bi ara sattım kurtuldum mf 3105D den diyordun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert Güroğlu
Romork frende olsa Fren işi hata affetmez
Romrokun kendi fren sistemi var ben traktörden komut göndericem. Damper ile kullanmak hoşuma gitmiyor tetikli denicem. Daha ileri safhalarda mekanik akış ayar kontrol valfi ile römork ve traktörun frenleme şiddetini esitlemeye calisacagim. John Deere 2024 modellerinde yazılımla başardı ödül aldı ben mekanik yapacağım :)
 
Son düzenleme:
Bişey soracam. Sen beğenmediğin ve her başlıkda kötülediğin traktöre neden para harcayıp yenilik katmaya çalışıyorsun.
Bi ara sattım kurtuldum mf 3105D den diyordun.
Sattım yazdığımı zannetmiyorum çünkü aldığım hiçbir traktöru satmadım. 5 tane var . Satma huyum yok pek. Ben tüm traktörlerime römork freni takicam mf3.105 kobay olarak kullanilacak :) arızaları bitmedi şimdide direksiyon pompası birde beyin hortumlari sıkıntı çıkardı kabin sokulecek bari bı ekleme yapayım :). Paranın değeri yok bunlar durduğu yerde artıyor. İkinci elde çabuk satılan modellerde
 
  • Beğen
Tepkiler: ilyas35

Videoki valf fren için uygun değil başta kullanışlı değil 2.si boş yere damper çıkışı işgal edecek 3 su fren gücünü hızını ayarlamak çok zor 4.su damper işgal etmeden seri bağlamak isteseniz motorun hidrolik debisiyle uyumlu değil.

Bu işi yapacak hazır valfler var zaten oldukça zahmetsiz bi şekilde ve güvenli şekilde ekleyebilirsin bu özelliği. New holland td t5 t5000 serisinde kullanılan valfi satın alıp gerekli bağlantılari yaparak temiz bi işçilikle uygulamanızi öneririm. Normal bi valfi modifiye etmek zor ve tehlikeli. Orjinal td valfini veya uygun debideki valfi alıp phantomun damper valfi hattına seri bir şekilde bağlayıp fren tetiklemesini de üst fren merkezinden sağ veya sol alt fren pistonuna giden yağ borusuna T bağlayarak alacaksınız. Römork frenini açıp kapatmak içinse o T den yeni merkeze giden boruya küçük vana koyarak yapacaksıniz istenirse düğmeli vana da konabilir. Bu valf fren için ayar yapmaya da izin veriyor maksimum fren gücü gibi normal valfler yaparsan 15 gazda bastığın frenle 20 gazdaki frenleme farklı olacak.
 

Mf 200, 500, 600 serileri için römork fren valf kiti var. Hatta 100 serisine bile uydurulur. 265 için listemde.
iPTO pompasının çıkışından T alınacak. Tandem pompalılar için de uyumlu olur bu kit. Hazırını almak pahalıya gelebilir ve büyük ihtimal ikinci iş çıkarır eski parça olduğundan. Hidrolikçilerde bu valften vardır diye tahmin ediyorum. Geri kalanlar boru-hortum ve ufak tefek ama ince işler.
WhatsApp Görsel 2024-02-07 saat 02.51.44_8e3c90a3.jpg
WhatsApp Görsel 2024-02-07 saat 02.51.44_418214a0.jpg
WhatsApp Görsel 2024-02-07 saat 02.51.44_d6a5133d.jpg
WhatsApp Görsel 2024-02-07 saat 02.51.44_8f0b9a1e.jpg
WhatsApp Görsel 2024-02-07 saat 02.51.44_4a4704ab.jpg
WhatsApp Görsel 2024-02-07 saat 02.51.44_2d3c1de3.jpg
WhatsApp Görsel 2024-02-07 saat 02.51.44_30fc3294.jpg
 
Videoki valf fren için uygun değil başta kullanışlı değil 2.si boş yere damper çıkışı işgal edecek 3 su fren gücünü hızını ayarlamak çok zor 4.su damper işgal etmeden seri bağlamak isteseniz motorun hidrolik debisiyle uyumlu değil.

Bu işi yapacak hazır valfler var zaten oldukça zahmetsiz bi şekilde ve güvenli şekilde ekleyebilirsin bu özelliği. New holland td t5 t5000 serisinde kullanılan valfi satın alıp gerekli bağlantılari yaparak temiz bi işçilikle uygulamanızi öneririm. Normal bi valfi modifiye etmek zor ve tehlikeli. Orjinal td valfini veya uygun debideki valfi alıp phantomun damper valfi hattına seri bir şekilde bağlayıp fren tetiklemesini de üst fren merkezinden sağ veya sol alt fren pistonuna giden yağ borusuna T bağlayarak alacaksınız. Römork frenini açıp kapatmak içinse o T den yeni merkeze giden boruya küçük vana koyarak yapacaksıniz istenirse düğmeli vana da konabilir. Bu valf fren için ayar yapmaya da izin veriyor maksimum fren gücü gibi normal valfler yaparsan 15 gazda bastığın frenle 20 gazdaki frenleme farklı olacak.
Damper kolundan zaten römork freni kullanıyorum. Damper kolu 50 litre/dakika bu valf 35/dakika. Damper koluna dayanan sistem bu valfe hayli hayli dayanır. Fren sistemi en hayati sistemdir. Motorun fren sisteminden surasindan burasindan merkezinden bağlantı almam. Traktörun fren sistemi ile asla oynamam. Ben case jx lerdeki gibi kolu ileri atınca frenlesin kolu bırakınca piston boşta kalsın istiyorum. Pedallı sistemi cvt şanzıman ile John Deere ancak 2024 yılında yazılımla yapabildi ve tasarım ödülü aldı. Traktörle ile römork aynı hızda yavaslatip duran sistem 2024 yılında yapilabildi. Pnömatik sistemlerde bile sizin aklınızdaki randimanda bir fren sistemi yok. Ben damperden kullandığım sistemi tetikli hale getirecegim birde elimin altina koyacağım
 
Mekanik olarak hız eşitlemesini yapmak çok zor olsa gerek. Traktörde modern bir römork freni sistemi olsa bile römorkta da buna cevap verecek düzeyde bir fren sistemi olmalı. Türkiye’de üretilen römorklar ne kadar teknolojik artık onu bilemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: celtikustasi
Bu çalışmanız için ayrıca sizi tebrik ederim çünkü büyük traktörlerde kullanılan büyük römorklarda fren sistemi mutlaka olmalı. Hatta daha küçük traktörlerde bile güvenlik nedeniyle opsiyonel olarak sunulmalı çünkü 65 hp’lik bir traktörle bile bazen 7-8 ton çekiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: celtikustasi
Mf 200, 500, 600 serileri için römork fren valf kiti var. Hatta 100 serisine bile uydurulur. 265 için listemde.
iPTO pompasının çıkışından T alınacak. Tandem pompalılar için de uyumlu olur bu kit. Hazırını almak pahalıya gelebilir ve büyük ihtimal ikinci iş çıkarır eski parça olduğundan. Hidrolikçilerde bu valften vardır diye tahmin ediyorum. Geri kalanlar boru-hortum ve ufak tefek ama ince işler.
Ekli dosyayı görüntüle 79299Ekli dosyayı görüntüle 79302Ekli dosyayı görüntüle 79303Ekli dosyayı görüntüle 79300Ekli dosyayı görüntüle 79298Ekli dosyayı görüntüle 79297Ekli dosyayı görüntüle 79301
Bu komple fren seti römork freni bu sistemin bir parcasi.
Mf 200, 500, 600 serileri için römork fren valf kiti var. Hatta 100 serisine bile uydurulur. 265 için listemde.
iPTO pompasının çıkışından T alınacak. Tandem pompalılar için de uyumlu olur bu kit. Hazırını almak pahalıya gelebilir ve büyük ihtimal ikinci iş çıkarır eski parça olduğundan. Hidrolikçilerde bu valften vardır diye tahmin ediyorum. Geri kalanlar boru-hortum ve ufak tefek ama ince işler.
Ekli dosyayı görüntüle 79299Ekli dosyayı görüntüle 79302Ekli dosyayı görüntüle 79303Ekli dosyayı görüntüle 79300Ekli dosyayı görüntüle 79298Ekli dosyayı görüntüle 79297Ekli dosyayı görüntüle 79301
Bu kiti çok anlamadım ama römork freni kısmında kapalı sistemde bulunan bir merkez valf ile check valf görevi gören bir parçaya komut veriyor. Levye geri çekilecek kapalı sistemdeki merkez valf arka kısımdaki römork fren valfine komut verecek. Bendeki sistemin açık halı merkez valf bende gömülü olarak bulunuyor. Önemli olan işte arkadaki fren valfi oda hiçbir yerde yok. Komutu yağ ile yada yayla vermek bir fark yaratmaz. Bu sistem daha problemli romrok freninde meydana gelen bir arıza traktör frenine etki eder. Traktör freninde meydana gelen arıza römork frenide çalışmaz Buda ölüm demek. Hiç gerek yok. Bağımsız olsun biri biri ile idare edilir sanayiye gidene kadar.
 
Mekanik olarak hız eşitlemesini yapmak çok zor olsa gerek. Traktörde modern bir römork freni sistemi olsa bile römorkta da buna cevap verecek düzeyde bir fren sistemi olmalı. Türkiye’de üretilen römorklar ne kadar teknolojik artık onu bilemiyorum.

Mekanik olarak hız eşitlemesini yapmak çok zor olsa gerek. Traktörde modern bir römork freni sistemi olsa bile römorkta da buna cevap verecek düzeyde bir fren sistemi olmalı. Türkiye’de üretilen römorklar ne kadar teknolojik artık onu bilemiyorum.
Hız eşitlemek büyük bir beklenti olur bunun içinde basınç valfi akış ayar valfi ile ventil eklemek gerekli bunlar içinde ayrı ayrı ayar gerekli. Benim beklentim rampa aşağı inerken tetikleme yapacağım bir römork freni olsun elimin altinda. Arkadaşların beklentisi yüksek onuda John dere bu seneki modelinde yazılımla başardı. Oda sadece cvt şanzımanlı ürünlerinde
 
Damper kolundan zaten römork freni kullanıyorum. Damper kolu 50 litre/dakika bu valf 35/dakika. Damper koluna dayanan sistem bu valfe hayli hayli dayanır. Fren sistemi en hayati sistemdir. Motorun fren sisteminden surasindan burasindan merkezinden bağlantı almam. Traktörun fren sistemi ile asla oynamam. Ben case jx lerdeki gibi kolu ileri atınca frenlesin kolu bırakınca piston boşta kalsın istiyorum. Pedallı sistemi cvt şanzıman ile John Deere ancak 2024 yılında yazılımla yapabildi ve tasarım ödülü aldı. Traktörle ile römork aynı hızda yavaslatip duran sistem 2024 yılında yapilabildi. Pnömatik sistemlerde bile sizin aklınızdaki randimanda bir fren sistemi yok. Ben damperden kullandığım sistemi tetikli hale getirecegim birde elimin altina koyacağım
Bu valfi dampere seri bağlarsanız hattı boğar demek istedim. Bunu anca 2 tane damper çıkışına takip kolu sürekli basılı tutarak aktif edebilirsiniz. Damper valflerine giden hatta bunu direk bağlamak yanlış olur.
 
Bu valfi dampere seri bağlarsanız hattı boğar demek istedim. Bunu anca 2 tane damper çıkışına takip kolu sürekli basılı tutarak aktif edebilirsiniz. Damper valflerine giden hatta bunu direk bağlamak yanlış olur.
Tornacı traktörden rekorla yağ ve tahliye çıkışı alıp bağlayacak. Damper valfi 4 kollu bir valf... Bunun Jack ayrı olacak birde rekordan sonra vana koyma imkanı varsa koyacak. Hidrolikci ile konuşmamız o şekilde. Şuan her şey teorik randevu günü gelince pratikte neler olacak gorecegim
 

Çalışmalar devam ediyor sonucu nasıl olacak çok merak ediyorum
 

Resimler ve ekler

  • IMG20240219151437.jpg
    IMG20240219151437.jpg
    171.9 KB · Görüntüleme: 20
  • IMG20240219151425.jpg
    IMG20240219151425.jpg
    132.1 KB · Görüntüleme: 21
Bu komple fren seti römork freni bu sistemin bir parcasi.

Bu kiti çok anlamadım ama römork freni kısmında kapalı sistemde bulunan bir merkez valf ile check valf görevi gören bir parçaya komut veriyor. Levye geri çekilecek kapalı sistemdeki merkez valf arka kısımdaki römork fren valfine komut verecek. Bendeki sistemin açık halı merkez valf bende gömülü olarak bulunuyor. Önemli olan işte arkadaki fren valfi oda hiçbir yerde yok. Komutu yağ ile yada yayla vermek bir fark yaratmaz. Bu sistem daha problemli romrok freninde meydana gelen bir arıza traktör frenine etki eder. Traktör freninde meydana gelen arıza römork frenide çalışmaz Buda ölüm demek. Hiç gerek yok. Bağımsız olsun biri biri ile idare edilir sanayiye gidene kadar.
Sistemin traktörün kendi fren sistemiyle bağlantısı yok yağı şanzımandan alacak. Bu kit Mf’nin orijinal kiti. Fren pedalına ekledikleri selektör valf sayesinde frene basılınca römork fren valfine pompadan yağ basılacak, böylece römork freni devreye girecek. Rampa aşağı yüklü römorkla inerken bir el direksiyonda, bir el aşağıda frene basıp çekip o iş çok daha tehlikeli.
 

Benzer Konular