Traktör Kabininin 70 Yıllık Yolculuğu

Günümüzde hassas ekipmanları çalıştırma ve çatı yüksekliği düşük alanlar haricinde kabin olmazsa olmaz hale geldi.
Konforumuz ve güvenliğimiz için üretilen bu aksamın tarihini inceleyelim:

1940'ların sonunda Major E27A Fordson traktörde protatip olarak yapıldı. Çiftçilerin pek ilgisini çekmedi, özel sipariş şartıyla özel olarak ekleniyordu. Farklı firmalar ise ilk protatiperini 50'li yıllarda çıkardılar.

1611038585691.png



1960'lı yıllarda "Devrilme Koruma Standartları" kanunun çıkmasıyla firmalar daha dayanıklı kabinler üretmeye başladırlar. Üretilen yeni kabinlere "Güvenlik Kabini" dendi. Ayrıca firmalar tarafından estetikliğe ve görüş açısına önem verilmeye başlandı.

1611039002983.png



Daha sonra Ford "Q-cab" adı verilen daha sessiz kabinleri çıkardı. Artık yavaş yavaş şekillendikten sonra kabin teknolojisi daha oturaklı ve hızlı gelişmeler gösterdi.

1611039436970.png


Süspansiyonlu koltuk ve CD çalarlar modern traktörlerde bulunmaya başlandı. Klima ve raydo-mp3 çalarlar sonradan eklendi.

Ülkemizde 1977'de Yaris kabinin atölye açması ile ilk kabin üretimleri başladı.

1611040103762.png


2004 yılında Türkiye'de satılan traktörlerin kabinli oranı %50'yi aştı. Kabin süspansiyonları ve kolçaktan kontroller yavaş yavaş yaygınlaşarak neredeyse standart hale geldi. Yerlilerde ilk adım atan Erkunt oldu. Havalı körük kullanımına 2016'da başladı.

1611040295371.png

İlk mekanik kabin süspansiyonu tasarımları bu şekilde gerçekleşti. Şuan hassasiyeti ayarlanabilir, pistonlu amortisörler kullanılıyor. Ülkemizde ilk süspansiyonla tanışma özellikle John Deere ve Massey Ferguson firmaları ile oldu.
1611040401235.png

1611040522807.png
 
Son düzenleme:

Benzer Konular