Günümüzde hassas ekipmanları çalıştırma ve çatı yüksekliği düşük alanlar haricinde kabin olmazsa olmaz hale geldi.
Konforumuz ve güvenliğimiz için üretilen bu aksamın tarihini inceleyelim:
1940'ların sonunda Major E27A Fordson traktörde protatip olarak yapıldı. Çiftçilerin pek ilgisini çekmedi, özel sipariş şartıyla özel olarak ekleniyordu. Farklı firmalar ise ilk protatiperini 50'li yıllarda çıkardılar.
1960'lı yıllarda "Devrilme Koruma Standartları" kanunun çıkmasıyla firmalar daha dayanıklı kabinler üretmeye başladırlar. Üretilen yeni kabinlere "Güvenlik Kabini" dendi. Ayrıca firmalar tarafından estetikliğe ve görüş açısına önem verilmeye başlandı.
Daha sonra Ford "Q-cab" adı verilen daha sessiz kabinleri çıkardı. Artık yavaş yavaş şekillendikten sonra kabin teknolojisi daha oturaklı ve hızlı gelişmeler gösterdi.
Süspansiyonlu koltuk ve CD çalarlar modern traktörlerde bulunmaya başlandı. Klima ve raydo-mp3 çalarlar sonradan eklendi.
Ülkemizde 1977'de Yaris kabinin atölye açması ile ilk kabin üretimleri başladı.
2004 yılında Türkiye'de satılan traktörlerin kabinli oranı %50'yi aştı. Kabin süspansiyonları ve kolçaktan kontroller yavaş yavaş yaygınlaşarak neredeyse standart hale geldi. Yerlilerde ilk adım atan Erkunt oldu. Havalı körük kullanımına 2016'da başladı.
İlk mekanik kabin süspansiyonu tasarımları bu şekilde gerçekleşti. Şuan hassasiyeti ayarlanabilir, pistonlu amortisörler kullanılıyor. Ülkemizde ilk süspansiyonla tanışma özellikle John Deere ve Massey Ferguson firmaları ile oldu.
Konforumuz ve güvenliğimiz için üretilen bu aksamın tarihini inceleyelim:
1940'ların sonunda Major E27A Fordson traktörde protatip olarak yapıldı. Çiftçilerin pek ilgisini çekmedi, özel sipariş şartıyla özel olarak ekleniyordu. Farklı firmalar ise ilk protatiperini 50'li yıllarda çıkardılar.
1960'lı yıllarda "Devrilme Koruma Standartları" kanunun çıkmasıyla firmalar daha dayanıklı kabinler üretmeye başladırlar. Üretilen yeni kabinlere "Güvenlik Kabini" dendi. Ayrıca firmalar tarafından estetikliğe ve görüş açısına önem verilmeye başlandı.
Daha sonra Ford "Q-cab" adı verilen daha sessiz kabinleri çıkardı. Artık yavaş yavaş şekillendikten sonra kabin teknolojisi daha oturaklı ve hızlı gelişmeler gösterdi.
Süspansiyonlu koltuk ve CD çalarlar modern traktörlerde bulunmaya başlandı. Klima ve raydo-mp3 çalarlar sonradan eklendi.
Ülkemizde 1977'de Yaris kabinin atölye açması ile ilk kabin üretimleri başladı.
2004 yılında Türkiye'de satılan traktörlerin kabinli oranı %50'yi aştı. Kabin süspansiyonları ve kolçaktan kontroller yavaş yavaş yaygınlaşarak neredeyse standart hale geldi. Yerlilerde ilk adım atan Erkunt oldu. Havalı körük kullanımına 2016'da başladı.
İlk mekanik kabin süspansiyonu tasarımları bu şekilde gerçekleşti. Şuan hassasiyeti ayarlanabilir, pistonlu amortisörler kullanılıyor. Ülkemizde ilk süspansiyonla tanışma özellikle John Deere ve Massey Ferguson firmaları ile oldu.
Son düzenleme: