Bu sınıf traktör kullanıcısı değiliz ama motor grafikleri olarak ;
NH, TSA plus , T6000 , T6 , TR6 , TR6 S ,
Case Maxxum, serilerinde motor gücü yönetimi tercihlerinde farklar bulunuyor.
3 sıralı mısır biçebilecek sıra bağımsız makineyi Case 115 C ile kullanmaya çalıştılar ,
Ön PTO kullanılacak mı ?
Mısırların dekara verimi ne kadar olabiliyor ?
Kullanacağınız silaj makinesinin kuyruk mili güç ihtiyacı ne kadar oluyor ?
Euro 5 motorlar eski seri Euro 2 motorlar gibi olmayabilir .
NH T6 serisi, büyük çiftliklerin yardımcı traktörü gibi hizmet veriyor.
NH T6 180 Methane Power , 750 n.m. tork değerleri veriyor.
Geçmiş konularda motor grafiklerine kısaca değinmiştik.
Tork ve güç eğrisi devir konumlamaları değişmiş ,
Silaj makinesinde çalışmak için NH TSA 135 modelde , 1950 rpm de hem nominal güçte hemde artırımlı güçte tork, güç eğrisi kesişim noktası var.
Traktörün patinaj ortalamasının iyi tutturulabilmesi için yumuşak yay şeklinde grafik tercihimiz olur.
Tork güç eğrisi kesişim devirlerini 1500 rpm devire çekilmişse traktörün ön kepçede çalışacak gibi dizayna sahip olduğunu düşünüyoruz.
Pullukla tarla sürümünde Fiat 80 66 S , 2000-2200 rpm devirlerde dirayetli çalışabiliyor veya Ford 2100 rpm de dirayetli çalışabiliyor.
Motor yükü tercihleri nasıldır , bilmiyoruz .
JD6430 Premium model traktöre standart 4 14" pulluk takıp , çift sürmeye çalışan oldu.
Traktöre ön hidrolik takıp , 1 ton ön ağırlık kullanarak , 4 16" - 18" dönerli pullukla kullanılması gerekiyordu.
Motora %90 motor yükü verilemiyordu.
Çok nemli iklim kuşağında olduğumuzdan traktörün çamur tarlada silaj yapabiliyor olmasını tercih ederiz.
TR6,160 S modelin kuyruk mili gücü 140 hp civarları olabilir.
Traktörlerde geri direksiyon seçeneği de bulunmuyor.
Puma 165 , motor güç değerleri olarak bize daha cazip görünüyor.
Kolay toprak işleme yapılacak yerde TR6 S serisi de rahatlıkla çalışır.