TR6.160S mi TR6.145S mi? 4.5 metre lazer çekecek

vcc

26.09.2012
339
238
TOKAT

Merhaba forum ahalisi,

Ana işi 4.5 metrelik lazer çekmek olacak yeni bir traktör alma arefesindeyiz.3 sıra silaj biçme ve ağır tonajlı yük çekme işlerinde de kullanılacak.Fiyatları hemeh hemen aynı.

Hangisi tercih edilmeli? 160 ta ilave bir yol vitesi var standart olarak.Motor teknik bilgileri resimdeki gibi

@The_Hoca

özellikle sizden teknik analizli yorum bekliyorum hocam.

selamlar saygılar.
 

Resimler ve ekler

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    51.2 KB · Görüntüleme: 607
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Şimdiden hayırlı bereketli olsun
Hocam görür yazar umarim isteğiniz yorumu
Ben iyi bilmesemde bu modelleri şanzımanda otomatik seçeneği olsun derim
Lazer olunca , yüke girince kendisi düşsün vitesi yükten çıkınca kendisi yükselsin
Belkide bu özellik vardır
Kalıp olarak guzel nh 6 bin serisi yaninda başka traktörünüz varsa motor olarak güçlü olani tercih edin derim
 
Merhaba forum ahalisi,

Ana işi 4.5 metrelik lazer çekmek olacak yeni bir traktör alma arefesindeyiz.3 sıra silaj biçme ve ağır tonajlı yük çekme işlerinde de kullanılacak.Fiyatları hemeh hemen aynı.

Hangisi tercih edilmeli? 160 ta ilave bir yol vitesi var standart olarak.Motor teknik bilgileri resimdeki gibi

@The_Hoca

özellikle sizden teknik analizli yorum bekliyorum hocam.

selamlar saygılar.
Ağır işte 160 serisi 6 silindir olduğu için daha kuvvetli ve dayanıklı olur
 
6 piston traktör arkasındaki gücü 4 pistona göre rahat yeneceğinden tabiki de 6 piston daha iyi hatta 4 piston o gücü yenebilmek için mazota yükleneceğinden kesinlikle 6 piston yakıt olarak da tasarruf sağlar ancak bu iş sadece ağır işler için geçerli tüm işleri tek traktör ile yapacaksanız gübre atarken piston fazlalaginda bu sefer tam tersine döner bu yüzden yardımcı traktör varsa ağır işler için kesinlikle 6 piston naçizane fikrim The hocam ne der bilemedim :)
 
Bu sınıf traktör kullanıcısı değiliz ama motor grafikleri olarak ;
NH, TSA plus , T6000 , T6 , TR6 , TR6 S ,
Case Maxxum, serilerinde motor gücü yönetimi tercihlerinde farklar bulunuyor.
3 sıralı mısır biçebilecek sıra bağımsız makineyi Case 115 C ile kullanmaya çalıştılar ,
Ön PTO kullanılacak mı ?
Mısırların dekara verimi ne kadar olabiliyor ?
Kullanacağınız silaj makinesinin kuyruk mili güç ihtiyacı ne kadar oluyor ?
Euro 5 motorlar eski seri Euro 2 motorlar gibi olmayabilir .
NH T6 serisi, büyük çiftliklerin yardımcı traktörü gibi hizmet veriyor.
NH T6 180 Methane Power , 750 n.m. tork değerleri veriyor.
Geçmiş konularda motor grafiklerine kısaca değinmiştik.
Tork ve güç eğrisi devir konumlamaları değişmiş ,
Silaj makinesinde çalışmak için NH TSA 135 modelde , 1950 rpm de hem nominal güçte hemde artırımlı güçte tork, güç eğrisi kesişim noktası var.
Traktörün patinaj ortalamasının iyi tutturulabilmesi için yumuşak yay şeklinde grafik tercihimiz olur.
Tork güç eğrisi kesişim devirlerini 1500 rpm devire çekilmişse traktörün ön kepçede çalışacak gibi dizayna sahip olduğunu düşünüyoruz.
Pullukla tarla sürümünde Fiat 80 66 S , 2000-2200 rpm devirlerde dirayetli çalışabiliyor veya Ford 2100 rpm de dirayetli çalışabiliyor.
Motor yükü tercihleri nasıldır , bilmiyoruz .
JD6430 Premium model traktöre standart 4 14" pulluk takıp , çift sürmeye çalışan oldu.
Traktöre ön hidrolik takıp , 1 ton ön ağırlık kullanarak , 4 16" - 18" dönerli pullukla kullanılması gerekiyordu.
Motora %90 motor yükü verilemiyordu.
Çok nemli iklim kuşağında olduğumuzdan traktörün çamur tarlada silaj yapabiliyor olmasını tercih ederiz.
TR6,160 S modelin kuyruk mili gücü 140 hp civarları olabilir.
Traktörlerde geri direksiyon seçeneği de bulunmuyor.
Puma 165 , motor güç değerleri olarak bize daha cazip görünüyor.
Kolay toprak işleme yapılacak yerde TR6 S serisi de rahatlıkla çalışır.
 
3 sıralı silaj makinesi çekilir tip mi olacak, traktörün hidroliklerine takılan cinsten mi olacak.
6 silindir motor ağır işte elbette iyidir ama 4 silindir motor modellerinde de sabit güç aralığı devir boyu 600 rpm olan traktör motorları bulunuyor.
Sabit güç aralığının devir boyunun uzun olmasının neye faydası olacak.
Bilindiği üzere 66S serinin 1900-2300 rpm , 400 rpm , JXU , 1800-2300 rpm , Maxxum , 1800-2200 rpm , (Fendth 828 , 1800-2200 rpm) , Puma , 1600-2200 rpm , 600 rpm devir uzunluklarına sahiptir.
Otoyol için üretilmiş 6 silindir bir otomobil motorunda 3500-6500 rpm aralığında sabit güç aralığı bulunursa 150-250 km/h yol hızlarında stabil bir hızlanma hareketi verebiliyor.
Fiat 80 66S traktörde 2000-2200 rpm arası kullandığımızda kuyruk mili devrini 540-580 rpm olarak kesintisiz kontrol edebiliyoruz ve sapı makineye yedirmek kolaylaşıyor.
Daha düşük devirde çalışalım isteklerinden dolayı motor aktif çalışma devirlerinde daralma olduğunu düşünüyoruz ama elimizdekini de nasıl iyi kullanabiliriz araştırmasındayız.
MF 3.075 te ise 1000-1600 rpm sabit tork aralığı , 1200-1600 rpm en az yakıt bölgesi var ve toprak işlemede kuru arazide kullanıcıları gayet memnun.
Sabit tork aralığının devir boyunun uzun olması toprak işlemede popülerse , bir o kadar da sabit güç aralığının devir boyunun uzun olması balye bağlama, kuyruk mili işlerinde popüler görünüyor.
 
Son düzenleme:

Benzer Konular