Tr 5 100 elektro komant nasıl bir traktör


Yeni tr5 100 electro komand aldım bana göre şanzıman motor biraz uyumsuz geldi motor şanzımanı rahat ceviremiyor gibi yolda denedim son hızla motor yavaş yavaş hızlanıyor bide 13 cu viteste çok vurduruyor kendini servise götürdüm kalibrasyon yaptık dedi yine aynı traktör hakkında bilgisi olan varsa açılabilir mi
 
T5 EC , 3,4 lt ile TR5 EC , 32*32 vites arasında motor haritalarından dolayı sürüş farkının olması normaldir.
Motor max çalışma devri ( örneğin 2500 rpm) üzerindeki devirlerde traktörün çekişi düşer.
Motorun 900 rpm deki torku ve gücü neyse max çalışma devri üzerindeki devirde de torku ve gücü benzer şekilde olabilir, istisna motor modelleri vardır.
Yerli motor , 1500 rpm max tork , 2300 rpm max güç devri , 800 rpm zamanlama kayıplıdır.
800 rpm zamanlama kaybında vites geçişleri uyumlu olması gerekir.
Powershift vites geçişlerinde ise 800 rpm aralık biraz uzunca görünüyor.
Yarı otomatik olduğu için böyle kabullenmek gerekiyor.
Tam otomatik olsaydı ;
Powershift vitesler ile uyumlu , motor zamanlama kaybına bakabilirdik.
300-400 rpm zamanlama kayıplı motor ile 4-6-8 bölücülü viteslere bakardık.
Kademesiz olsaydı ,
Motorun hem zamanlama kayıplarına hem de tork rezervlerine bakmamız gerekirdi.

Yarı otomatik şanzımanda 400 rpm zamanlama kaybı olursa bu seferde vites senkronizasyonu etkilenir.
MF 4709 Dyna 2 ile Kioti HX1402 arasında motor şanzıman uyumu konusunda kararsız değiliz,

Dynamic Command şanzımanlarda tarla viteslerinin hız aralığı genişletildi.
Toprak işleme işlemlerinde yol viteslerinin kullanılması önlenmeye çalışılıyor.
 
T5 EC , 3,4 lt ile TR5 EC , 32*32 vites arasında motor haritalarından dolayı sürüş farkının olması normaldir.
Motor max çalışma devri ( örneğin 2500 rpm) üzerindeki devirlerde traktörün çekişi düşer.
Motorun 900 rpm deki torku ve gücü neyse max çalışma devri üzerindeki devirde de torku ve gücü benzer şekilde olabilir, istisna motor modelleri vardır.
Yerli motor , 1500 rpm max tork , 2300 rpm max güç devri , 800 rpm zamanlama kayıplıdır.
800 rpm zamanlama kaybında vites geçişleri uyumlu olması gerekir.
Powershift vites geçişlerinde ise 800 rpm aralık biraz uzunca görünüyor.
Yarı otomatik olduğu için böyle kabullenmek gerekiyor.
Tam otomatik olsaydı ;
Powershift vitesler ile uyumlu , motor zamanlama kaybına bakabilirdik.
300-400 rpm zamanlama kayıplı motor ile 4-6-8 bölücülü viteslere bakardık.
Kademesiz olsaydı ,
Motorun hem zamanlama kayıplarına hem de tork rezervlerine bakmamız gerekirdi.

Yarı otomatik şanzımanda 400 rpm zamanlama kaybı olursa bu seferde vites senkronizasyonu etkilenir.
MF 4709 Dyna 2 ile Kioti HX1402 arasında motor şanzıman uyumu konusunda kararsız değiliz,

Dynamic Command şanzımanlarda tarla viteslerinin hız aralığı genişletildi.
Toprak işleme işlemlerinde yol viteslerinin kullanılması önlenmeye çalışılıyor.
Traktör olarak çok güzel fizki yapısı olarak ta geniş uzun ama elektro komand şanzımanina takılan yerli motor biraz daha yüksek torklu olabilir di yada silindir hacmi daha büyük olabilirdi çekiş konusda ise daha deneme yapamadım ama seri olabileceğini pek sanmmam bence bütün sanziman markaları dyn 4 gerisinde kalıyor
 
Traktör olarak çok güzel fiziki yapısı olarak ta geniş uzun ama elektro command şanzımanına takılan yerli motor biraz daha yüksek torklu olabilirdi yada silindir hacmi daha büyük olabilirdi çekiş konusunda ise daha deneme yapamadım ama seri olabileceğini pek sanmam bence bütün şanzıman markaları dyna 4 gerisinde kalıyor.
Mf 5455 yazılımla +45 hp , JD 6115M yazılımla +50 hp güç yükseltmesi yapabiliyor.
Sadece motorun etkisi yok ki, güç kaynağının nitelikleri traktörü yürütüyor.
 
Yeni tr5 100 electro komand aldım bana göre şanzıman motor biraz uyumsuz geldi motor şanzımanı rahat ceviremiyor gibi yolda denedim son hızla motor yavaş yavaş hızlanıyor bide 13 cu viteste çok vurduruyor kendini servise götürdüm kalibrasyon yaptık dedi yine aynı traktör hakkında bilgisi olan varsa açılabilir mi
2020 yılında tr5 aldım 4 yıldır sorunsuz kullanıyorum çok şahane traktör motor şanzuman uyumu bence güzel siz kullanamıyorsunuzdur
Trakörde kademe geçirirken 12/13 e örnek veriyorum traktör gaz kesmeden ve tavşan ile el debrıyajına basılı tutmadan direk bascek yaparak vites attırın el debriyajına uzun basarsan ve elini geç cekersen vites vuruntulu geçer. Düşürürkende tam tersi daha düşük gaz ile daha sakin geçirin yoksa öne yıgılma yapar zaten diger geçişlerde en ufak sorun olmuyor sadece kademe geçişlerinde ufak devir istiyor motor oda yükteyse boşken nasıl geçirirsen geçir zaten
Yakıtı çok az td serisinin yarısından az yakıyor traktör sorusu olan varda cevaplarım
 
2020 yılında tr5 aldım 4 yıldır sorunsuz kullanıyorum çok şahane traktör motor şanzuman uyumu bence güzel siz kullanamıyorsunuzdur
Trakörde kademe geçirirken 12/13 e örnek veriyorum traktör gaz kesmeden ve tavşan ile el debrıyajına basılı tutmadan direk bascek yaparak vites attırın el debriyajına uzun basarsan ve elini geç cekersen vites vuruntulu geçer. Düşürürkende tam tersi daha düşük gaz ile daha sakin geçirin yoksa öne yıgılma yapar zaten diger geçişlerde en ufak sorun olmuyor sadece kademe geçişlerinde ufak devir istiyor motor oda yükteyse boşken nasıl geçirirsen geçir zaten
Yakıtı çok az td serisinin yarısından az yakıyor traktör sorusu olan varda cevaplarım
Traktörün kaç saate herhangi şanzıman arızasiyla karşılaştınmi bide td den az yaktığını söylüyorsun da motoru td yle aynı nasıl bu kadar yakit farkı olabiliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Tarık özdemir

Benzer Konular