td95d hararet


herkese kolay gelsin.
benim bir sorum var bizde new holland td95d plus 2010 model traktör var 2015te ikinci el aldık çok temizdi ancak bu sıcak havalarda bir sorunumuz var. geçenlerde yağmur yağınca anız yerleri karıştıralım dedik 9lu çizel patlatma çekiyoruz ancak hararet fazla yükseliyor. II-3 vitesle gidiyorum traktör fazla zorlanmıyor ama rüzgarda arkadan eserse ibre kırmızıya dayanıyor. rüzgara karşı giderken sıkıntı yok. radyatör hava filtresi temizliğini sürekli yapıyorum yağı suyu her şeyi tam ama aldığımızdan beri ağır işte biraz fazla yükseliyor gibi geliyor. ağır işte normal gidersem tarlaya girdiğim gibi üstteki fotoğraf gibi oluyor. biraz sıkıştırıp zorlarsam kırmızıya dayanıyor. bu olay pistonlu gobledede aynı. ufak işlerde vs sorun yok. bizde birde john deere 5715 yıllardır kullanırız her türlü işkenceyi çekti :p ama hiç kırmızıya yaklaştığını görmedim üstelik jd nin filtre temizliği vs daha seyrek yapılıyor şikayetimiz olmadığı için.
özet olarak bu olay normal mi yani bu traktörün karakteri bu mu yoksa bi yerde sorun mu var? :confused:
IMG_5792.JPG
IMG_6106.JPG
 
Bunlarda biraz kronik bu hararet olayi ayni böyle td 95 bizdede vardi heraret yapiyordu servise götürdük pervaneyi degistirdi , birde radyatöre bir sey yapti ama tam hatirlamiyorum , servise götürün baksin durumu anlatin öyle basindan savmaya kalmasin yok filtreyi temizleyin falan gibi adam akilli baksin
 
Bence radyatör veya su kanalları. Radyatör kendi tıkalı olabileceği gibi gözenekleri toz, sap v.b. uçuntu şeylerden tıkanma bilir. Önce radyatöre hava tutun. Eğer sorun devam ederse sorun sizin çözebileceginiz bir şey değildir. arkadaşların söyledikleri gibi bir ustaya götürün.
 
radyotör tıkalı mı die baktın mı şahsen ben antalyada 45-50 dercede öğlen sıcagında yarıyı geçirtemedim,
radyotörü ve radyotör suyunu değiştirip antifrizni tamamlayın

Bunlarda biraz kronik bu hararet olayi ayni böyle td 95 bizdede vardi heraret yapiyordu servise götürdük pervaneyi degistirdi , birde radyatöre bir sey yapti ama tam hatirlamiyorum , servise götürün baksin durumu anlatin öyle basindan savmaya kalmasin yok filtreyi temizleyin falan gibi adam akilli baksin

Bence radyatör veya su kanalları. Radyatör kendi tıkalı olabileceği gibi gözenekleri toz, sap v.b. uçuntu şeylerden tıkanma bilir. Önce radyatöre hava tutun. Eğer sorun devam ederse sorun sizin çözebileceginiz bir şey değildir. arkadaşların söyledikleri gibi bir ustaya götürün.

Cevaplar için teşekkürler radyatörün hava kanalları temiz yukarıdada yazdım hava filtresi ve radyatörü sürekli temizliyorum. Ancak su kanallarını bilmiyorum onların tıkalı olup olmadığını nasıl anlarım? Ve kendim nasıl bir bakım yapabilirim? Servis biraz kazıkçı olduğu için yapabilirsem kendim yapmayı tercih ederim.
 
Benim aklıma gelen Motor hareret yükselmesi yağ seviyesinin düşmesi, ortamın çok sıcak olması, aracın zorlanması,Radyatörün tıkalı olması, devir daim pompa kayışın gevşek olması, soğutma kanalların tıkalı olması. Siz anladığım kadarıyla yapabileceğiniz bir çok şeyi zaten yapmışsınız. Bundan sonraki tecrübe ister. Radyatörü temizleyeyim derken motoruda yakmayalım. Eğer soğutma kanallarında bir sıkıntı varsa ki bunu tecrübe ile anlarsın yada dikkatsizlik sonucu motoru yaktığınızda. Ki siz bir sorun olduğunun farkındasınız. Ama yinede çok istiyorsanız antifirizi bolca koyarak motorunuzu normal çalışma sıcaklığına gelip termostat açana kadar bekleyip suyu iyice devir daim ettirip gaz vererek sıkıştırınız. bir kaç kez tekrarlayınız. antifiriz iyi bir çözücüdür.
sonrasında radyatör kapağını kaldırıp bir bakın. yağ,pislık,kalıntı varmı. Varsa tekrarlayınız. temizleninceye kadar. Ancak kimyasal kullanmayın. Kireç çözücü, çamaşır suyu gibi. Olmadı bir ustaya götürün. Ucuz olsun derken motoru yakmayın ya da zarar vermeyin. Belki sizin bilmediğiniz göz ardı yaptıgınız bir şey olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: brkyshn
Cevaplar için teşekkürler radyatörün hava kanalları temiz yukarıdada yazdım hava filtresi ve radyatörü sürekli temizliyorum. Ancak su kanallarını bilmiyorum onların tıkalı olup olmadığını nasıl anlarım? Ve kendim nasıl bir bakım yapabilirim? Servis biraz kazıkçı olduğu için yapabilirsem kendim yapmayı tercih ederim.

bendede 2005 model td85 var hararet sorunu vardı gecen hafta radyotorunu soktum kendım radyotorcuye sıslettım 80tlye ıcı tıkalıymıstı sımdı rahatım
 
  • Beğen
Tepkiler: brkyshn
Benim aklıma gelen Motor hareret yükselmesi yağ seviyesinin düşmesi, ortamın çok sıcak olması, aracın zorlanması,Radyatörün tıkalı olması, devir daim pompa kayışın gevşek olması, soğutma kanalların tıkalı olması. Siz anladığım kadarıyla yapabileceğiniz bir çok şeyi zaten yapmışsınız. Bundan sonraki tecrübe ister. Radyatörü temizleyeyim derken motoruda yakmayalım. Eğer soğutma kanallarında bir sıkıntı varsa ki bunu tecrübe ile anlarsın yada dikkatsizlik sonucu motoru yaktığınızda. Ki siz bir sorun olduğunun farkındasınız. Ama yinede çok istiyorsanız antifirizi bolca koyarak motorunuzu normal çalışma sıcaklığına gelip termostat açana kadar bekleyip suyu iyice devir daim ettirip gaz vererek sıkıştırınız. bir kaç kez tekrarlayınız. antifiriz iyi bir çözücüdür.
sonrasında radyatör kapağını kaldırıp bir bakın. yağ,pislık,kalıntı varmı. Varsa tekrarlayınız. temizleninceye kadar. Ancak kimyasal kullanmayın. Kireç çözücü, çamaşır suyu gibi. Olmadı bir ustaya götürün. Ucuz olsun derken motoru yakmayın ya da zarar vermeyin. Belki sizin bilmediğiniz göz ardı yaptıgınız bir şey olabilir.

aslında haklısınız o saydıklarınızı yaptım ama tecrübe olmadığı için daha ilerisini radyatörün iç temizliğini vs. ustanın yapması daha doğru biz en iyisi ustaya gidelim bi baksın :)
 

Bi abimizin başınada gelmişti TD 85 te çözüm olarak aküyü daha ileriye aldık klima radyatörünü braket yaparak intercooler den ayırdık intercooler da su radyatöründen ayırdık ne haralet kaldı ne eseri klima açık balya bağladı

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.

bizimki 2010 model intercooler yok ama ona rağmen radyatörün ön kısmının düzeni bana saçma geliyor. radyatörün bikaç cm önünde klima radyatörü var ona yapışık duran bide akü var yani akü yüzünden hem ana radyatör hem klimanın radyatörü düzgün hava alamıyor gibi geliyor. aküyü ileri almayı düşündüm ama bu sefer kaput kapanmaz. onun haricinde akü biraz havada duruyor yani akünün altından hava geçişi var ordan giren havada klimanın radyatörüne vurmadan alttan ana radyatöre gidiyor. akünün durduğu sehpayı söküp aküyü aşağı koymayı düşündüm böylece yukarıdan iki radyatöründe hava alma alanı artacak ama bu seferde alttaki hava akışı kesilecek :confused: kararsız kaldım ellemedim.
 
bizimki 2010 model intercooler yok ama ona rağmen radyatörün ön kısmının düzeni bana saçma geliyor. radyatörün bikaç cm önünde klima radyatörü var ona yapışık duran bide akü var yani akü yüzünden hem ana radyatör hem klimanın radyatörü düzgün hava alamıyor gibi geliyor. aküyü ileri almayı düşündüm ama bu sefer kaput kapanmaz. onun haricinde akü biraz havada duruyor yani akünün altından hava geçişi var ordan giren havada klimanın radyatörüne vurmadan alttan ana radyatöre gidiyor. akünün durduğu sehpayı söküp aküyü aşağı koymayı düşündüm böylece yukarıdan iki radyatöründe hava alma alanı artacak ama bu seferde alttaki hava akışı kesilecek :confused: kararsız kaldım ellemedim.
Biz harareti o şekilde kestik radyatör lerin aralarını açarak intercooler ve su radyatörü nün hava kanalları tamam geniş ama hepsi birbirine yapışık olduğu için klimalı radyatörüde dar kanal hava ulaşamıyor ulaşsada zaten oda ısınıyor hızlı hava akışı olması gerek birbirinden uzaklaştır düzelicek

TrakKulüp Mobil Uygulaması kullanılarak gönderilmiştir.
 

Benzer Konular