GÜRKAN link=topic=67502.msg767027#msg767027 date=1376816802' Alıntı:
td 110 110 hp 430 tork max.
5445 110 hp 463 tork max.
ayrıca silindir hacmi büyük olan ağır yükte daha ekonomik olacaktır gücü rahat yeneceği için. silindir hacmi küçük olan daha fazla zorlanacak ve yakıt artacaktır. silincir hacmi küçük olan boşta, yolda daha ekonomik olur.
ayrıca arada 5-10 hp gibi fark olsa bile sırf şanzıman avantajıyla ve yük altında debriyajsız vites geçişiyle mf önemli bir üstünlük yakalıyor.
örneğin bayır yukarı 5li 12 no pulluk çekiliyor, traktör çok sert yere geldi, mf de kolu geri çekip sarsıntısız yumuşak şekilde vites düşersin ve devam edersin. ancak nh de debriyaja bastığın an pulluk sert yerde takılı olduğu u için traktörü birden kasar, debriyaja basıp vites düşüp tekrar debriyajı salana kadar hız ve tork düşer, toparlaması resmen eziyet olur motor için. bu fazladan yakıt sarfiyatıdır ve motoru yıpratır.
benzer şekilde düz tarlada diyelim motor rahat gidiyor, 1 vites yukarısını istiyor. mf de yine kolu ileri ittirip kademe yükseltirsin, yada ana vites atlayıp sarsıntısız bir şekilde speed matching ile motor uygun a b c d kademesini seçer ve sürüme konforlu bir şekilde devam edersin. ancak nh de traktör belli hızda giderken vites arttırmak için debriyaja basıp vites yükseltip debriyajı tekrar salana kadar hızda ve tork da düşme olacağı için, traktör zaten gitmekte olduğu hızdan belki daha yavaşlayacak, ve bu sefer 1 vites fazlası ile yürümeye çalışacak, bu da fazladan yakıt sarfiyatı, tren gibi kara duman yapması, ve gereksiz motor yıpranması anlamına gelir.
ayrıca mf de 400-500 saatlerden itibaren ciddi yakıt düşüşü var. kullanan arkadaşlar farkına varmıştır.
ki bunların hepsini de geçtim ikisi aynı sınıf traktörler değiller. kıyaslamak yersiz