tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.


Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

cubuklu06 link=topic=22880.msg189474#msg189474 date=1245782243' Alıntı:
saol abi bilgilendirdiğin için...
ayrıyetten 3 kademe debriyajsız vites hızlandırıcı ve düşürücü var yani 6X4=24X3=72
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

samsunbafra link=topic=22880.msg189479#msg189479 date=1245782619' Alıntı:
ayrıyetten 3 kademe debriyajsız vites hızlandırıcı ve düşürücü var yani 6X4=24X3=72
peki senin same kaç vites abi
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

samsunbafra link=topic=22880.msg189479#msg189479 date=1245782619' Alıntı:
ayrıyetten 3 kademe debriyajsız vites hızlandırıcı ve düşürücü var yani 6X4=24X3=72
siz kırmızı renkli deutz tan bahsediyorsunuz ..doğru...
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

samsunbafra link=topic=22880.msg189482#msg189482 date=1245782925' Alıntı:
pardon anlamadım atilla bey
deutz la same birleşmeden önce projeler same ye aitti . birleştikten sonra sanırım deutz a ait ..renginden başka ne farkı var ki...
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

atilla link=topic=22880.msg189443#msg189443 date=1245776255' Alıntı:
öğrendiğim ve bildiğim kadarıyla , vites kademe sayısı , yani vites sayısı fazla olan traktörler , teknolojik seviyesi daha yüksekmiş ...örnek olarak... mf 285 bir takviye koluyla 8 ileri vites ..mf 285S iki takviye koluyla 16 ileri ..bizim kullandığımız 1977 model fendt 106s tek takviye koluyla 13 ileri . 1978 model fendt 106s iki takviye koluyla 25 ileri vites...sene 1978....UZUNYAYLA kardeşimden son ana kadar cevap bekledim...
Teşekkürler Hocam Bilgiler için mantıkende öle galiba ;) Vitese göre tekneloji anladım ;) sağolun hocam ..
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

nh link=topic=22880.msg189498#msg189498 date=1245784972' Alıntı:
Teşekkürler Hocam Bilgiler için mantıkende öle galiba ;) Vitese göre tekneloji anladım ;) sağolun hocam ..
ben teşekkür ederim kardeşim .. sayın hocam 1983 yılında öyle öğretmişti..traktör tekniği dersinde...
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

fakat şunu da söylemeden edemiyeceğim ...1978 yılında 25 ileri 8 geri vites...!!!!!
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

atilla link=topic=22880.msg189526#msg189526 date=1245787892' Alıntı:
fakat şunu da söylemeden edemiyeceğim ...1978 yılında 25 ileri 8 geri vites...!!!!!
hangi markalar da vardı ...lütfen paylaşım yaparmsınız....
 

Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

285S masseylerde 3 ana vites, 2 buçuk, 2 takviye yani 12 ileri 4 geri vites var.

atilla link=topic=22880.msg189443#msg189443 date=1245776255' Alıntı:
öğrendiğim ve bildiğim kadarıyla , vites kademe sayısı , yani vites sayısı fazla olan traktörler , teknolojik seviyesi daha yüksekmiş ...örnek olarak... mf 285 bir takviye koluyla 8 ileri vites ..mf 285S iki takviye koluyla 16 ileri ..bizim kullandığımız 1977 model fendt 106s tek takviye koluyla 13 ileri . 1978 model fendt 106s iki takviye koluyla 25 ileri vites...sene 1978....UZUNYAYLA kardeşimden son ana kadar cevap bekledim...
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

ersanakyai link=topic=22880.msg189536#msg189536 date=1245789516' Alıntı:
285S masseylerde 3 ana vites, 2 buçuk, 2 takviye yani 12 ileri 4 geri vites var.
ö zaman vites sayısı azmış...1978 yılında , 25 ileri 8 geri ...dizelinin torku az bile olsa , o kadar kademeyle zorluk çekmessin diye düşünüyorum ...bizim 77 modelde 13ileri 4 geri vardı ersan bey...
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

Traktör, aslında motor ve şanzumandan oluşmakta, gerisi teferruat. Tabi motorunuz ne kadar iyi olursa olsun, şanzuman yetersiz ise o motordan verim bekleyemezsiniz. Her nekadar günümüzde fazla vites sayısına ve uygun vites aralıklarına sahip şanzumanlar olsa da (buna CVT ' ler de dahil) şu an için yeterli seviyede değiller. Torku ve gücü, motor devrine bağlı olarak değişen içten yanmalı motorlar ile bu şanzumanların birleşiminden oluşan traktörler gelecekte tamamen ortadan kalkacaklar.

Bence traktörlerde şu an için en ideal sistem hibrit sistemlerdir. Tekerleklere ve kuyruk miline hareket vermek için, her devirde aynı gücü verebilen, şanzumana ihtiyaç duymayan, yüksek verimli redüktörlü DC motorları kullanılabilir. Bu motorlar için de gerekli enerjiyi içten yanmalı bir motorun tahrik ettiği jeneratör grubu sağlar. Şu an havaalanlarında bu prensiple çalışan uçak çekici araçlar bulunmakta. Hatta bu araçların tamamen elektrikli olan tipleri de var ve tam şarj ile saatlerce çalışabiliyorlar. Güçleri de gerçekten küçümsenmeyecek düzeyde. Aynı sistemi traktörlere uygulamak bence çok yerinde bir çalışma olacaktır.

atilla link=topic=22880.msg189537#msg189537 date=1245789719' Alıntı:
o konuda yanılmış olabilirim ..diyer konu hakkında görüşleriniz ersan bey...
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

ersanakyai link=topic=22880.msg189544#msg189544 date=1245790534' Alıntı:
Traktör, aslında motor ve şanzumandan oluşmakta, gerisi teferruat. Tabi motorunuz ne kadar iyi olursa olsun, şanzuman yetersiz ise o motordan verim bekleyemezsiniz. Her nekadar günümüzde fazla vites sayısına ve uygun vites aralıklarına sahip şanzumanlar olsa da (buna CVT ' ler de dahil) şu an için yeterli seviyede değiller. Torku ve gücü, motor devrine bağlı olarak değişen içten yanmalı motorlar ile bu şanzumanların birleşiminden oluşan traktörler gelecekte tamamen ortadan kalkacaklar.

Bence traktörlerde şu an için en ideal sistem hibrit sistemlerdir. Tekerleklere ve kuyruk miline hareket vermek için, her devirde aynı gücü verebilen, şanzumana ihtiyaç duymayan, yüksek verimli redüktörlü DC motorları kullanılabilir. Bu motorlar için de gerekli enerjiyi içten yanmalı bir motorun tahrik ettiği jeneratör grubu sağlar. Şu an havaalanlarında bu prensiple çalışan uçak çekici araçlar bulunmakta. Hatta bu araçların tamamen elektrikli olan tipleri de var ve tam şarj ile saatlerce çalışabiliyorlar. Güçleri de gerçekten küçümsenmeyecek düzeyde. Aynı sistemi traktörlere uygulamak bence çok yerinde bir çalışma olacaktır.
tamamen katılıyorum ...jd bu konuda çalışıyor diye biliyorum...
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

Bence teknolojinin ölçütü, kalıpları kırabilmektir. Yapılabilecek o kadar çok uygulama olmasına rağmen bütün firmalar aynı yoldan devam ediyorlar. Motoru al, önüne şanzuman bağla, kabin koy, kaportayı kapat, al sana traktör. Hepsi birbirine benziyor. Önemli olan farklılık yaratmak. Newholland ' ın NH2 ' si bence bu konuda kalıpları kırmaya en yakın aday. Halen üzerinde oldukça fazla çalışılması gereken bir model olmasına rağmen bence oldukça iyi bir başlangıç.


atilla link=topic=22880.msg189545#msg189545 date=1245790706' Alıntı:
tamamen katılıyorum ...jd bu konuda çalışıyor diye biliyorum...
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

ersanakyai link=topic=22880.msg189547#msg189547 date=1245790988' Alıntı:
Bence teknolojinin ölçütü, kalıpları kırabilmektir. Yapılabilecek o kadar çok uygulama olmasına rağmen bütün firmalar aynı yoldan devam ediyorlar. Motoru al, önüne şanzuman bağla, kabin koy, kaportayı kapat, al sana traktör. Hepsi birbirine benziyor. Önemli olan farklılık yaratmak. Newholland ' ın NH2 ' si bence bu konuda kalıpları kırmaya en yakın aday. Halen üzerinde oldukça fazla çalışılması gereken bir model olmasına rağmen bence oldukça iyi bir başlangıç.
new hollandı bende takdir ediyorum ...hidrojen in elde edilme maliyetine bakmak gerekir diye düşünüyorum...
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

benim endişem , tarım toprakla uğraşmak , toz , kum vs ..DC motor ( doğru akımla çalışan elektrık motoru ) ...toz topraktan etkilenebilir ...makina mühendisiyim ama , elektrik motorları dersini gördük... teorisini iyide bilirim ..elektrik mühendisi kadar olmasa bile... prof dr . faik mergen hocamdı...
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

atilla link=topic=22880.msg189549#msg189549 date=1245791751' Alıntı:
benim endişem , tarım toprakla uğraşmak , toz , kum vs ..DC motor ( doğru akımla çalışan elektrık motoru ) ...toz topraktan etkilenebilir ...makina mühendisiyim ama , elektrik motorları dersini gördük... teorisini iyide bilirim ..elektrik mühendisi kadar olmasa bile... prof dr . faik mergen hocamdı...

DC de bu sorunun sıklıkla yaşanacağı kanaatindeyim fakat gördüğüm bazı forkliftlerde bir dizel buna bağlı elektrik jeneratörü bir frekans değiştiriciyle tamamen yürüyen sisteme hükmeden bir adet AC motor sistem bukadar basit diğerlerinenazaran enaz sorun çıkaran forklift grubundalar bu bana daha uygun bir sistem gibi geliyor
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

zevkle ve ilgi ile okudum tüm konuyu ... herkese teşekkürler ...

konuyu biraz daha genişletmek isterim atilla abimin izini ile ...

peki sizce ' teknoloji' nedir ? neden bir şey diğerine göre daha teknolojik olabilir ?

hem felsefi hemde bilimsel bir yönü var bu konunun bence....
 

Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin ed

Teknoloji zamanla değişkenlik gösteren bir olgu bence.
20 sene önce bir şanzımana ne kadar çok dişli sığdırılabilir ve ona bağlı olarak ne kadar çok kademe ve vites eklenirse o makina o kadar teknolojik olurdu çünkü o zamanlarda bunu yapmak ciddi bir teknoloji gerektiriyordu, ama günümüzde artık şanzımanlar kademesiz ve hatta dişlisiz olmaya başladığından bu vites sayısıyla doğru orantılı teknolojik olma olayı ortadan kalktı bence.
Yani kısacası 20 yıl önce yapılması çok zor olan ve yapıldığında gayet teknolojik görülebilen bir makina, şanzıman veya başka birşeyi yapmak bugün çok daha rahat olacağı için 20 sene önceki kadar teknolojik ve ulaşılmaz olmayabilir.

Şu anda bir traktörün teknolojikliğini belirleyen en önemli unsurlardan biri alternatif enerji kaynaklarından en iyi şekilde yararlanıp en az hava ve çevre kirlenmesiyle en yüksek verimi ve gücü üreten motorlardır diye düşünüyorum.
Çünkü günümüz dünyasının en çok ihtiyaç duyduğu şey bu.

Başka bir konu da şu ki; ben bugün 72 tane karışık vitesi ve neyin ne olduğu belli olmayan kollarla dolu bir kabini olan ve işin kötüsü her zaman kullanmak zorunda olduğum 3 adet vites kolu (vites, takviye ve mekik kolu) bulunan bir makinaya teknolojik demem.
...
 
Ynt: tarım traktörlerinde teknoloji ölçüsü genel olarak hangi kiriterle tayin edilir.

atilla link=topic=22880.msg189443#msg189443 date=1245776255' Alıntı:
öğrendiğim ve bildiğim kadarıyla , vites kademe sayısı , yani vites sayısı fazla olan traktörler , teknolojik seviyesi daha yüksekmiş ...örnek olarak... mf 285 bir takviye koluyla 8 ileri vites ..mf 285S iki takviye koluyla 16 ileri ..bizim kullandığımız 1977 model fendt 106s tek takviye koluyla 13 ileri . 1978 model fendt 106s iki takviye koluyla 25 ileri vites...sene 1978....UZUNYAYLA kardeşimden son ana kadar cevap bekledim...
güzel soruydu cevabıda aynı derecede güzel...teşekkürler abi...ayrıca hernekadar cevabı bilemesemde bende elimden geleni yaptığıma inanıyorum :)
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt