bir ülke, hangi konuda kendini geliştirmek isterse, o konuda gelişir...
tarım, ziraat ve hayvancılık, ne kadar ileri (çağdaş=kalkınmış ülkelerdekine benzer seviyede) seviyede ise...
o ülkede o derecede kalkınmış, gelişmiş olur...
aksi halde, geri ülke sınıfında olur...
ne yapmalı...
tarım sanayisini, başka ülkelerden traktör, tarım ekipmanları satın alarak...
bu makinaları geliştiren-yapan insanları ve ülkeleri desteklemiş oluruz...
o halde yapılacak iş, bu makinaları kendimiz yapmalıyız, geliştirmeliyiz...
örnekler hazır...
bir süre sonra, kendimiz geliştirmeye başlarız...
bu işi yapmak için,
ülkedeki liselerin, %50 si tarım liseleri şeklinde yeniden yapılanmalı...
profesör olmasına gerek yok, bu alanda halen çalışan, makine mühendisleri ve tasarlama-üretme mühendisleri, sanayiciler, teknisyenler...
ders vermeli...
bu okullarda, fen (matematik, fizik, kimya, biyoloji) dersleri ve tarih dersleri yanında gençlere tarım makinaları ile ilgili ve ekipmanlarla ilgili dersler verilmeli)
kalan liselerin %20 kadarı fen liseleri olmalı (bu liselerde, matematik, fizik, kimya, biyoloji, tarih okutulmalı)...
mühendisler, sağlık meslekleri bu okul mezunlarından olmalı...
liselerin %10 u genel lise olmalı, bu liselerde, fen derslerine (matematik, fizik, kimya, biyoloji) ilave olarak, hukuk siyaset , sosyoloji ağırlıklıklı dersler verilmeli
kalan liselerin, %10 u ticaret liseleri, %8 i sanat okulları, %1-2 si imam hatip okulları şeklinde olmalı...
acilen yapılmalı....
tarım, ziraat ve hayvancılık, ne kadar ileri (çağdaş=kalkınmış ülkelerdekine benzer seviyede) seviyede ise...
o ülkede o derecede kalkınmış, gelişmiş olur...
aksi halde, geri ülke sınıfında olur...
ne yapmalı...
tarım sanayisini, başka ülkelerden traktör, tarım ekipmanları satın alarak...
bu makinaları geliştiren-yapan insanları ve ülkeleri desteklemiş oluruz...
o halde yapılacak iş, bu makinaları kendimiz yapmalıyız, geliştirmeliyiz...
örnekler hazır...
bir süre sonra, kendimiz geliştirmeye başlarız...
bu işi yapmak için,
ülkedeki liselerin, %50 si tarım liseleri şeklinde yeniden yapılanmalı...
profesör olmasına gerek yok, bu alanda halen çalışan, makine mühendisleri ve tasarlama-üretme mühendisleri, sanayiciler, teknisyenler...
ders vermeli...
bu okullarda, fen (matematik, fizik, kimya, biyoloji) dersleri ve tarih dersleri yanında gençlere tarım makinaları ile ilgili ve ekipmanlarla ilgili dersler verilmeli)
kalan liselerin %20 kadarı fen liseleri olmalı (bu liselerde, matematik, fizik, kimya, biyoloji, tarih okutulmalı)...
mühendisler, sağlık meslekleri bu okul mezunlarından olmalı...
liselerin %10 u genel lise olmalı, bu liselerde, fen derslerine (matematik, fizik, kimya, biyoloji) ilave olarak, hukuk siyaset , sosyoloji ağırlıklıklı dersler verilmeli
kalan liselerin, %10 u ticaret liseleri, %8 i sanat okulları, %1-2 si imam hatip okulları şeklinde olmalı...
acilen yapılmalı....