İleri-geri mekik kolunun debriyajlı olması hiçbir anlam ifade etmez,en fazla yapacağı geri vites sayısını arttırmak olur.
Şahsi görüşüm:mekanik levye vitesli geri kadar seri olmayacağıdır. Arazi sürüm işlemlerinde sol el ile direksiyon tutulurken sağ el ile de vites geri ya da ileri her hangi bir aralığa zaman kaybına uğramadan geçiş yapılabilir. Yalnız şunu unutmamak gerekir traktorumuz de E-lift yoksa o zaman durum değişir,o halde her traktöre E-lift şart. Şimdi kendi düşüncemi sizlerle paylaşacağım umarım bunu gerçekleştiren arkadaşlar olur zira ben bunun eksikliğini bariz bir şekilde yaşıyorum.
Askı kolları elektronik olan bir traktörde E-lift bağlantısından kablo çekip,vites topuzunun ön yüzüne bir düğme koyarak hem ileri-geri hareketi ve hemde ekipman kontrolünü tek bir işlemde yapabiliriz.
Mesela ben dik rampaları sürerken fren çok kullanırım fakat bahsettiğim sistem olsaydı frene gerek kalmadan ileri-geri hareketi sağlayabilirim.
Tdnin powershuttle modellerinde baskı balata var ama baski balatanin shuttle bi alakası yok shuttlenin kendi 2 adet yağlı balata gurubu varTd serilerinde powershuttle modellerinde baskı balata var mı
İleri-geri mekik kolunun debriyajlı olması hiçbir anlam ifade etmez,en fazla yapacağı geri vites sayısını arttırmak olur.
Şahsi görüşüm:mekanik levye vitesli geri kadar seri olmayacağıdır. Arazi sürüm işlemlerinde sol el ile direksiyon tutulurken sağ el ile de vites geri ya da ileri her hangi bir aralığa zaman kaybına uğramadan geçiş yapılabilir. Yalnız şunu unutmamak gerekir traktorumuz de E-lift yoksa o zaman durum değişir,o halde her traktöre E-lift şart. Şimdi kendi düşüncemi sizlerle paylaşacağım umarım bunu gerçekleştiren arkadaşlar olur zira ben bunun eksikliğini bariz bir şekilde yaşıyorum.
Askı kolları elektronik olan bir traktörde E-lift bağlantısından kablo çekip,vites topuzunun ön yüzüne bir düğme koyarak hem ileri-geri hareketi ve hemde ekipman kontrolünü tek bir işlemde yapabiliriz.
Mesela ben dik rampaları sürerken fren çok kullanırım fakat bahsettiğim sistem olsaydı frene gerek kalmadan ileri-geri hareketi sağlayabilirim.
Deutz un shuttle li modeli olarak hangisini tavsiye edersiniz ben 5100 düşünüyorum yanı 5 serisi
2 tane Shuttleli traktörüm var, şahsi fikrim, bir traktörde Shuttle olmazsa olmaz bişi
Bir traktöre atıyorum 100 bin para vereceksem Shuttle olmalı
piyasada gördüğüm 3 çeşit Shuttle var
1-Debriyajlı, pedala basmadan çalışmayan ( Bana göre ne kadar Shuttle deselerde alakası yok )
2- Elektronik, parmağının ucuyla bile kulanılan
3- Kubota da bulunan, mekanik, debriyajsız fakat dört parmagınla kullana bildiğin
En rahati elektornik olan
2 tane Shuttleli traktörüm var, şahsi fikrim, bir traktörde Shuttle olmazsa olmaz bişi
Bir traktöre atıyorum 100 bin para vereceksem Shuttle olmalı
piyasada gördüğüm 3 çeşit Shuttle var
1-Debriyajlı, pedala basmadan çalışmayan ( Bana göre ne kadar Shuttle deselerde alakası yok )
2- Elektronik, parmağının ucuyla bile kulanılan
3- Kubota da bulunan, mekanik, debriyajsız fakat dört parmagınla kullana bildiğin
En rahati elektornik olan
Shuttleli traktörde 600-800 saat arası şanzuman yağını değiştirmek gerekiyor,
Piston çıkışlarına bilinmedik yağ kulanılmış ekipman kulanmamaya dikkat edilmeli ( yağı başka yağla karışmamalı)
Hiç bir sorun yaşamadım traktör 4000 saate az kaldı,
Shuttleli traktörde 600-800 saat arası şanzuman yağını değiştirmek gerekiyor,
Piston çıkışlarına bilinmedik yağ kulanılmış ekipman kulanmamaya dikkat edilmeli ( yağı başka yağla karışmamalı)
Hiç bir sorun yaşamadım traktör 4000 saate az kaldı,
Zaten agrofarm shuttle yok O yüzden bu rakamlara shuttle sız olacaksa biraz daha üstüne çıkıp shuttle alayım diyorum Ayrıca Avrupada kullanılan modeller de 100 bg ve üstünde shuttle sız hiç yok gibi zaten
Alın teriyle alınmış ekipmanda zaten yavaşlamadan yapamam ben, hatta yapmak bile aklıma gelmedi hiç bundan sonrada gelmesin3 bin fazla verip ps alalım o zaman New Holland olsun çamurdan olsun sağol hocam görüşlerin önemli bizim gibi alacak arkadaşlar için birde ps yi durdurmadan mı ileri geri yaparak bu saate kadar sorunsuz kullandınız mesela ps ama ileri gidiyorsun takviye 4 le mesela bi anda geri çekersen bi zararı olurmu kendi yavaşlatıp geri gelmeye başlasa bile
Deutz un shuttle li modeli olarak hangisini tavsiye edersiniz ben 5100 düşünüyorum yanı 5 serisi
Td75d 2014 model 3400 saate kalkışı shuttle yaparız ileri geri durmadan döneriz takviye viteslerde sorun olmadı3 bin fazla verip ps alalım o zaman New Holland olsun çamurdan olsun sağol hocam görüşlerin önemli bizim gibi alacak arkadaşlar için birde ps yi durdurmadan mı ileri geri yaparak bu saate kadar sorunsuz kullandınız mesela ps ama ileri gidiyorsun takviye 4 le mesela bi anda geri çekersen bi zararı olurmu kendi yavaşlatıp geri gelmeye başlasa bile
Td75d 2014 model 3400 saate kalkışı shuttle yaparız ileri geri durmadan döneriz takviye viteslerde sorun olmadı