Şarj dinamosu da bir motorun çalışması için gerekli olan en önemli parçalardan biridir. Çünkü gerekli elektrik enerjisinin sağlanabilmesi için aküyü şarj eder ve akımı belli bir oranda tutarak elektrikli parçaların zarar görmesini engeller.
Bir taşıt, motoru çalışmaya başlarken dahi elektrik enerjisi harcamaya başlar. Bu marş motoru yazımızda inceleyebileceğiniz üzere aküden elektriğin çekilip marş motorunu harekete geçirmesiyle başlar ve farlardan müzik sistemine kadar bir çok farklı alanda elektrik enerjisi kullanılır. Aracımızın üzerinde bulunan akülerin bunu tek şarjla karşılaması mümkün değildir. Bu yüzden şarj dinamosu sayesinde akü sürekli şarj edilir. Yani kısaca aküyü şarj etmek için gerekli olan parçadır.
Detaya inmek gerekirse vantilatör kayışı denilen kayışla krank miline bağlı olan alternatör buradan aldığı mekanik enerjiyi indüksiyon aracılığıyla elektriğe çevirmemizi sağlar. Parça içerisinde bulunan mıknatıslar dönerek bir manyetik alan oluşturur. Stator denilen iletken sargıların etrafındaki manyetik alan değişti zaman iletkende bir akım meydana gelir ve şarj dinamosu bu şekilde elektrik üreterek akünüzü sürekli şarj eder.
4 temel parçadan oluştuğu söylenebilir. Bunlar
Alternatör
Regülatör
Şarj göstergesi
Diyotlar
Hepsine kısaca değinmek gerekirse
Alternatör: Mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çeviren ve aküyü sürekli şarj eden ana kısım.
Regülatör: Üretilen elektriğin voltajını ortalama 13-14 voltta tutarak sistemlerin zarar görmesini engeller.
Şarj Göstergesi: Gösterge panelinde akü işareti olarak gösterilen ve şarj dinamosunda bir sorun olduğunda yanarak sürücüyü uyaran parça.
Diyotlar: Alternatif akımı doğru akıma çevirerek sistemin çalışmasını sağlar.
Şarj dinamosu çok sık olmasa da arızalanan ve tamiri veya değişmesi gereken parçalardan biridir. Video da ayrıntılı bir şekilde açıklamasını bulabilirsiniz.
Kaynak. Mühendislik teknolojileri...
[video=youtube;tiKH48EMgKE]https://www.youtube.com/watch?v=tiKH48EMgKE[/video]
Bir taşıt, motoru çalışmaya başlarken dahi elektrik enerjisi harcamaya başlar. Bu marş motoru yazımızda inceleyebileceğiniz üzere aküden elektriğin çekilip marş motorunu harekete geçirmesiyle başlar ve farlardan müzik sistemine kadar bir çok farklı alanda elektrik enerjisi kullanılır. Aracımızın üzerinde bulunan akülerin bunu tek şarjla karşılaması mümkün değildir. Bu yüzden şarj dinamosu sayesinde akü sürekli şarj edilir. Yani kısaca aküyü şarj etmek için gerekli olan parçadır.
Detaya inmek gerekirse vantilatör kayışı denilen kayışla krank miline bağlı olan alternatör buradan aldığı mekanik enerjiyi indüksiyon aracılığıyla elektriğe çevirmemizi sağlar. Parça içerisinde bulunan mıknatıslar dönerek bir manyetik alan oluşturur. Stator denilen iletken sargıların etrafındaki manyetik alan değişti zaman iletkende bir akım meydana gelir ve şarj dinamosu bu şekilde elektrik üreterek akünüzü sürekli şarj eder.
4 temel parçadan oluştuğu söylenebilir. Bunlar
Alternatör
Regülatör
Şarj göstergesi
Diyotlar
Hepsine kısaca değinmek gerekirse
Alternatör: Mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çeviren ve aküyü sürekli şarj eden ana kısım.
Regülatör: Üretilen elektriğin voltajını ortalama 13-14 voltta tutarak sistemlerin zarar görmesini engeller.
Şarj Göstergesi: Gösterge panelinde akü işareti olarak gösterilen ve şarj dinamosunda bir sorun olduğunda yanarak sürücüyü uyaran parça.
Diyotlar: Alternatif akımı doğru akıma çevirerek sistemin çalışmasını sağlar.
Şarj dinamosu çok sık olmasa da arızalanan ve tamiri veya değişmesi gereken parçalardan biridir. Video da ayrıntılı bir şekilde açıklamasını bulabilirsiniz.
Kaynak. Mühendislik teknolojileri...
[video=youtube;tiKH48EMgKE]https://www.youtube.com/watch?v=tiKH48EMgKE[/video]