ŞANZIMAN DANA MI CARRARO MU?


Dana sadece 2005te yok bizim phantom da 2006 dana. Dananın turu az demişsiniz erkunttaki carrarodan çok dönüyordu. Yeni erkunttaki erkunt yazılı ön dif ise carrarodan çok dönüyor
 
Şanzımandan kastınız ön diferansiyel sanırım.

Eğer öyleyse;

Bence dana carrarodan daha üstün.

Neden diyecek olursanız
2005 model olan mf traktörümüzde dana diff. Vardı ve asla askıda kalmaz teklemezdi. Ön lastiğin biri havada dahi kalsa diğeriyle eşit dönerdi.
Bunun sebebi ise içerisinde istavroz dişli grubunun olmaması yani 4 çeker devreye alındığında sürekli otomatik olarak kilitli olması.

Carraro da ise istavroz bulunup limited slip dedikleri balatalı sistem vardır. Bu sistem düz zeminde eşit çekiş sağlasada lastiğin biri havada kaldığında kaçırmaktadır.
Bu iki sisteminde kendilerine görw dez avantajıda vardır.

Carraro Sınırlı kayıcı diff. Engebeli ve ıslak zeminde Çekişte dana ya göre eksik olsada Manevra kabiliyeti istavrozlar sayesinde kasma yapmadığı için daha üstündür ve lastik aşınması daha az olur.

Dana ise 4 çeker devrede iken sert zemindeki dönüşlerde lastikler birbirini ayırmadığı için kasma yapmaktadır. Bu nedenle manevra kabiliyeti azalmakta lastik aşınmaları hatsafhada olmaktadır.

Bunlar kendi kullandığım mf traktörlerdeki tecrübelerim.

Benim seçeneğim herzaman dana diff. Yanadır onun tadı herzaman bi başka [emoji16]Ekli dosyayı görüntüle 42891Ekli dosyayı görüntüle 42892Ekli dosyayı görüntüle 42893
Bende 2006 Model 3060 MF var dana diferansiyel mevcut. Ön tekerler aynı anda zorlamıyor kaçırıyor birisi direksiyonu sağa sola çevirmek gerekiyor çaresi nedir varmıdır iki tekerinde aynı anda zorlaması için
 
Bizde başak 2085 var ön difransiyelde Carrao etiketi var
Tur sayısı da fena degil
ancak tüm konuyu okudum kafam karıştı. Şimdi bizim motorda difransiyel kiliidine basınca 4x4 de iken ön tekerlerde kitliyormu kitlemiyor mu ? Bence kitlemesi lazım yoksa pedalın bir anlamı kalmaz
 

Bende konu hakkında bildiğimi yazayım
Dana defransiyel de arka kilide basınca önlerde kitler manevrası kasılmalarda bir tık sıkıntılıdır lakin askıda 2 teker eşit döner.
Ön defransiyele bakınca altta yağ hortumu girer kısacası şöylede diyebiliriz bakınca ön defransiyele 3 hortum gidiyorsa önler kitlenir 2 hortum gidiyorsa kitlenmez 3 hortumun 2 si direksiyon liftine gider
Bide bu 260 3060 daki dans ön defransiyel var onları orjinal danadan ayıran gözle görülen özellik ön def etiketinde dana yazar lakin onların ön tekerde ki lastiğin dışındaki kısma bakınca somunlu düz civatadır diğer 3000 serisinde veya Gold sersindeki dana ki civatalar alyandır
Saplama civatalı olanlar 260-3060takiler önler kitlemez askıda 1 teker direk kendini bırakır bu tip defransiyel carrarodanda kullanışsızdır askıda motorun çift çeker olması hiçbirşeyi ifade etmez yani
 

Benzer Konular


Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt