Forumda yakıt diyagramları ve power mix test örnekleri var.Motor gücü yönetiminin ve çeki demiri gücünün tercihleri söz konusudur,
MF 135, 1300 devir max tork noktası var, atmosferik motordur, turbo kullanılmıyor.Alışkanlıklardan ötürü düşük devir araması yapıyoruz, turbonun yükünü göremiyoruz, düşük güç altında ani yük değişimi zararlı olur,
MF 165, rölanti, 550 devirdir, MF 285 S serisi 650-700 devirdir, son nesiller 800-850 devirdir.Başlangıç torku ile max tork arasında fark yok, 1000-1700 devir arası düz çizgidir, devir arttıkça güç artıyor, ilk kalkış tepkileri yüksek, Steyr 768 rölanti devirde kimsecikler yok, motor grafiğinden kaynaklanıyor.Rölantide az yakması için başlangıç torku düşük tutuluyor, ön hafif kepçe traktörü olarak dizayn ediliyor, hafif kepçede motor tam güçte çalıştırılır, motor sıkıştırılırsa max tork noktasında patinaja kalır, iç pompalar motor tam güçte verimli çalışır, indirme ve kaldırma işlemi yapılır, yükü taşımada max tork noktasının hafif sağ tarafı devir tercihi yapılır, yakıt diyagramlarından görünüyor.
Perkins 1000-1700, JD 6 MC, 1100-1600, Kubota 1200-1600, Agco 1300-1800, traktörün çalışma alanına göre tork bandının şekli düzenleniyor.
Yük altında motor, max tork noktası üzerinde veya alt devirlerinde kullanılmaz, yükü hangi devirde dengeliyorsa o devir tercih edilir,
Claas Axion serisinde başlangıç torku ile max tork arasında %120 fark var, max tork 1600 devir, max güç 2000 devirde, hexashift (6'ya bölen, 400 devir aralıklı) şanzımanı bulunuyor.Perkins motora kademeyi 6'ya bölen 300 devir aralıklı şanzıman konulsa tadından yenmez.
Vites boyu kısa devir çalışmalı motorda max tork ve max güç devri arası kadar olması yeterli gelir, uzun devir çalışmalı motorda çekişte sıkıntı olmaz, ara hız ihtiyaçlarını karşılamaz.