Ynt: same tiger 60 hakkındaki düşünceleriniz nedir?
Same tiger serisi, şahsuvaroğlunun Balıkesir Gönen ' deki fabrikasında montaj yapılıyor ama bildiğim kadarıyla bütün ana parçalar dışardan temin ediliyor. Şanzımanın markası ise ZF değil, samenin T3150 modeli ve hindistan ' da üretiliyor. Hiç de büyütülecek bir şanzıman değil, sürüngen vitesleri ise patates yetiştirenler dışında kimsenin kullanacağını sanmıyorum, çünkü sürüngen 4 vitesi saatte 2,7 km/h hıza sahip. Sonuçta ZF markası Türkiye ' de bişekilde adını duyurdu, artık birçok traktör bayisi, onun adıyla satış yapmaya çalışıyor. Şu an Çin malı YTO markası, Artrak adıyla çankırıda üretim yapıyor, fiat 90 serisi şanzımanı kullanmasına rağmen fuarlarda ZF marka şanzıman kullandıklarını iddia ediyorlar.
Adamların 30 yıl önce üretiğini söylediğin şanzıman hala ZF ' nin internet sayfasında gösteriliyor, çünkü geliştirilmesi hala devam eden ve sürekli yenilenen bir şanzıman. Üstelik ZF ' nin 50-80 beygir güç aralığındaki tek şanzımanı.
Enjeksiyonlu motor da oldukça yaygın bir teknoloji, perkinsin 50 beygirlik motorları dahi direk enjeksiyon. Sanırım bazı arkadaşlar enjeksiyon ile elektronik kontrollü motoru karıştırıyorlar. Şu an 20 yıllık fiat 70-56larda bile direk enjeksiyonlu motor var açıp bakarsanız.
Radyal lastik ve 4çekerlerde ön dingilde de fren olması güzel bir özellik. Fakat farları xenon değil, sadece mercekli far, aynı farı birçok marka kullanmakta. . Xenon apayrı bir teknoloji ve Valtranın özel üretim revolution modeli gibi istisnalar dışında henüz traktörlerde kullanıldığını sanmıyorum.
ali_kockaya link=topic=27881.msg231967#msg231967 date=1259912622' Alıntı:
266 g güzel bir motor.ama bu deutz-fahr same lomborghini nin teknolojisi onlardan biraz farklı.yeni nesil.bağzı teknolojiler takip edilir.otomobil dünyasından örnek vereyim.bir otomobil markası tiptronic şanzumanı çıkardı.(yani aracı ister manuel isterse otomatik vites olarak kullana biliyorsun.)diğer firmalarda onun izinden easytronic,multitronic gibi şeyler üretti.bu taklitler aslını tutarmı.adam ların 30 yıl önceki ürettiği zf şanzumanı biz halen sıfır motorlara (bir başarı örneği!!!) olarak takıyoruz.zf şanzuman üreticisi şimdi nerelere geldi bileniniz var mı....
ali_kockaya link=topic=27881.msg231771#msg231771 date=1259844935' Alıntı:
bugün bayiye gidip inceledim.traktör değil sanki bir sanat eseri.traktörün ön kaputu bir balina yada köpek balığını andırıyor.farlar yeni araçlarda olan XEON tiplerden.motor enjeksiyonlu deutz.binip çalıştırdım.kontağı açıp biraz bekliyorsun.gösterge panelinde bağzı ışıklar sönüyor.ısıtma lambası vs.akü bitik ti.marş motoru birkez döndürebildi.ama traktör çalıştı.galiba enjeksiyonlu olduğu için.vitesler sağda.4 hızlı 4 takviye 4 te sürüngen var.3 te geri.koltuk rahat.piston valfi koltuğun arkasında.
çift çekerinde 4x4 özelliği var.ayrıca lift-o-matik i tek düğmeyle halletmişler.hidrolik kollarının kapasitesi 3 ton.vay be diyesi geliyor insanın.arka lastikler radyal.yalnız hindistan malı.insan traktörün tamamının hindistandan gelip gelmediğine şüpheleniyor.
konuşmalarda hep çin malı geçerdi.galiba traktörde hindistan furyası türkiyeyi istila ediyor.bu arada kuyruk mili devri çift.540-750 var ve bağımsız.satıcı zf şanzıman olduğunu söyledi.
deutz un bu 3 litrelik motoru 55 hp ve 204 nm tork üretiyor.yalnız traktör ağırlığı bana biraz hafif geldi.2100 kilo.çekiş ile ağırlığın hep doğru orantılı olduğunu düşünürdük.bu traktöre 16-9-28 balon lastik takıp ağırlığını hafif tutmuşlar.tarlayı fazla sıkıştımaz gerçi.belki de bu radyal lastik çekişi arttırıyor.yani bu almanların bir bildiği vardır.
teknoloji bu traktörün biryerlerinden geçmiş belli...
tiger 60 ın liste fiyatı;34000
tiger 60 4x4 ve tiger 70 in liste fiyatı;42000