Same Explorer 80 Marş almama Sorunu hakkında


Merhabalar. Öncelikle Cevap verecek herkese şimdiden çok teşekkürlerimi sunuyorum.

ilk olarak sorundan bahsediyim.
Traktöre bir hafta boyunca marş basmadım havalar çok soğuk değil 10-20 derece aralarında değişiyordu.Marş basmayı denediğimde sanki akü bitmiş gibi marş basmıyor. fakat akü 1 ay önce alında ölçümlerine baktırdığımda herşeyi normal gözüküyordu.Traktörü vurdurarak çalıştırdıktan sonra gün içinde bastığım tüm marşları anında alıyor. Böyle bir sorunla karşılaşanlar varmı acaba. Yada konuya dair fikri olanlar yardım edebilirseniz çok sevinirim.

Traktörün tam özellikleri

Same explorer 80 4wd
98 model
2 sene önce rektefiye görmüş
Traktörü 3 ay önce satın aldım
Akü 105 amper 1 aylık ve ölçümlerde her değeri normal.

Aranızda yeniyim eksik verdiğim bilgiler için şimdiden özür dilerim. Genç bir çiftçi olarak sizlere oranla daha bilgisizim.Yardımlarınızı bekliyorum
 
Foruma hoş geldin yaşını bilmediğim için nasıl hitap edeceğimi bilemiyorum.
Bunun birden çok sebebi var.
Traktörü yıkarken marş dinamasına su gittiyse dinama şarz etmiyor yada marşı geçirmiyor olabilir.
Marş bastığında tık tık ediyosa yada hiç bi ses yoksa akülerin kutup başları oksitlenmiş olabilir. Tercihim marş basmadığı bi gün kaynak suyu kutup başlarına dök bi öyle bas sorun kutup başlarındaysa sıvı gres ler var onlardan püskürt.
Marş motorunun içinde kömürler var onlar yanmış olabilir. Kömür dediğim o ince bakır teller. Eğer onlardansa motor soğukken marş basmaz sıcakken istop edersin tekrar mars basarsan çalışır.
Modeli biraz eski o yüzden akülere giden kablolarda ve elektrik tesisatında kacakta olabilir.
Akü dende kaynaklanan sorunlar var. Mesela bozuk akü olabilir. Yada akü boştur. Traktör eğer çalıstıği sürecte aküyü sarz etmesse devamlı akünün enerjisini tüketir. Yani
Sorun kutup başlarının oksitlenmesi- Marş dinamasından kaynaklanan sorunlar, şarz etmeme, içindeki kömürlerin bitmesi, dinamanın içinde toz çapak vs bulunması- Akü kabloları. Sen yarın bi akünün kutup başlarına kaynak su dök çalışmazsa kutup başlarını biraz gevşet biraz yerlerini temizle trkrar tak olmazsa akü bosmu dolumu kontrol et oda değilse marş dinamasının sökülmesi gerekebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ErkutP
Foruma hoş geldin yaşını bilmediğim için nasıl hitap edeceğimi bilemiyorum.
Bunun birden çok sebebi var.
Traktörü yıkarken marş dinamasına su gittiyse dinama şarz etmiyor yada marşı geçirmiyor olabilir.
Marş bastığında tık tık ediyosa yada hiç bi ses yoksa akülerin kutup başları oksitlenmiş olabilir. Tercihim marş basmadığı bi gün kaynak suyu kutup başlarına dök bi öyle bas sorun kutup başlarındaysa sıvı gres ler var onlardan püskürt.
Marş motorunun içinde kömürler var onlar yanmış olabilir. Kömür dediğim o ince bakır teller. Eğer onlardansa motor soğukken marş basmaz sıcakken istop edersin tekrar mars basarsan çalışır.
Modeli biraz eski o yüzden akülere giden kablolarda ve elektrik tesisatında kacakta olabilir.
Akü dende kaynaklanan sorunlar var. Mesela bozuk akü olabilir. Yada akü boştur. Traktör eğer çalıstıği sürecte aküyü sarz etmesse devamlı akünün enerjisini tüketir. Yani
Sorun kutup başlarının oksitlenmesi- Marş dinamasından kaynaklanan sorunlar, şarz etmeme, içindeki kömürlerin bitmesi, dinamanın içinde toz çapak vs bulunması- Akü kabloları. Sen yarın bi akünün kutup başlarına kaynak su dök çalışmazsa kutup başlarını biraz gevşet biraz yerlerini temizle trkrar tak olmazsa akü bosmu dolumu kontrol et oda değilse marş dinamasının sökülmesi gerekebilir.

Çok teşekkür ederim hepsini deneyip tekrar bilgi aktarıcam en kısa sürede Yaşım 23 Edirneden katıldım aranıza.
 
Kontağa bastığında tık sesi geliyorsa marş motorunun kömürleri bitmiştir.
Marş otomatiğinde sorun olabilir.
Akü bitmiş gibi çalışıyor dediniz, baygın çalışıyorsa sorun aküdedir, marş esnasındaki sesi bir duymamız gerekebilir.
Hava yapıyor olabilir mazot rekorlarında delik vardır, mazot otomatiği mazotu geri kaçırıyordur veya filtreyi otamatikten doldurmamanızı öneririm önceden içini mazotla doldurup öyle değişim yapın.
 
Akü sağlamsa;
Kontak anahtarı temassızlık yapabilir, kontak değişir.
Şase almıyor veya kutup başları gevşek olabilir.
Marş motoru kömürleri toz yapar ve rotoru sıkıştırır, motor içi temizlenir ve yağlanır, yavaş çeviriyorsa ince tilli bakır telle sarım yapılır, hızlı çevirir, yeni tip marş motorları şanzımanlıdır, eski tiplerde şanzıman yoktur.
Elektrik hattında ekli kablo yerleri veya soket varsa pas kontrolü yapılır.
Akünün ışığı yeşil yanıyorsa sorun yoktur, kahverengi ise şarzı boş demektir.
Soğukta ise 60 amperlik ikinci bir aküyle, takviye kabloyla destek yapılabilir veya yarım dolu aküde destek yapılabilir.Kutupları doğru bağlamaya dikkat ediniz.
 

Benzer Konular