Römork Yaptıracağım Tavsiye İstiyorum. Renk ve Kalite Anlamında Öneriler.


Selamlar. Tanıdığım bir sanayi ustasına römork yaptıracağım. Ölçü 375 uzunluk 210mm genişlik 3mm taban sacı 2mm de üst kapaklar. Alt kapak 2.5mm olacak. Şu resimdeki kırmızı yaptıracağım kişinin önceden yaptığı römork ben ise alt resimde madenlerin yaptığı römork şeklinde yaptıracağım. Köşeleri çeta alüminyum olacak ama renk parlak siyah mı olsa yoksa mat siyah mı olsa kararsız kaldım. Mat siyah erken solma yaparmı mesela ? Yada boyasını daha kaliteli birşey yaptırmak mümkün mü sağlam olması için. Akrilik olabilir dedi 4-5 bin fark olur dedi buna değer mi onu bilemedim. Ön kirko 7 bin farkla pistonlu hidrolikli de oluyor madenler gibi ona sizce gerek var mı ? Çamurluk olarak da madenlerin römork daki şekil daha bi tamamlıyor sanki römorku öyle mi yaptırsam sizce yoksa kırnızı olan daha mi iyi duruyor.
 

Resimler ve ekler

  • IMG_5277.png
    IMG_5277.png
    560.5 KB · Görüntüleme: 153
  • IMG_5272.png
    IMG_5272.png
    358.3 KB · Görüntüleme: 151
  • IMG_5267.jpeg
    IMG_5267.jpeg
    86.7 KB · Görüntüleme: 150
Renk size kalmış . Takım şeklinde görünmesi için traktörle aynı yapabilirsiniz. Boya olarak epoksi astar, akrilik boya yaptırırsanız daha uzun ömürlü olur. Akrilik boya arabalarda kullanılan boyadır. Maliyeti düşük tutmak için astarsız atılabilen endüstriyel boya kullanıyor olabilirler. Akriliğe göre daha kısa zamanda solma ve atma yapabilir. Akrilik için 4-5 bin fark bana çok gibi geldi. Boya malzemelerini siz alıp götürseniz daha uyguna gelebilir hesaplatmak lazım. Boya 1kg olsa yarım tiner ve yarım sertleştirici oranlarıyla 2kg gibi oluyor zaten
 
Son düzenleme:
Renk olarak mat zaten soluktur. Zamanla dışarda durursa daha da soluk durur. Parlak zamanla matlaşır zaten. O yüzden parlak olması daha iyi olacaktır. Akrilik boya daha kaliteli oto boyasıdır. Daha dayanıklı ve canlıdır. Sertleştirici katılır içine ve daha sağlam olur. Fark o kadar çıkar mı bilemiyorum. Çoktandır yaptırmadım. Altına astarda atılır. Tek uygulanmaz. O yüzden astar boya da olacak. Üstüne hatta vernikte atılırsa daha da güzel olur. Ama tarım aletinde gerek yok. Çizileceği için masraf yapmaya gerek yok. Kriko olarak bu ağırlıkta bir araba için bence pistonluya pek gerek yok. Sürekli de sök tak yapmayacaksanız. Şanzımanlı büyük krikolar 5 tonu kaldırmaya rahatlıkla yeter diye düşünüyorum. Madenlerin çamurluğu daha güzel durmuş. Römorka branda için sandıkta ekletirseniz güzel olur. Her zaman arabanın yanında durur. Yanlara 3M sarı reflektörde koydurun hazır olurken. Arkayada kırmızı. Hatta elektrik tesisatı da çektirin madem yaptırıyorsunuz. Yanlara 3 er sarı marker lamba, arkaya da led stop lambası güzel olur. İki tane de reflektör koydurursunuz üçgen arkaya. Üste geçmeli üçgen madenlerdeki gibi branda çatısıda yaptırın. Boş olsa bile içine branda çekince kolay kolay su dolmaz. Yan kapaklara da çekme kulpu yaptırın. Sıkışırsa elle asılmaya kulp olsun. Arka ilave de alttaki hiç olmazsa üste açılabilir olsun. Öbür türlü tepeye yanaşınca mal ilaveyi şişiriyor. Menteşeli sistem olursa yukarı açılır yük binmez. Komple o sistem olsa daha iyi olur hem kapak hem ilaveler birbirine bağlı menteşeli.
 
Selamlar. Tanıdığım bir sanayi ustasına römork yaptıracağım. Ölçü 375 uzunluk 210mm genişlik 3mm taban sacı 2mm de üst kapaklar. Alt kapak 2.5mm olacak. Şu resimdeki kırmızı yaptıracağım kişinin önceden yaptığı römork ben ise alt resimde madenlerin yaptığı römork şeklinde yaptıracağım. Köşeleri çeta alüminyum olacak ama renk parlak siyah mı olsa yoksa mat siyah mı olsa kararsız kaldım. Mat siyah erken solma yaparmı mesela ? Yada boyasını daha kaliteli birşey yaptırmak mümkün mü sağlam olması için. Akrilik olabilir dedi 4-5 bin fark olur dedi buna değer mi onu bilemedim. Ön kirko 7 bin farkla pistonlu hidrolikli de oluyor madenler gibi ona sizce gerek var mı ? Çamurluk olarak da madenlerin römork daki şekil daha bi tamamlıyor sanki römorku öyle mi yaptırsam sizce yoksa kırnızı olan daha mi iyi duruyor.
300 bin tl gibi rakamlara hazırları bulunuyor yaptırmak nerden aklınıza geliyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: filizma
Temmuz' da Merzifon fabrikaya buğday dökmek için İstanbul İran ana yolundaydım.Karşı şeritte bir TIR gördüm.Üç tek dingil damperli römork üzerinde,bir tanesini de arka çeki yerine bağlamış.Kimbilir bu şekilde belki doğu bayilerinden birine kaç yüz km götürecek.Bre vicdansız,birim nakliye mâliyetini düşürmek için o römorkun otuz senede yapacağı yolu bir günde yaptırıp,üstelik 70-80 km hızla götürüp,lastikleri eskit,poryaları haşat et,sonra hiç birşey olmamış gibi tırdakilerle aynı fiyata satacaksın.Markayı söylemem,tanınmış bir marka ama alacak olsam o markadan asla römork almam bu nedenle.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin 58 58
Renk size kalmış . Takım şeklinde görünmesi için traktörle aynı yapabilirsiniz. Boya olarak epoksi astar, akrilik boya yaptırırsanız daha uzun ömürlü olur. Akrilik boya arabalarda kullanılan boyadır. Maliyeti düşük tutmak için astarsız atılabilen endüstriyel boya kullanıyor olabilirler. Akriliğe göre daha kısa zamanda solma ve atma yapabilir. Akrilik için 4-5 bin fark bana çok gibi geldi. Boya malzemelerini siz alıp götürseniz daha uyguna gelebilir hesaplatmak lazım. Boya 1kg olsa yarım tiner ve yarım sertleştirici oranlarıyla 2kg gibi oluyor zaten
Tahmini 4-5 dedi de büyük ihtimal daha düşer diye düşünüyorum. Endüstriyel boya atacak dediğin gibi 2 kat astar olacak ama ben 3 e 5 e bakmayım diyorum kaliteli bir boyası olsun diye düşünüyorum. Akrilik yaptıracam büyük ihtimal.
Renk olarak mat zaten soluktur. Zamanla dışarda durursa daha da soluk durur. Parlak zamanla matlaşır zaten. O yüzden parlak olması daha iyi olacaktır. Akrilik boya daha kaliteli oto boyasıdır. Daha dayanıklı ve canlıdır. Sertleştirici katılır içine ve daha sağlam olur. Fark o kadar çıkar mı bilemiyorum. Çoktandır yaptırmadım. Altına astarda atılır. Tek uygulanmaz. O yüzden astar boya da olacak. Üstüne hatta vernikte atılırsa daha da güzel olur. Ama tarım aletinde gerek yok. Çizileceği için masraf yapmaya gerek yok. Kriko olarak bu ağırlıkta bir araba için bence pistonluya pek gerek yok. Sürekli de sök tak yapmayacaksanız. Şanzımanlı büyük krikolar 5 tonu kaldırmaya rahatlıkla yeter diye düşünüyorum. Madenlerin çamurluğu daha güzel durmuş. Römorka branda için sandıkta ekletirseniz güzel olur. Her zaman arabanın yanında durur. Yanlara 3M sarı reflektörde koydurun hazır olurken. Arkayada kırmızı. Hatta elektrik tesisatı da çektirin madem yaptırıyorsunuz. Yanlara 3 er sarı marker lamba, arkaya da led stop lambası güzel olur. İki tane de reflektör koydurursunuz üçgen arkaya. Üste geçmeli üçgen madenlerdeki gibi branda çatısıda yaptırın. Boş olsa bile içine branda çekince kolay kolay su dolmaz. Yan kapaklara da çekme kulpu yaptırın. Sıkışırsa elle asılmaya kulp olsun. Arka ilave de alttaki hiç olmazsa üste açılabilir olsun. Öbür türlü tepeye yanaşınca mal ilaveyi şişiriyor. Menteşeli sistem olursa yukarı açılır yük binmez. Komple o sistem olsa daha iyi olur hem kapak hem ilaveler birbirine bağlı menteşeli.
benimde düşüncem parlak hocam solması daha uzun sürer en azından diye düşünüyorum. Reflektörü yapan arkadaş dediğin gibi sağlı sollu koyacak standart o zaten.branda demirleri yaptırmayı düşünmüyorum alt kapaklara askılık yaptırırım öyle kullanırız brandayı. Arka ilave üstten açılır yapıyor onda da sorun yok. Yorum içinde çok teşekkürler.
300 bin tl gibi rakamlara hazırları bulunuyor yaptırmak nerden aklınıza geliyor :)
hocam 8 tonluk römork ne 300 ü. Ben 120 bine yaptırıyorum zaten madenler 165 bine verecekti 8 tonluğu. Takas olarak kendi 4 tonluk ilk sahibi olduğum 20 yıllık römorku verdim üstüne 60 bin verdim aldım. 1 aya da teslim olacak. Boş ağırlık da 1800 kg geliyor net.
daha uygundur hocam
artık hersey cok pahalı
120 bin hocam
 
Tahmini 4-5 dedi de büyük ihtimal daha düşer diye düşünüyorum. Endüstriyel boya atacak dediğin gibi 2 kat astar olacak ama ben 3 e 5 e bakmayım diyorum kaliteli bir boyası olsun diye düşünüyorum. Akrilik yaptıracam büyük ihtimal.

benimde düşüncem parlak hocam solması daha uzun sürer en azından diye düşünüyorum. Reflektörü yapan arkadaş dediğin gibi sağlı sollu koyacak standart o zaten.branda demirleri yaptırmayı düşünmüyorum alt kapaklara askılık yaptırırım öyle kullanırız brandayı. Arka ilave üstten açılır yapıyor onda da sorun yok. Yorum içinde çok teşekkürler.

hocam 8 tonluk römork ne 300 ü. Ben 120 bine yaptırıyorum zaten madenler 165 bine verecekti 8 tonluğu. Takas olarak kendi 4 tonluk ilk sahibi olduğum 20 yıllık römorku verdim üstüne 60 bin verdim aldım. 1 aya da teslim olacak. Boş ağırlık da 1800 kg geliyor net.

120 bin hocam
kaç tonluk olacak ürün
 
Aleyküm selam ,
Alt kapakların direk aralarına çamur, silaj, çöp v.s. doluyor, kapağı çürütüyor.
Boşluksuz ve tam kaynak geçilmesi iyi olur.
Menteşeler ; kapak açılıp sert bırakılırsa dibinden kopabiliyor.
Kalın malzemeden yapılması ve kapak açıldığında alın takozu bulunması iyi olabilir.
Dingil ;
8 ton için çift dingil kullanımı iyi olur, tek dingil yolda fazla sarsıntıya neden olur.
Dingil kalınlığı ise esnemeyecek gibi 10*10 cm dolu demir kullanılabilir.
Muavin makas kullanmak ve yük tek tarafa fazla basarsa destek takozu koymak iyi olur.
Çift dingilin ikisinde de hidrolik fren olmasını tavsiye ederiz.
Römork, pancar rampasına çıkacaksa ; paspas ve lambaların konumu rampa takozuna göre ayarlanmalıdır.
Balye asansörü kullanılırsa , 50 cm lik ek aparat borusunun yeri bırakılabilir.
Direk dipleri boş olmalı, içinde çöp birikmemelidir.
Silaj topu taşınacaksa 3 sıra 3 erli top koyulabilmedir.
Römorkun kendine göre brandası ve dolabı olmalıdır.
Hatta teker inerse dingil altına takoz dayamak gerekiyor, dingile takoz dayamak için uygun yer bırakılabilir.
Resimdeki römorklar , 3,75*2,1*1,1 metre ; 8,7 m^3 gibi görünüyor , max 6,5 ton buğday alır gibi duruyor.
Yedi tonluk yazılmasını tavsiye ederiz.
Arışın dönerli olması ve damper hortumlarını takabileceğimiz aparat olması iyi olur.
Elektrik kablosununda dönüşlerde sıkışmaması gerekir.
Kullanışlılığı arttıracak özellikleri belirttik, baştan bir kere yaptırmak tabiki de daha iyi olur.
 

Aleyküm selam ,
Alt kapakların direk aralarına çamur, silaj, çöp v.s. doluyor, kapağı çürütüyor.
Boşluksuz ve tam kaynak geçilmesi iyi olur.
Menteşeler ; kapak açılıp sert bırakılırsa dibinden kopabiliyor.
Kalın malzemeden yapılması ve kapak açıldığında alın takozu bulunması iyi olabilir.
Dingil ;
8 ton için çift dingil kullanımı iyi olur, tek dingil yolda fazla sarsıntıya neden olur.
Dingil kalınlığı ise esnemeyecek gibi 10*10 cm dolu demir kullanılabilir.
Muavin makas kullanmak ve yük tek tarafa fazla basarsa destek takozu koymak iyi olur.
Çift dingilin ikisinde de hidrolik fren olmasını tavsiye ederiz.
Römork, pancar rampasına çıkacaksa ; paspas ve lambaların konumu rampa takozuna göre ayarlanmalıdır.
Balye asansörü kullanılırsa , 50 cm lik ek aparat borusunun yeri bırakılabilir.
Direk dipleri boş olmalı, içinde çöp birikmemelidir.
Silaj topu taşınacaksa 3 sıra 3 erli top koyulabilmedir.
Römorkun kendine göre brandası ve dolabı olmalıdır.
Hatta teker inerse dingil altına takoz dayamak gerekiyor, dingile takoz dayamak için uygun yer bırakılabilir.
Resimdeki römorklar , 3,75*2,1*1,1 metre ; 8,7 m^3 gibi görünüyor , max 6,5 ton buğday alır gibi duruyor.
Yedi tonluk yazılmasını tavsiye ederiz.
Arışın dönerli olması ve damper hortumlarını takabileceğimiz aparat olması iyi olur.
Elektrik kablosununda dönüşlerde sıkışmaması gerekir.
Kullanışlılığı arttıracak özellikleri belirttik, baştan bir kere yaptırmak tabiki de daha iyi olur.
Öneriler için teşekkürler. Römorkta fren olacak boya olarak da akrilik otomobillerde kullanılan boyalardan yapılacak normalde sanayi boyası yapıyor arkadaş ta ben ufak bir fark verip daha sağlam bir boya yaptıracam. Muavin makas kullanılacak ancak genelde 4 makas görüyorduk bunda 3 makas var üst üste konmuş misal madenler üstte attığım resimdeki 8 tonluk olanda 4 makas kullanmış benimki 3 makas olacak makasların tanesi 6 ton rahat taşır dedi yapan arkadaş. 3.75/2.10/1.2 oda 9.45 m3 eder m3 ü 850 kg civarı gelir oda 8 ton silme 8.350 kg da balık sırtı buğday alır. Bizim için yeterli. 4 teker römork bizim buralar dağlık biraz daha ve ne kadar frende olsa 4 teker römork traktörü süreceği için pek kullanılmaz 8 tonda da çift dingil biraz gereksiz maliyet olacağından seçmedik ayrıca dönüşlerde çift dingil lastikleri hemen yanaktan açıyor düzgün bir dingil sistemi kullanılmazsa vs vs.
 
Bende ikinci el bir römork satın aldım
Uzunlugu 5m genişliği 2 metre
Komple sıfırdan yeni kasa yapılacak
Damper sistemi sağa ve sola devirmeyi olacak inşallah.
Muavin makas
Dingil genisletilecek
Arka fren hidrolik piston olacak.
Yeni Ariş
Yeni sofra olacak.
Tekerler 265 70 r19.5 olacak.
Taban saçı 3mm
Yan kapak saçı 2.5 mm ×50cm
Üst ilaveler 2mm ×35cm+35cm

İş bitiminde inşallah sondaki foto daki gibi olmasını hedefliyoruz.
Rabbım inşallah utandırmaz.

Geçtiğimiz yıl Trakya bölgesinde tmo nün randevu sistemi ve zamanında hasat edip edememe sorunlarından dolayı 4. Römork ihtiyacımız doğdu.
Rabbım inşallah herkese daha iyisini nasip eder. Romork revizyon işlemine yakın zamanda başlanacak.revizyon esnasında inşallah paylaşımlar yapmaya çalışacağım.
 

Resimler ve ekler

  • IMG-20231102-WA0027.jpeg
    IMG-20231102-WA0027.jpeg
    375.6 KB · Görüntüleme: 132
  • IMG-20231029-WA0021.jpg
    IMG-20231029-WA0021.jpg
    284.6 KB · Görüntüleme: 121
  • IMG-20231029-WA0018.jpg
    IMG-20231029-WA0018.jpg
    297.7 KB · Görüntüleme: 113
  • IMG-20231029-WA0022.jpg
    IMG-20231029-WA0022.jpg
    261.6 KB · Görüntüleme: 120
  • IMG-20231102-WA0049.jpg
    IMG-20231102-WA0049.jpg
    119.3 KB · Görüntüleme: 131
Bende ikinci el bir römork satın aldım
Uzunlugu 5m genişliği 2 metre
Komple sıfırdan yeni kasa yapılacak
Damper sistemi sağa ve sola devirmeyi olacak inşallah.
Muavin makas
Dingil genisletilecek
Arka fren hidrolik piston olacak.
Yeni Ariş
Yeni sofra olacak.
Tekerler 265 70 r19.5 olacak.
Taban saçı 3mm
Yan kapak saçı 2.5 mm ×50cm
Üst ilaveler 2mm ×35cm+35cm

İş bitiminde inşallah sondaki foto daki gibi olmasını hedefliyoruz.
Rabbım inşallah utandırmaz.

Geçtiğimiz yıl Trakya bölgesinde tmo nün randevu sistemi ve zamanında hasat edip edememe sorunlarından dolayı 4. Römork ihtiyacımız doğdu.
Rabbım inşallah herkese daha iyisini nasip eder. Romork revizyon işlemine yakın zamanda başlanacak.revizyon esnasında inşallah paylaşımlar yapmaya çalışacağım.
Son fotoğraftaki lastik ebatları nedir acaba
 
Selamlar. Tanıdığım bir sanayi ustasına römork yaptıracağım. Ölçü 375 uzunluk 210mm genişlik 3mm taban sacı 2mm de üst kapaklar. Alt kapak 2.5mm olacak. Şu resimdeki kırmızı yaptıracağım kişinin önceden yaptığı römork ben ise alt resimde madenlerin yaptığı römork şeklinde yaptıracağım. Köşeleri çeta alüminyum olacak ama renk parlak siyah mı olsa yoksa mat siyah mı olsa kararsız kaldım. Mat siyah erken solma yaparmı mesela ? Yada boyasını daha kaliteli birşey yaptırmak mümkün mü sağlam olması için. Akrilik olabilir dedi 4-5 bin fark olur dedi buna değer mi onu bilemedim. Ön kirko 7 bin farkla pistonlu hidrolikli de oluyor madenler gibi ona sizce gerek var mı ? Çamurluk olarak da madenlerin römork daki şekil daha bi tamamlıyor sanki römorku öyle mi yaptırsam sizce yoksa kırnızı olan daha mi iyi duruyor.
hayırlı olsun güzel olmuş ne kadara yaptırdınız. bir de neden 4 teker yaptırmadınız. neresi bu dükkan
 

400 60 15.5 lastik ebatı kullanılacaksa 18 kat 18.pr olmasına dikkat edin 16 katla arasında çok fark var kolay kolay esnemiyor, ilavelerin kesim kalitesine dikkat edin kesim kalitesi kötüyse zorluğunu römorkun ilavesini takıp çıkarırken anlarsınız sürekli babalar,ilaveler sıkışır bunu römorku satana kadar çekersiniz.arka kapağın arkasında alt tarafta pimleri çıkarıp kapağı indirirken bir kol veya demir olmamasına dikkat edin aksi taktirde kapak açıp düşürünce fena halde bükülüyor
 
Bende ikinci el bir römork satın aldım
Uzunlugu 5m genişliği 2 metre
Komple sıfırdan yeni kasa yapılacak
Damper sistemi sağa ve sola devirmeyi olacak inşallah.
Muavin makas
Dingil genisletilecek
Arka fren hidrolik piston olacak.
Yeni Ariş
Yeni sofra olacak.
Tekerler 265 70 r19.5 olacak.
Taban saçı 3mm
Yan kapak saçı 2.5 mm ×50cm
Üst ilaveler 2mm ×35cm+35cm

İş bitiminde inşallah sondaki foto daki gibi olmasını hedefliyoruz.
Rabbım inşallah utandırmaz.

Geçtiğimiz yıl Trakya bölgesinde tmo nün randevu sistemi ve zamanında hasat edip edememe sorunlarından dolayı 4. Römork ihtiyacımız doğdu.
Rabbım inşallah herkese daha iyisini nasip eder. Romork revizyon işlemine yakın zamanda başlanacak.revizyon esnasında inşallah paylaşımlar yapmaya çalışacağım.
Hayırlı olsun. RevizyonuLüleburgaz da mı yaptırdınız ve kaça maloldu acaba?
 

Benzer Konular