Römork lastik değişimi hakkında

Çiftçi abilerim kardeşlerim römork için 235.65r17.5 lastik deneyimlerinizi paylaşmanızı istemiştim anlaşılan forumda kullanan yok
Benim de 2-3 gün oldu kullanmaya baslayali denemek için çok bir fırsatım olmadı suan 95 hava ile dün yaklaşık 3200 kg zeytin yükledik tarlada lastiğin tabanı düz olduğu için yere tam düz basıyor ve çamurda olsa çok batmıyor asfaltta ezilme neredeyse hiç yok ve yaklasik 12 13 km yolda sanki boş römorkla gidiyor gibiydim 2 hafta önce aynı römorkta 7.50 16 lastikler vardı ve 2400 kg zeytinle aynı yolda 1 kez lastik patladı arti sanki yük benim sırtımda gibiydi kullandıkça deneyimlerimi paylaşmaya çalışırım
Amacim birilerine yardımcı olabilmek çünkü sanayilerde çıkma 17.5 lastikler epey var ben tanesini 150 TL ye aldim hemde 14 kat çelik karkasli yani şimdi en kötü 7.50 16 lastikler bile 300 400 lira yüke gelmiyor
Forumda 19.5 lastiklere birkaç abim ilgilenmiş onlar içinde az bi araştırma yaptım hemen hemen 9.00 16 lastik büyüklüğündeler fakat karşıdan görünce bile ömürlük olduklarını belli ediyorlar alacaksınız bir defa uzun yıllar kullan hem dubleks olmaları da kolay kolay patlamamalarini sağlar
 
9.00-16 lastik ile 7,50-16 arasındaki yükseklik farkından sorun olmazdı. Boş yere sıkıntı çekmişsin. 15-17 jant için ayrı para, lastiği ayrı para. 3,5 tonluk romorklarin bence en büyük sıkıntısı lastiklerden arkası kısa, 4 tonluk romorklar favorim. 3,5 tonluklarin arkasına yük koymayinca çabuk devriliyor, balya taşırken arka kapagi zincirle yarım açık yapıp taşıyorum, çok dengeli oluyor.
Böyle yaparsan rahat edersin, 9.00-16 lastiklerin duruyorsa tak devam et
 
19.5 jant 6 bijon fiyatı nedir bilginiz varmi
Abi senin için bisey buldum konyadan uysal hidrolik diye bi firma 360 TL 19.5 jant fiyatı verdi
Screenshot_20191129_144024_com.sahibinden.jpg
 
9.00-16 lastik ile 7,50-16 arasındaki yükseklik farkından sorun olmazdı. Boş yere sıkıntı çekmişsin. 15-17 jant için ayrı para, lastiği ayrı para. 3,5 tonluk romorklarin bence en büyük sıkıntısı lastiklerden arkası kısa, 4 tonluk romorklar favorim. 3,5 tonluklarin arkasına yük koymayinca çabuk devriliyor, balya taşırken arka kapagi zincirle yarım açık yapıp taşıyorum, çok dengeli oluyor.
Böyle yaparsan rahat edersin, 9.00-16 lastiklerin duruyorsa tak devam et
Eger yük atacaksan ne 7,50-16 ne de 9.00-16 bu anlattigi lastikler kadar yük götürmez ,lastik yük endeksine bakarsan aradaki farki anlarsin
 
Kesinlikle r19.5 derim zaten piyasada ikinci el lastik çok var.ozellikle 285 70 r19.5 bu ölçü gayet fazla .
Ayrıca sıfır jant fiyatı da gayet iyi sayılır.
 
Herkese merhaba tekrardan römorka 235.65r17.5 lastik taktıktan sonra 2. Deneyimimizden bahsedicem
Köyden 3 arkadaş çakıl getirmek için yaklaşık 10 km ileride çakıl ocağına gittik 3 römork da ahsap 3.5 tonluk diğerlerinin lastikler 9.00 16
Yolda giderken lastikciye uğradık hep beraber lastik havalarını tamamlamak için diğerleri kaç yaptılar bilmiyorum ama ben 95 hava yaptım 235.65r17.5 için
Cakillari sardik sırasıyla 4420 4535 ve benimki 4530 hemen hemen hepimizde eşit sayılabilecek yük var benim lastiklerde kayda değer ezilme yok ama diğerlerin havaları tam olmasına rağmen yüzde 30 yüzde 40 ezilmislerdi hatta dönüşte tekrar lastikciye girip sisrmek istediler ama lastik o olması gerekenden fazla şişirmek patlatabilecegini söyledi
Sonuç olarak aynı yükte aynı römorklarda 9.00 16 ile 235.65r17.5 arasındaki farkı canlı canlı görmüş oldum
 

Hayırlısı olsun gule gule kullanin .
Tecrübenizi paylaştığınız ıçin teşekkürler. 👍🤚
 
Şikayet namına birsey yok aksine suan kış şartlarındaki kullanımda lastikler yere tam duz bastigindan dolayı çamurda batma gözle görülür derecede azaldı üstelik büyükbaş hayvancılıkla uğraştığımız ve yer sıkıntımız olduğundan dolayı gübresini haftalık olarak geniş bi yere taşıyoruz suan yaş gübre ağır basıyor bu lastiklerden önce ilaveler olmadan yüklüyorduk çünkü üzerindeki 7.50 lastikler zayif kalıyordu suan ilavelerle birlikte yüklüyoruz tık yok
 
Şikayet namına birsey yok aksine suan kış şartlarındaki kullanımda lastikler yere tam duz bastigindan dolayı çamurda batma gözle görülür derecede azaldı üstelik büyükbaş hayvancılıkla uğraştığımız ve yer sıkıntımız olduğundan dolayı gübresini haftalık olarak geniş bi yere taşıyoruz suan yaş gübre ağır basıyor bu lastiklerden önce ilaveler olmadan yüklüyorduk çünkü üzerindeki 7.50 lastikler zayif kalıyordu suan ilavelerle birlikte yüklüyoruz tık yok
Lastik ve jantlarin fotoğrafını gösterebilir misin tabi römork ile birlikte ?
 
Yuk endeksi iyi olabilir fakat çamur bir yolda traktorun arkasından gitmiyecegini dusunuyorum remorkun cunku diş yapisi camur araziye uyumlu gegil gibi duruyor
 
Sambrelli lastiklerin yüzeye oval bastığı için kayıyor ama bu lastikler taban düz genis benim bulabildiğim bunlar vardı diş şekli değişik olanlar onu tercih edebilir
 
Konuyu takip ediyorum römorkunda ilk önce 8.25 r20 jant mevcuttu daha sonra minibusten çıkma 7.50 r16 janta dusurdum ciftli jant kullandim.busekilde ise iç kisimda ki teker makasa 1.5 cm yakın olmasından risk faktörü yaratıyor.
Ayrıca iki lastik birbirine çok yakın oldu.romork 7 tona yakın buğday kapasitesi var bu şekilde uzun yolda lastikler yanak kısımları bir birine sürtünmeden dolayı ısınıyor.
acaba iki adet 285 70 r 19.5 jant lastik kullansam 7 ton buğdayı taşıyabilir mi?
285 70 r 19.5 yük endexi nedir?
 

Resimler ve ekler

  • 20190906_194214.jpg
    20190906_194214.jpg
    1.5 MB · Görüntüleme: 49
Ben bu fotoğrafını attığım lastiklerle 4.5 ton civarında çakıl yükledim kayda değer ezilme yoktu buna göre 19.5 lastiklerle 7 8 ton rahat kullanırsınız birde şunu eklemek istiyorum normal römork için uretilen lastiklerle bu tip dubleks lastiklerde hamur farkı da var ayriyetten çelik telli olduğu için de artisinin bol olduğunu öğrendim ama tecrübe etmedim daha
 

Benzer Konular

Hakkımızda

TrakKulüp, içinde 100.000'den fazla konuyu, 1.300.000'den fazla mesajı barındıran Türkiye'nin ilk ve en büyük traktör, tarım ekipmanları ve çiftçilik paylaşım sitesidir. 86.000 üyemiz gibi sizi de aramızda görmek isteriz.
Üst Alt