Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
şimdiye kadar yaşayarak öğrendiklerimiz;
-ağır tonajda (10 ton ve üzeri) tandem/ikiz dingilden şaşmayacan,
-römorkun dar/yüksek olması devrilmeye davetiye demektir, ne kadar geniş o kadar iyi..
-müsaade edilen tonajı bikaç tondan fazla geçmeyecen (şase dayansa teker dayanmıyo)
-döner oklu römork aşırı tonajda rampa inerken kazaya davetiye demektir
-römork/traktör bağlantısı pimi vs çok önemli. özellikle döner oklu olmayan ve ikiz dingilde aşırı tonajda çekiyi eğer, koparır atar..
-3 kuruşluk 3 ' gen reflektör (iyisinden gece parlayanından) çok öenemli-Konya-Çayırova kalitesiz parlamıyo mesela..
-metresi 3-5 tl olan tırlara/dorselere komple yapıştırılan (TUV ' de mecburi galiba) reflektör bant (iyisinden olcak- 3M marka çok iyi) motora/römorka şart.. hatta her tarafına önüne bile yapıştır..
-mümkünse römork frenli olcak hatta havalı frenli
-damperi sadece düzde kaldırcan, 3 yöne damperliyse yönleri karıştırıp şaseyi eğmiyecen..
-frene değil motor frenine güvencen, rampa aşağı kesinlikle boşa atmayacan..
şimdilik bu kadar