ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR


Arkadaşlar merhabalar, birçok zaman haberlere çıkan devrilen romorklar, traktörü yuvarlayan 4 tekerli kasalara ve malesef can kaybı ile sonuçlanan vahim kazalara üzülürüz. Tecrübeleriniz doğrultusunda çift teker, 4 teker, damperli, dampersiz, farklı tonaj kapasitelerinde, sıvı taşıma tankları vs. gibi yükleri tek çeker ve çiftçeker traktörlerle nasıl çekmemiz gerek. Konu hakkında bilgileriniz paylaşmanızı rica ederim
 
Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

şimdiye kadar yaşayarak öğrendiklerimiz;

-ağır tonajda (10 ton ve üzeri) tandem/ikiz dingilden şaşmayacan,

-römorkun dar/yüksek olması devrilmeye davetiye demektir, ne kadar geniş o kadar iyi..

-müsaade edilen tonajı bikaç tondan fazla geçmeyecen (şase dayansa teker dayanmıyo)

-döner oklu römork aşırı tonajda rampa inerken kazaya davetiye demektir

-römork/traktör bağlantısı pimi vs çok önemli. özellikle döner oklu olmayan ve ikiz dingilde aşırı tonajda çekiyi eğer, koparır atar..

-3 kuruşluk 3 ' gen reflektör (iyisinden gece parlayanından) çok öenemli-Konya-Çayırova kalitesiz parlamıyo mesela..

-metresi 3-5 tl olan tırlara/dorselere komple yapıştırılan (TUV ' de mecburi galiba) reflektör bant (iyisinden olcak- 3M marka çok iyi) motora/römorka şart.. hatta her tarafına önüne bile yapıştır..

-mümkünse römork frenli olcak hatta havalı frenli

-damperi sadece düzde kaldırcan, 3 yöne damperliyse yönleri karıştırıp şaseyi eğmiyecen..

-frene değil motor frenine güvencen, rampa aşağı kesinlikle boşa atmayacan..

şimdilik bu kadar:)
 
Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

- motor çekse bile çayıra-çimene yaş, dolgu zemine destursuz dalmayacan.. bi bakmışsın tekerlerin bi taraf asfaltta gibi hiç gömülmemiş, öbür taraf KOMPLE gömülüp kaybolmuş.. batma bişe değil anında devrilme pozisyonuna geliyo..
 
Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Eğimli arazilerde mesela tarladan asvalta girip çıkarken dolu römorka mümkün olduğu kadar eğime çapraz değil dik inip çıkmaya gayret Römork dolduğu zaman denge noktası daha yukarı çıkar.Harman başı Römorkun Teker bijonlarını,Lastik havalarını Makas bağlantılarını mutlaka kontrol et.Dolu römorkta Rampa başında Traktörü yavaşlatıp yada durdurup rampayı rahat çıkacağı vitese takıp öyle çık ve Rampa aşağı inerken Ufak vitese -mesela pullukla çalıştığın vitese -takıp öyle in.Yüksek viteste yavaş inmeye çalışsan bile dolu römork traktörü iteceğinden en iyimser ihtimal rahat manevra yapamazsın.
 
Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Rampadan çıkabileceğin viteste iniş yapacaksın asla makaslama yaptırmayacaksın lastik havaları eşit olacak çekinin pimi takılı olacak (yoksa römork seni sollar) römork yatmaya meyilliyse rampanın dikine doğru dönüş yapılir yükün fazlası arkada olması daha dengeli olur
 
  • Beğen
Tepkiler: flover_02

Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

'Bismillah her hayrın başıdır.' (Bediüzzaman Said Nursi)
En önemli şeyi söyledin İrfan abi.
 
Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Çok teşekkür ederim arkadaşlar. Benimde birgün başıma geldi, TT65 Newhollandımız var, at arabasından bozma tüy gibi 4 teker romorkla basıyorum ozamanlar lisedeyim. Aynadan bi baktım bi karartı sollamaya çıktı ve beni geçmek üzereyken oku katlanıp uzun atlama yaptı. Adeta aksiyon gösterisi gibiydi, simdi gülüyorumda ozaman tırstıydım
 
Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

birazda benden gelsin
agır yuk attıysan tarlanın sınırından ikisi tam denk gelecek sekılde gececeksin eger çapraz gecersen sallar devirmeye davetiye çıkarır bişi daha var 3 sene önce geldiydı T demirki ise yanı kurtagızlı degilde kancalıysa çok yuksekten duz geçme romork çıkabilir çapraz geç 265 le biçerden bugdayı almaya gidersen başımıza geldiydi
 
Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

bırde benden arkadaşlar eger çeker bır traktor kullanıyorsanı baktınız ılerı dogru remor traktorun kafasını yukarı kaldırıp onlerı yerden kesıyor donebılıyoranız eğer gerı gerı çıkmayı deneyın bakın faydasını goreceksınız
 
Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

tayyar125 link=topic=84891.msg1014957#msg1014957 date=1437909842' Alıntı:
Hazır yeri gelmiş soruyorum ustalara alt çeki ve asansör çeki kullanimi avantaj ve dezavantaj yönünden anlatirmisiniz
asansör çeki yada sabit olanına verilen adıyla pehlivan ceki, romorkun yukunu traktörün sırtına verir tekerler iyi tutunur çekiş artar. ama geri giderken ve ya manevrada dezavantajlıdır, çünkü yüklü romork geri gitmek istemeyecek ve romorkun oku traktörün arkasını yerden kaldırmaya çalışacak çekiş düşecek ve manevrada ok traktöre yada yakından bağlandığı için manevra kabiliyeti azalacak. umarım yardımcı olmuşumdur :)
 
Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

römorkun üzerindeki yük dengeli ve ortalı olmalı.yüksek ve sağa sola dengesi bozuk yükleme devamlı bir risk yaratır.
dönerli çift dingil römorklarda yükleme arkadan başlamalıdır. tarla içersinde manevra yaparken bile devrilebilir.ek yay olmalıdır.çünkü esnemeyi asgariye indirir ve devrilme riski azalır..lastiklerde hava aynı olmalıdır.
dingil genişliği römorkun kasa kenarına kadar olmalıdır.kasa lastikten dışa balkon gibi uzarsa eğimli yolda devrilme kolaylaşır
 
Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

tayyar125 link=topic=84891.msg1014957#msg1014957 date=1437909842' Alıntı:
Hazır yeri gelmiş soruyorum ustalara alt çeki ve asansör çeki kullanimi avantaj ve dezavantaj yönünden anlatirmisiniz

yaşanmış tecrübe.. asansör çeki motora daha yakın daha güçlü dengeli, ağır tonaj ikiz dingil römorkta daha az silkeliyor.. ama dönüşlerde arka sol oka alıyordu.. uzun çekide tekere alma yok ama o güçte yok.. zaten kırdı attı.. yerine hem uzun hem özel güçlü bi çeki yaptık çözümü bulduk..


***

rampa çıkarken değil ama inerken 4x4 ' e almak.. önde fren yoksa bile şaft ile bi nevi fren etkisi yapabilir.. güvenlik için 4x4 daha iy derim.. lastikler kabak bile olsa..
 

Ynt: ROMÖRK İLE TAŞIMA YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

Birkaç şeyde ben ekleyim asansör çekide remorkun ön tekerler daha az oturma yapiyor bu nedenle çamurlu yerleri farkedemedik aniden giriş yaptik asansör çekide olunca çökmeden kurtarabiliyor alt çekide remork boş bile olsa 4-5 metre dik bi yer çıkacaz diyelim alt çeki traktoru kasiyor traktor patinaja düşuyor
 

Benzer Konular