Ynt: pompa ayariyla %25yakit tasarrufu
arkadaşlar iyi akşamlar konu hakkında yazılanları sonuna kadar okudum . burada yapılan işlem aslında basit bir olay . başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum . o zamanki arabamda reno 12 TS modeli .
76 veya 77 yılı reno 12 ts karbüratör ayarı için tekirdağ sarayda istanbula ayar için geldik . o zamanlar o kadar sıra vardıki rendavu alınıyordu . bizde kurala uyduk . bilenler bilir TOPKAPIDA TERCUMANIN orada cevizli bağ durağında idi .
günü geldi gittik ve yapılanları takip etim . söktü tüm parçaları temizledi ve yağladı . buji kablolarını ve bujileri meksefeyi değiştirdi . yenilerini taktı . karbüratörün hava ayarını yaptı . araba fişek gibi oldu . sonra yapılanları düşündüm çok basit vede tüm karbüratörlü arabalarımı 2 YILDA bir karbüratör temizliği yaptırdım bulunduğum en yakın ve ustalığına güvendiğim arkadaşlarıma .
aslında burada yapılan çok fazla bir şey yok . pompa ayarını büyük servisler ağ babasını yaparlar ama uğraşmak istemezler .
yapılan işlemler basit ( TEMİZLİK , CONTA DEĞİŞİMİ ,POMPA AYARLARINI NORMAL HALE GETİRMEK , ENJEKTÖRLERİN AYRI GİBİ )
1972 450 FİAT TRAKTÖREDE sıfır motor yaptırınca o zamanlar pompayı ve elemanı temizletip ayarını yaptırdık .
servislerde eleman kalmayınca sorun burada başlıyor . böyle işlemler yapılınca sanki çok büyük bir olay zannediyoruz vede abartıyoruz . ben şahsım olarak garantisi dolmadan hiç bir olayı dışarıya yaptırmam vede onu garanti dolmadan MUHAKKAK SERVİSE O AYARI yaptırırım , vede yaptırdım 2007 yılında .insan birazda kendisi usta olacak ve ne istediğini karşı tarafa muhakkak anlatacak . servis bunu yapmıyorsa konuyu bölge servisine veya fabrikaya kadar götürecek . tereddütsüz olarak MAİL ile . iyi akşamlar . inşallah başınızı ağartmadım hoşçakalın.